Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از آفت‌ هایی که گریبان‌ همه انقلاب‌ ها را گرفته و خیلی از مسئولان در دام آن افتاده‌ اند، آفت اشرافی‌ گری و زندگی تجملاتی است. البته این آفت نه تنها در انقلاب ما بلکه در انقلاب‌ های بزرگی مانند انقلاب فرانسه نیز وجود داشته است...

میرسلیم: مسئولین باید همانند عامه مردم زندگی کنند

بورس24 : کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه باید موانع اداری و بانکی برای ایجاد اشتغال برداشته شود گفت: برای ایجاد تعادل در جامعه باید به مشکل بیکاری توجه داشته باشیم. 

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، سید مصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری روز گذشتهدر شبکه چهارم سیما و در پاسخ به سؤالات کارشناسان، با اشاره به برنامه‌ هایش درباره دانشگاه‌ ها و پژوهشگاه‌ ها، گفت: توجه به دانشگاه‌ ها و پژوهشگاه‌ ها دو دلیل خاص و عام دارد، دلیل عام آن این است که مسلمان هستیم و در اسلام اهمیت زیادی به بحث علم داده شده است. همچنین در قرآن آیات بسیاری درباره اهمیت علم آمده و وظیفه همه مرد و زن‌ ها مسلمان است که به دنبال علم بروند.

وی افزود: دلیل خاص آن هم این است که کشور ما امروز در شرایطی قرار دارد که به لحاظ اقتصادی مشکلاتی داریم، به لحاظ اجتماعی مسائلی وجود دارد و به لحاظ سیاسی تهدیداتی مواجه ما است و همه این ها ما را وادار می کند که به فکر راه‌ حل مناسب باشیم، که راه حل مناسب نیز باید مبنای علمی داشته باشد.

میرسلیم با اشاره به این که کار غیر علمی ضرری به نسبت بالاتر از کار نکردن دارد، گفت: ممکن است ما فعالیتی انجام دهیم ولی فقط آن فعالیت هزینه‌ بر باشد و ثمره‌ ای نداشته باشد، زیرا آن حرکت علمی نبوده است و طبیعتاً نتیجه‌ ای هم ندارد؛ بنابراین قدم اول شناخت مشکل است. ما باید ابتدا با پژوهش ببینیم که مشکلات چگونه پیش آمده است و سپس به دنبال راه‌حل مناسب آنها، آن هم راه‌ حل‌ های علمی موجود بگردیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خیال‌ پردازی در هنر خوب است، اما برای ما که می‌ خواهیم برای حل مسائل چاره‌ جویی کنیم بحث پژوهش واقع نگرانه اولویت دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساده‌ زیستی مسئولین، اظهار داشت: یکی از آفت‌ هایی که گریبان‌ همه انقلاب‌ ها را گرفته و خیلی از مسئولان در دام آن افتاده‌ اند آفت اشرافی‌ گری و زندگی تجملات است. البته این آفت نه تنها در انقلاب ما بلکه در انقلاب‌ های بزرگی مانند انقلاب فرانسه نیز وجود داشته است، به طوری که کسانی که به وجود آورنده انقلاب بودند و در ابتدا نیز ساده‌ زیست بودند وقتی به قدرت دست پیدا کردند این قدرت به تدریج آنها را وسوسه کرد و به مرور درگیر ثروت و تجمل شدند.

