Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: ورشکستگی کنونی صنایع بیش از اینکه به رکود و شرایط اقتصادی کنونی مرتبط باشد ناشی از مدیریت غلط دولتی است.

 رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران: واگذاری به بخش خصوصی، تنها راه نجات صنایع ورشکسته است

به گزارش خبرگزاری مهر از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران معتقد است کارخانه های قدیمی و با ریشه صنعتی کشورمان که هم اکنون با مدیریت دولتی رو به رو هستند و مشکلات عدیده دارند برای نجات این از وضعیت و احیا نیازمند واگذاری به بخش خصوصی هستند.

مهدی پور قاضی می گوید: «موضوع کلی این است که تعدادی از شرکت های بزرگ قدیمی مروبط به قبل از انقلاب مثل ارج، روغن نباتی جهان، داروگر و... عملا از زمانی که مدیرتشان از بخش خصوصی گرفته شد و به دست دولت افتاد در این سی و چند سال رو به تعطیلی و افول رفتند.»

وی در ادامه علت این اتفاق را «نبود تخصص و مدیریت صحیح» می داند و می گوید: «ورشکستگی کنونی این صنایع بیش از اینکه به رکود و شرایط اقتصادی کنونی که مطرح می شود؛ داشته باشد ناشی از مدیریت غلط دولتی است؛ به اعتقاد من این مجموعه های ریشه دار قابل احیا هستند و محصولاتشان می تواند با بهترین کیفیت و به روز بار دیگر به بازار برگردانده شود به شرط اینکه به صورت واقعی به بخش خصوصی واگذار شوند. بخش خصوصی توانمند کشور می تواند رونق را دوباره به این مجموعه های ارزشمند و ریشه ای بازگرداند.»

این فعال اقتصادی در پاسخ به این سوال که همکاری شرکت های خارجی برای احیا این شرکت های قدیمی و به صورت کلی سرمایه گذاری شرکت های خارجی همچون بوش آلمان و... به صورت جوینت ونچر(همکاری های مشترک) چه کمکی می تواند، به این مجموعه ها کند؟ می گوید: «به نظر من نباید شرایط همکاری شرکت های خارجی با شرکت های داخلی و حضور آن ها به عنوان سرمایه گذار را پیچیده کنیم موضعی که در حال حاضر شاهد آن هستیم پیش شرط گذاشتن های بسیار برای حضور شرکت های خارجی در ایران و همکاری های مشترک است؛ برای مثال اعلام می شود که از شرکت های خارجی باید امتیاز گرفت، حتما باید بخشی از تولیداتشان را صادر کنند، حتما باید انتقال تکنولوژی داشته باشند و... پیش شرط هایی که به نظرم کار را بسیار سخت می کند.»

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ادامه می گوید: «به نظرم سرمایه گذاران به منافعشان نگاه می کند و همین قدر که به توسعه صنعتی کشورمان کمک کنند و چرخ اشتغال را در کشور ما به گردش در بیاورند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به طور طبیعی اگر فضا در کشورمان فراهم باشد و هزینه تولید پایین بیاید، تلاش گسترده ای برای صادرات محصولات تولیدی هم شرکت های خارجی از ایران به کشورهای دیگر خواهند داشت. معتقدم شرط گذاشتن زیاد تنها منجر به عدم تشویق آن ها به سرمایه گذاری و حضور در کشورمان می شود.»

او همچنین در پاسخ به اینکه آیا نیاز به قوانین جدید برای تشویق و تسهیل حضور شرکت های خارجی در کشور داریم یا نه، می گوید: «ما نیاز به قانون جدید نداریم و به اندازه کافی قانون داریم مشکل اصلی این است که قوانین درست اجرایی نمی شوند و خیلی از جاها سلیقه ای عمل می شود اگر بتوانیم جلوی این اتفاق ها را بگیریم حتما در جذب سرمایه گذاران موفق خواهیم بود.»

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24