Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌ گذاری شده است، نقش روابط عمومی بیش از پیش جلوه‌ گر خواهد شد. نقشی که نمایانگر اوضاع داخلی یک سازمان و منعکس‌ کننده فعالیت‌ ها و تصمیمات در جهت رشد اقتصاد کشور است...

تلأ لؤ آگاهی در سپهر روابط عمومی

یاسر فلاح - مشاور رییس سازمان بورس و رییس شورای اطلاع‌ رسانی بازار سرمایه

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است، نقش روابط عمومی بیش از پیش جلوه‌گر خواهد شد. نقشی که نمایانگر اوضاع داخلی یک سازمان و منعکس‌کننده فعالیت‌ها و تصمیمات در جهت رشد اقتصاد کشور است.

طلوع خورشید روایت‌ گر روز است و تاریکی هم شب را گزارش می‌کند؛ در این بین اما اتفاقات ناملموسی هستند که روایتگرانش بی‌خستگی و شکیبا از آن می‌ گویند و بزرگراه هموار ارتباطات می‌ شوند تا مردم و نمایندگان مردم در رسانه‌ ها بدانند و از حقوق خود بیشتر آگاه شوند.

بی‌ گمان، عصر حاضر؛ دوره شکوفایی ارتباطات و عصر طلایی اطلاع‌ رسانی است. دوره‌ ای بس حیاتی که جایگاه روابط عمومی به عنوان رکن رکین ارگان‌ ها و دستگاه‌ ها دیگر بر کسی پوشیده نیست.

ظهور شبکه‌ های اجتماعی و عبور آن از رسانه‌ های صوتی و تصویری شاید امروز مهم‌ ترین اتفاق ارتباطاتی باشد. دوره‌ ای که دیگر خبر در سینه‌ ها محبوس نمی‌ ماند و به طرفة العینی در گوشه گوشه جهان منتشر می‌ شود.

حالا دیگر رسانه‌ های سازمان‌ یافته هم پیرو رسانه‌ های فردی و فرد رسانه‌ ها هستند و منشاء انتشار بسیاری از رویدادها دیگر نه تلویزیون‌ ها هستند و نه خبرگزاری‌ های آنچنانی!

دوره‌ ای که در آن کارکرد تبلیغات هم رو به افول است و طلوع روابط عمومی و تلألؤ آن معنای تبلیغات را هم در برگرفته است.

قطع یقین اطلاع‌ رسانی درست و در لحظه عامل همراهی و همدلی ذینفعان و مخاطبان دستگاه‌ ها خواهد بود. اطلاع‌ رسانی اگر بخش اساسی و حائز اهمیت روابط عمومی‌ ها فرض شود، ارتباطات درون‌ سازمانی و برون‌ سازمانی براساس نیاز سازمان رمز توفیق و عامل ایجاد کننده یکپارچگی سازمانی خواهد بود.

روابط عمومی در عصر حاضر دیگر تطهیرکننده و تغسیل‌ کننده اقدامات دستگاه‌ ها نیست. بی‌ شک روابط عمومی پویا و پرتحرک بازوی مشورتی قدرتمند برای مدیران ارشد هستند و یاری‌گر سازمان‌ ها و دستگاه‌ ها در ارتقاء جایگاه اجتماعی و کسب چهره منطقی و قابل احترام، خواهند بود.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است، نقش روابط عمومی بیش از پیش جلوه‌گر خواهد شد. نقشی که نمایانگر اوضاع داخلی یک سازمان و منعکس‌ کننده فعالیت‌ ها و تصمیمات در جهت رشد اقتصاد کشور خواهد بود.

در این بین مفهوم روابط عمومی در بازار سرمایه و بورس معنای عمیق‌ تری هم دارد. بازاری که در آن اطلاعات حرف اول را می‌ زند و دسترسی آزاد به اخبار و اطلاعات حق همه بازیگران این بازار است.

اینجانب فرا رسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه؛ روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه دست‌ اندرکاران خدوم، پرتلاش و بی‌ ادعای عرصه ارتباطات و روابط عمومی تبریک می‌ گویم و امیدوارم راه روشن اطلاع‌رسانی شفاف و صادقانه در بازار سرمایه ایران با تلاش فعالان و همکاران این حوزه گسترش و ادامه یابد.

منبع: سنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24