میرسلیم افزود: از نظر ما، مسئولین باید همانند عامه مردم زندگی و تا حد لزوم از تشریفات دوری کنند. دلیلی ندارد که ما هنگامی که حتی مسئولیتی نداریم همراهانی را در کنار خود داشته باشیم که تنها هزینه‌ های ما را افزایش دهند. البته از لحاظ امنیتی باید جوانبی در نظر گرفته شود ولی نباید به بهانه امنیت خود را از مردم جدا کنیم. ما باید توجه داشته باشیم که مسئولینی که ادعای انقلابی‌ گری دارند در راه اشرافی‌ گری قدم نگذارند، چرا که مسئولین الگوی مردم هستند و در صورتی که الگوی دنیا طلبی در بین مردم رواج پیدا کند نتیجه‌ ای جز فقر در جامعه نخواهد داشت.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت کنونی دانشگاه‌ ها خاطر نشان کرد: وضعیت کنونی دانشگاه‌ ها که در آن‌ ها دانشجویان خود را در دانشگاه محبوس می‌ کنند و توجهی به این که در جامعه و در صنعت چه می‌ گذرد نداشته باشند و فقط مانند شیوه‌ ای که در دبیرستان‌ ها برقرار است و دانشجویان در پایان ترم نمره‌ ای می‌ گیرند و در نهایت مدرکی به دست می‌ آورند نتیجه‌ ای نمی‌ تواند برای کشور داشته باشد.

وی در همین زمینه افزود: باید در دانشگاه‌ ها بر مبنای درک مسائل روز کشور و آشنایی با نیازهای جامعه و صنعت به تدریس علم پرداخته شود و با دسته‌ بندی و عرضه این نیازها و تشویق دانشجویان به پژوهش حول این نیازها مسائل موجود در کشور را حل و فصل کرد.

میرسلیم در ادامه گفت: ما باید امروز بیش از هر چیز به پژوهش بها دهیم، اقدام عجولانه هیچگاه به نتیجه نمی‌ رسد. البته من نمی‌ گویم که اعتبارات در پژوهش تاثیرگذار نیست؛ اما ابتدا باید به شناسایی مسائل پرداخته شود و دانشجویان را در شناسایی مشکلات روز جامعه تشویق کرد، آنگاه از امکاناتی نیز برای رسیدگی به مسائل روز کشور استفاده کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاست‌ های آمریکا در قبال ایران، اظهار داشت: زورگویی‌ های آمریکا محدود به 4 دهه انقلاب اسلامی نمی‌ گردد و قبل از انقلاب هم آمریکایی‌ ها نسبت به ایران زورگویی می‌ کردند ما باید تا آنجا که می‌ توانیم برای بازداشتن دشمنان از هر گونه اقدامی علیه کشورمان عمل کنیم، که به حمد خدا نیروهای مسلح ما در این راستا به خوبی وظیفه خود را انجام داده‌ اند، چرا که آمریکا از امکانات نظامی ما هراس دارند.

وی با اشاره به این راهبرد دوم برای مبارزه با آمریکا این است که ما نگاه صلح‌ طلبی خود را از طریق کشورهای دوست به آمریکا برسانیم تصریح کرد: آمریکا باید بداند که ما می‌ خواهیم با سیاست‌ های خود کاری کنیم که همه بشریت در صلح و آرامش زندگی کنند و در همین راستا ما از حق فلسطینیان مبنی برزندگی کردن آنها در آرامش دفاع می‌ کنیم.

میرسلیم افزود: نکته سوم در این باره این مطلب حقی است که ایران برای این که نگذارد تا تکفیری‌ ها در دنیا قد علم کنند چه شهدایی در این چند ساله تقدیم کرده است و کشورهای غربی باید قدرشناس این اقدامات ایران باشد، چرا که ایران اگر این اقدامات را انجام نمی‌ داد امروز خطرات بی‌ شماری کشورهای اروپایی را تهدید می‌ کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز چند هزار ایرانی در دنیا و همچنین در آمریکا زندگی می‌ کنند که به ایران عشق می‌ ورزند و حضور این ایرانیان وطن دوست دلیلی است که رجزخوانی‌ های دشمنان ما به جایی نمی‌ رسد.

وی با اشاره به موضوع مسکن و راهکارهای او برای حل مسکن خانواده‌ ها، گفت: روش ما این است که ارزش دادن بیهوده به زمین را حذف کنیم. ما باید زمین را در جایگاه مناسب خودش شناسایی کنیم، یعنی باید مجموعه عوامل تاثیرگذار بر روی زمین و امکانات رفاهی را مد نظر قرار دهیم و زمین مجانی یا با قیمت کم در اختیار مردم قرار دهیم.

