Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مراسم امضای تفاهمنامه ده جانبه بین المللی تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو امروز با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و وزیر علوم تحقیقات و فناورری برگزار شد.

وزیر صنعت در مراسم امضای تفاهمنامه ده جانبه بین المللی تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو

به گزارش بورس24 ؛ مراسم امضای تفاهمنامه ده جانبه بین المللی تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو امروز با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و وزیر علوم تحقیقات و فناورری برگزار شد که در این تفاهمنامه طراحی و توسعه اکسل جدید بر عهده بنتلر آلمان خواهد بود.

رضائی رئیس انجمن قطعه سازان خودرو در این مراسم گفت: امضای این تفاهمنامه در شرایط سختی که وجود داشت اتفاق مهمی است. صنعت خودرو کشور رتبه سوم را در GDP کشور دارد.در سال های اخیر مشکلاتی بود اما با هوشمندی فعالان این صنعت توانست تولید را افزایش دهد. گردش مالی این صنعت سال گذشته ٨٠ هزار میلیارد تومان بوده است.خوشبختانه این اتفاق و تولید پلتفرم جدید هم سبد تولیدات ایران خودرو را افزایش می دهد و هم قیمت تمام شده را کاهش می دهد و منجر می شود تا قطعه سازان هم توسعه پیدا کنند.

شرکت های پانچ اتریش و هیوندا پاور تک اعضای کنسرسیوم تولید پلتفرم جدید هستند که در راستای تولید و توسعه گیربکس های اتوماتیک و دستی با ایران خودرو همکاری خواهند کرد. پنین فارینای ایتالیا دیگر شرکتی است که ایران خودرو را در راستای طراحی پلتفرم جدید همراهی می کند.

سرمایه گذاری های صورت گرفته برای این پلتفرم ١٠ هزار میلیارد ریال است که از سوی ایران خودرو این سرمایه گذاری صورت گرفته است.

هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو هم در مراسم امضای تفاهمنامه ده جانبه بین المللی تولید پلتفرم محصولات جدید این شرکت گفت: در سال گذشته در حدود ١میلیون ٣٠٠ هزار دستگاه خودرو تولید شده است که در صورتی عدم تولید این میزان خودرو در حدود١٣ میلیارد تومان ارز از کشور خارج می کرد و با هزینه بالغ بر یک بیستم این میزان ارز تولیدات در داخل انجام شد.

وی ادامه داد: نمی توان در مسیر توسعه گام بر داریم و همکاری های بین المللی را توسعه ندهیم. در حال حاضر قرار داد با پژو را منعقد کردیم و هفته گذشته خط تولید ٢٠٠٨ راه اندازی شد. اواخر سال جاری تولید رسمی ٣٠١ و در فاز بعدی تولید2008کلید خواهد خورد. در برنامه داریم تا به تناوب ٧٠ درصد از تولید خودرو ها داخلی و حداقل ٣٠ درصد از تولیدات را صادر کنیم. حداقل با سه شرکت دیگر قرار همکاری امضا خواهد شد که یکی از این قرار دادها به زود امضا می شود.

او گفت: در راستای این قرار داد ١٠ جانبه با شرکت های دیگری از جمله بوش و کنتیننتال هم قرار امضا خواهد شد و قطعه سازان نیز قرار دادهای بین المللی دیگری در همین راستا امضا خواهند کرد. ظرف دو سال و نیم آینده اولین محصول این پلتفرم عرضه خواهد شد. این پلتفر خودرو های صندوق دار، هاچ بک، SUV،CUV، برقی و هیبریدی را نیز شامل خواهد شد. 23 محصول روی این پلتفرم تولید خواهد شدو در برنامه داریم تا تکیه اصلی بر تولید قطعه سازان داخل باشد. بعد از قرار دادهای فعلی تمرکز بر خدمات پس از فروش خواهد بود که اقدامات خوبی را در این راستا در سال جاری شاهد خواهیم بود.

طرف های فعال در این کنسرسیوم به شرح زیر است:

*پنین فاریای ایتالیا شرکتی با سابقه ٨٠ ساله در زمینه ساخت پلتفرم و طراحی بدنه خودرو فعال بوده است و با شرکت هایی چون فراری، مازراتی، کادیلاک، ولو، BMWو ...سابقه همکاری داشته است.

*ماهلی آلمان،شرکتی که درطراحی و توسعه موتور این پلتفرم با ایرانخودرو همکاری خواهد داشت. این شرکت تقریبا با تمام تولید کنندگان موتور همکاری داشته است.

*هیوندای پاور تک از شرکت های زیر مجموعه هیونداست که در زمینه تولید گیربکس فعال است و ٨ پایگاه در ٤ کشور جهان دارد و با شرکت هایی چون هیوندا و کیا همکاری دارد.

*پانچ بلژیک در زمره شرکت هایی است که سابقه ٤٠ ساله در زمینه سیستم های انتقال قدرت دارد و برای همکاری در زمینه طراحی و توسعه گیربکس های این پلتفرم همکاری خواهد داشت.

*بنتلر آلمان، شرکتی با سابقه١٤٠ ساله در زمینه طراحی و توسعه قطعات متحرک دارد و در همین راستا با ایرانخودرو همکاری خواهد داشت.

*نخبگان دانشگاه امیر کبیر و صنعتی شریف در زمینه های علمی تولید خودرو های برقی و هیبریدی فعالیت خواهند داشت و انجمن سازندگان قطعات خودرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور ده طرف فعال در کنسرسیوم طراحی و تولید پلتفرم ایرانخودرو خواهند بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24