در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده است، نقش روابط عمومی بیش از پیش جلوه گر خواهد شد. نقشی که نمایانگر اوضاع داخلی یک سازمان و منعکس کننده فعالیت ها و تصمیمات در جهت رشد اقتصاد کشور است...
یاسر فلاح - مشاور رییس سازمان بورس و رییس شورای اطلاع رسانی بازار سرمایه
در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، نقش روابط عمومی بیش از پیش جلوهگر خواهد شد. نقشی که نمایانگر اوضاع داخلی یک سازمان و منعکسکننده فعالیتها و تصمیمات در جهت رشد اقتصاد کشور است.
طلوع خورشید روایت گر روز است و تاریکی هم شب را گزارش میکند؛ در این بین اما اتفاقات ناملموسی هستند که روایتگرانش بیخستگی و شکیبا از آن می گویند و بزرگراه هموار ارتباطات می شوند تا مردم و نمایندگان مردم در رسانه ها بدانند و از حقوق خود بیشتر آگاه شوند.
بی گمان، عصر حاضر؛ دوره شکوفایی ارتباطات و عصر طلایی اطلاع رسانی است. دوره ای بس حیاتی که جایگاه روابط عمومی به عنوان رکن رکین ارگان ها و دستگاه ها دیگر بر کسی پوشیده نیست.
ظهور شبکه های اجتماعی و عبور آن از رسانه های صوتی و تصویری شاید امروز مهم ترین اتفاق ارتباطاتی باشد. دوره ای که دیگر خبر در سینه ها محبوس نمی ماند و به طرفة العینی در گوشه گوشه جهان منتشر می شود.
حالا دیگر رسانه های سازمان یافته هم پیرو رسانه های فردی و فرد رسانه ها هستند و منشاء انتشار بسیاری از رویدادها دیگر نه تلویزیون ها هستند و نه خبرگزاری های آنچنانی!
دوره ای که در آن کارکرد تبلیغات هم رو به افول است و طلوع روابط عمومی و تلألؤ آن معنای تبلیغات را هم در برگرفته است.
قطع یقین اطلاع رسانی درست و در لحظه عامل همراهی و همدلی ذینفعان و مخاطبان دستگاه ها خواهد بود. اطلاع رسانی اگر بخش اساسی و حائز اهمیت روابط عمومی ها فرض شود، ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی براساس نیاز سازمان رمز توفیق و عامل ایجاد کننده یکپارچگی سازمانی خواهد بود.
روابط عمومی در عصر حاضر دیگر تطهیرکننده و تغسیل کننده اقدامات دستگاه ها نیست. بی شک روابط عمومی پویا و پرتحرک بازوی مشورتی قدرتمند برای مدیران ارشد هستند و یاریگر سازمان ها و دستگاه ها در ارتقاء جایگاه اجتماعی و کسب چهره منطقی و قابل احترام، خواهند بود.
در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، نقش روابط عمومی بیش از پیش جلوهگر خواهد شد. نقشی که نمایانگر اوضاع داخلی یک سازمان و منعکس کننده فعالیت ها و تصمیمات در جهت رشد اقتصاد کشور خواهد بود.
در این بین مفهوم روابط عمومی در بازار سرمایه و بورس معنای عمیق تری هم دارد. بازاری که در آن اطلاعات حرف اول را می زند و دسترسی آزاد به اخبار و اطلاعات حق همه بازیگران این بازار است.
اینجانب فرا رسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه؛ روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه دست اندرکاران خدوم، پرتلاش و بی ادعای عرصه ارتباطات و روابط عمومی تبریک می گویم و امیدوارم راه روشن اطلاعرسانی شفاف و صادقانه در بازار سرمایه ایران با تلاش فعالان و همکاران این حوزه گسترش و ادامه یابد.
منبع: سنا
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.