Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

حسن روحانی حمایت با ارزشی برای دومین دوره ریاست جمهوری دریافت کرد ؛ این تیتر امروز مقاله فاینانشیال تایمز پیرامون مسائل سیاسی ایران بود...

برگ برنده کاندیدای بنفش

"حسن روحانی حمایت با ارزشی برای دومین دوره ریاست جمهوری دریافت کرد" ؛ این تیتر امروز مقاله فاینانشیال تایمز پیرامون مسائل سیاسی ایران بود.

این نشریه معتبر امروز در مقاله ای به حمایت رهبر جنبش اصلاحات از حسن روحانی اشاره کرد و گفت:یکی از سران با نفوذ اصلاحات با انتشار بیانیه ای شانس پیروزی حسن روحانی در دور دوم انتخابات را افزایش داد.این نشریه ضمن انتشار بخشی از سخنان رئیس جمهور پیشین ایران (از سال 1997 تا 2005 میلادی) در ویدئویی در روز یکشنبه ، این حمایت را برای تعیین تکلیف انتخابات روزجمعه مهم و قابل اهمیت توصیف نمود.

در بخشی از این مقاله همچنین به مصاحبه سعید لیلاز اشاره می شود که "اگرچه روحانی چهره شناخته شده ای است اما حمایت جنبش اصلاحات از ایشان در کسب آرای افرادی که برای شرکت در انتخابات متقاعد نشده اند، کمک خواهد کرد"

در بخشی از این مقاله، فاینانشیال تایمز به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره می کند که در آن به واسطه حمایت ایشان از نمایندگان اصلاح طلب، پیروزی قاطعی در انتخابات به خصوص در شهرهای بزرگ در مقابل جبهه اصول گرا و همچنین تندروها حادث شد.

کارشناس این نشریه معتقد است رقیب حسن روحانی در انتخابات جاری از حمایت قشر ضعیف جامعه برخوردار خواهد بود. رئیسی و قالیباف به دلیل عدم ایجاد اشتغال کافی در طول هفته ها و روزهای اخیر به دولت حمله کردند .آن ها ضمن مشتاق نشان دادن خود برای گفت و گو با قدرت های غربی با وعده مبارزه با فساد پا به عرصه گذاشته اند. از دیگر وعده های جذاب رقبای رئیس جمهور کنونی افزایش مبلغ یارانه ها، تهیه مسکن ارزان و وام ازدواج است که طرفداران کمی ندارد. در این میان سیاست مداران میانه رو ضمن هشدار در خصوص اجرای وعده های انتخاباتی رئیسی و قالیباف از ریسک تورم بالا مشابه 4 سال پیش سخن به میان آورده اند که می تواند تورم 40 درصدی را بار دیگر برای کشور به همراه داشته باشد.

کارشناس فاینانشیال تایمز معتقد است کاهش نرخ تورم به 9% در سال اخیر اگرچه قابل دفاع است اما طبق برخی آمار نرخ بیکاری در میان جوانان و نیروی آماده به کار به حدود 26% رسیده است و این موضوع برای دولت کنونی چالش بر انگیز است با این حال با اشاره به بخشی از سخنان رئیس دولت اصلاحات تایید می کند وعده های انتخاباتی ممکن است موجبات ایجاد بحران جدی را فراهم سازد که اول از همه بر قشر ضعیف اثرگذار خواهد بود. بسیاری از ایرانیان بعد از برجام منتظر لمس آثار مهم اقتصادی بر زندگی و درآمدشان بودند که اتفاق نیفتاد. این در حالی بود که پس از توافق هسته ای برخی از تحریم ها برداشته شد اما برخی دیگر به دلیل (اتهام واهی) حمایت از تروریسم بر جای خود باقی ماند تا مشکلات بانک های ایرانی برای تجارت همچنان استوار بماند.

در آخر این نشریه به وعده روحانی برای انتخابات اشاره می کند که (علیرغم موفقیت های حاصل شده در برجام) ایشان قول داده اند در صورت انتخاب مجدد از سوی مردم، تحریم های غیر هسته ای را نیز لغو کنند اما چگونگی آن هنوز مشخص نشده است و این در حالی است که کاخ سفید توسط دونالد ترامپی اداره می شود که با اعتقاد وی "برجام بدترین توافقی است که تا کنون دیده"

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24