میرسلیم در همین زمینه افزود: مسکن ایده‌ آل به معنای مسکن بی‌کیفیت نیست و روش های روز به ما کمک می‌ کند که علاوه بر ساخت مسکن با کیفیت و آبرومندانه برای مردم این مسکن‌ ها فاقد هر گونه تجملاتی نیز باشد. به طور مثال نمای ساختمان‌ ها مهم نیست که چگونه ساخته شود و نمای ساختمان برای کم کردن هزینه‌ ها می‌ تواند ساده باشد. پس بنابراین با زمین ارزان، طراحی مهندسی، استفاده مناسب از مصالح و روش مناسب اقتصادی برای این که امکان تملک برای مردم فراهم شود، می‌ تواند عواملی باشد که مشکل مسکن را حل و فصل کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع تورم، تصریح کرد: در اقتصاد دو نوع تورم داریم؛ تورمی که درصد آن به 20، 30 و یا 40 برسد به این معنی که ساعت به ساعت نرخ اجناس تغییر کند، قطعاً ویران کننده است و اقتصادی که به این نوع تورم دچار شده باشد اقتصاد بیمار است و باید به شکل قاطعانه برای حل این بیماری حرکت کرد.

وی در همین زمینه افزود: اما تورمی که به دنبال توسعه باشد و میزان آن 3 یا 4 درصد تورمی معقول است که نه تنها به سلامت زندگی مردم لطمه نمی‌ زند بلکه انگیزه‌ ایجاد می‌ کند برای تحرک بیشتر در صحنه اقتصادی کشور.

میرسلیم با اشاره به موضوع اشتغال گفت: این مسئله از انتهای دولت دهم ظاهر شد و بعد در دولت یازدهم تشدید شد، از نظر بنده مشکل بیکاری از تورم مهم‌ تر است؛ چرا که بیکاری به همراه خود ناهنجاری‌ های اجتماعی از قبیل افزایش سرقت را به همراه خواهد داشت. بنابراین برای ایجاد تعادل در کشور باید ابتدا به دنبال ایجاد شغل باشیم و سپس راهی برای کاهش تورم پیدا کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما کارگاه‌ های بسیاری داریم که فعال بوده‌ اند و مجهز به دستگاه‌ های خوبی نیز بودند، اما برخی جنبه‌ های اداری باعث شد که مجال و فرصت کار از این کارگاه‌ ها گرفته شود و ما برای برگرداندن این کارگاه‌ ها به عرصه تولید باید مشکلات بانکی و اداری‌ آنها را حل کنیم.

وی با اشاره به شعارهایی که انتخاب کرده برای دولتش گفت: شعار من این است که آن دسته از حقوق مردم که تا به حال احقاق نشده است را احقاق کنم. مانند حق مسکن، تامین اجتماعی، شغل، بهداشت و فعالیت‌ های آزادانه سیاسی. البته بنده منکر خدماتی که دولت‌ های گذشته تا به حال کرده‌اند نمی‌شوم، ولی از نظر بنده این خدمات کافی نبوده است و ما باید در تکمیل حرکت‌ های دولت‌ های گذشته اقدام کنیم.

میرسلیم افزود: امروز باید به فکر احقاق حقوق باقیمانده مردم با کمک خودشان باشیم، روش این کار نیز راستی و درستی با مردم است. اگر ما می‌ خواهیم آمار بدهیم، باید آمارهای‌ مان صادقانه باشد؛ چرا که همواره راستای با مردم نتیجه بهتری دارد، تا این که برای مردم شعارهای موفقیت‌ آمیز دهیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت درستی یعنی وزرای آن هم از شایستگی برخوردار باشند و هم دارای آگاهی‌ های لازم باشند. البته علاوه بر این ویژگی‌ ها باید دارای تجربه مفید نیز باشند و باید بررسی شود که در کارنامه آنها تا چه حد موفقیت وجود دارد، در یک کلام کسانی باید سر کار بیایند که دارای سابقه خوب در مدیریت باشند.

وی افزود: اگر مدیر از وجدان اخلاقی برخوردار باشد قطعاً کارمندان او نیز مجبور می‌شوند که خوب عمل کنند.

میرسلیم با اشاره به مسائل اقتصادی و کاهش هزینه ازدواج جوانان، گفت: ازدواج از مسائل مهم است؛ که البته واجب نیست، مگر برای برخی افراد که آنها به آلودگی کشیده می‌ شوند. در جامعه معتدل باید به شکل طبیعی به نیازهای جوانان پاسخ دهیم و نباید این نیازها را معطل بگذاریم، که چون شغل داشته باشد و یا مسکن داشته باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: از نظر بنده جوانی که موفق به ازدواج شده راحت‌ تر می‌ تواند به تحصیل علم بپردازد. بنابراین ما نباید ازدواج را به بعد از حل مشکلات جوانان موکول کنیم. برای حل مشکل ازدواج جوانان دولت می‌ تواند وام‌ های قرض‌الحسنه بدهد، که راه درست آن این است که در هر محله‌ای امنای محل امکاناتی را برای دادن وام به جوانان فراهم کنند.

وی گفت: ما باید به سازمان‌ های مشاوره‌ ای خانواده بها دهیم، چرا که اگر خانواده به شکل محکم و بر مبنای درایت شکل بگیرد، خداوند نیز از این خانواده پشتیبانی خواهد کرد. به اعتقاد بنده کاهش نرخ جمعیت نیز نتیجه سست شدن بنیاد خانواده‌ ها است. متاسفانه امروز فضای مجازی در حال فعالیت گسترده در زمینه سست کردن پایه‌ های فرهنگی خانواده‌ هاست و هدف دشمنان این است که خانواده را بی‌ اهمیت جلوه دهند و تقدس آن را از بین ببرند.

میرسلیم در پاسخ به سوالی در خصوص توان کار با منتقدین در صورت پیروزی در انتخابات گفت: به طور اصولی پایه مردم‌سالاری در این مبنا نهادینه شده که اکثریت پیروز مسئولیت را بپذیرند ولی اقلیت را سرکوب نکنند، که راهش این است اقلیت برای تحقق نیت خودشان به تجزیه و تحلیل عملکرد اکثریت بپردازند و آنجایی که ضعفی در اداره امور مشاهده کردند به انتقاد سازنده بپردازند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: البته انتقاد سازنده با فحاشی و دروغ گفتن فرق می‌ کنند و از نظر بنده این گونه نقد کردن جرم محسوب می‌ شود.

وی گفت: اگر ما از انتقاد نقادها استفاده کردیم، آن وقت است که در مسیر کمال حرکت می‌ کنیم. البته باید شیوه‌ های نقد کردن را آموزش داده شود. چرا که برخی اوقات همین نقد‌ها هستند که باعث انحراف مسائل می‌ شوند و به جای درست کردن مشکلات به تشدید شدن آنها نیز کمک می‌ کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به راه‌حل برون رفت از وضعیت کنونی کشور گفت: نظام ما دارای برنامه‌ های 5 ساله‌ای است که در این برنامه‌ ها سیاست‌ های کلی تبیین شده، که این سیاست‌ ها باید در سایه چشم‌انداز 20 ساله قرار گیرد که ما امروز 12 سال از این چشم‌ انداز را گذرانده‌ ایم، اما آیا توانسته‌ ایم در این 12 سال در اجرای این سیاست‌ ها موفق باشیم، از نظر بنده خیر. 

میرسلیم افزود: امروز ما انحرافاتی در پیاده کردن برنامه‌ ها و در تخصیص بودجه به این برنامه‌ ها را داریم، که باید با همکاری سازنده میان مجلس و دولت در راستای متوازن شدن بودجه و اهداف مشخص شده در برنامه حرکت کرد، تا به نتایج مطلوبی که در چشم‌ا نداز مشخص شده است، برسیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24