Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیر عامل ذوب آهن در گفت و گو با بورس ٢۴ : بر پایه قرارداد با راه آهن جمهوری اسلامی ایران ریل U٣٣ با اولویت و بهره مندی از تکنولوژی های پیشرفته دنیا به خصوص در زمینه کنترل ابعادی و کیفی و تست های غیر مخرب تولید شده و در نورد ۶۵٠ شرکت موجود می باشد. تولید ریل UIC۶٠ و تیرآهن های بال پهن IPB٣٠٠ طبق استاندارد ١٠٢۵ نیز در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد. نظر به واردات این محصول طی سال های متمادی و دیدگاه های مسئولین راه آهن در این زمینه امیدواریم به زودی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و در سایه کیفیت قابل رقابت محصولات تولیدی شاهد عملیاتی شدن قرارداد منعقد شده باشیم...

قرارداد تولید و فروش ریل ذوب آهن اجرایی شد

بورس24 : شرایط کلی اقتصاد کشور همه تولیدکنندگان داخلی را تحت الشعاع خود قرار داده است. بسیاری از بزرگان حوزه اقتصاد وضعیت سال های اخیر کشورمان را نتیجه تحریم های اعمال شده علیه ایران می دانند که ریشه آن اختلافات میان ایران و کشورهای غربی در حوزه های مختلف می باشد.

این تحریم ها که سال هاست بر کشور ما سایه افکنده با روی کار آمدن دولت یازدهم و تلاش های گسترده ای که در خصوص برجام صورت گرفت کمرنگ تر شده اما شرکت ها و کارخانه های کوچک و بزرگ در این سال ها تحت تاثیر شرایط نامناسب اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه شده اند. شرکت ذوب آهن اصفهان که در سال 1346 تاسیس شده و سال ها به عنوان یکی از مهمترین کارخانه های تولید فولاد در کشور فعالیت کرده یکی از آن هاست.

احمد صادقی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت و گو با بورس24 درخصوص وضعیت فعلی شرکت ابراز داشت: شرکت ذوب آهن اصفهان که اولین کارخانه تولید فولاد ایران است و هم اکنون نیم قرن از زمان تاسیس آن می گذرد، به دلایل مختلفی هم اکنون با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند.شرکت برای خروج از این شرایط اقدامات گسترده ای را مدنظر دارد که برخی از آن ها انجام شده و برخی نیز به زودی به ثمر می رسد تا شاهد شکوفایی مجدد در صنعت فولاد ایران باشیم.

وی با اشاره به تولید ریل ملی گفت: پروژه ریل ملی در آبان ماه سال 95 توسط معاون اول رییس جمهور راه اندازی شد و ریل U33 مطابق با استاندارد اروپایی DIN EN 13674-1 تولید انبوه گردید که هم اکنون بخش از آن در خطوط داخلی ذوب آهن مورد استفاده قرار گرفته و بخشی نیز با تایید کیفیت آماده تحویل به راه آهن جمهوری اسلامی ایران می باشد.

به زودی قرارداد با راه آهن اجرایی خواهد شد

صادقی درباره ادعای عدم تولید ریل توسط ذوب آهن تصریح کرد:بر پایه قرارداد با راه آهن جمهوری اسلامی ایران ریل U33 با اولویت و بهره مندی از تکنولوژی های پیشرفته دنیا به خصوص در زمینه کنترل ابعادی و کیفی و تست های غیر مخرب تولید شده و در نورد 650 شرکت موجود می باشد. تولید ریل UIC60 و تیرآهن های بال پهن IPB300 طبق استاندارد 1025 نیز در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد. نظر به واردات این محصول طی سال های متمادی و دیدگاه های مسئولین راه آهن در این زمینه امیدواریم به زودی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و در سایه کیفیت قابل رقابت محصولات تولیدی شاهد عملیاتی شدن قرارداد منعقد شده باشیم.

آخرین خبرها از طرح های توسعه ذوب آهن

او در ادامه با اشاره به طرح های توسعه شرکت ذوب آهن گفت: بر پایه سیاست های راهبردی شرکت جهت اقتصادی نمودن کارخانه نسبت به انجام اقدام های مدیریتی و طرح های مرتبط با اصلاح ساختار فنی اقدام شده که هدف آن کاهش قیمت تمام شده و افزایش بهره وری می باشد. بخشی از این اقدامات به ثمر رسیده و مابقی هم بر اساس اولویت بندی انجام شده در دست اقدام است.

وی درباره آخرین وضعیت طرح کنورتورها و پرعیارسازی سنگ آهن گفت: اصلاح ضریب HMR در کنورتورها در مرحله دریافت مجوزهای لازم و انتخاب پیمانکار می باشد. اجرای سیستم پرعیارسازی سنگ آهن و تبدیل آن به گندله جهت شارژ در کوره بلند در مرحله دریافت مجوزهای لازم و بستن قرارداد می باشد.

مدیر عامل ذوب با اشاره یه میزان پیشرفت فیزیکی پروژه پودر زغال ابراز داشت.اجرای پروژه تزریق پودر زغال (PCI) به کوره بلندها تاکنون با پیشرفت فیزیکی 29 درصدی همراه بوده که بر پایه برنامه ریزی های انجام شده در آذر ماه امسال راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه از افتتاح یکی از طرح های شرکت ذوب آهن در هفته جاری خبر داد و افزود: اجرای سیستم پرعیارسازی سنگ آهن برای شارژ در آگلومراسیون که در فروردین ماه امسال راه اندازی شده این هفته رسما افتتاح می شود.

صادقی درباره سایر طرح های توسعه ای ذوب آهن ابراز داشت: تعمیرات اساسی و امور مربوط به راه اندازی کوره بلند شماره یک جهت تولید 500 هزار تن شمش چدن صادراتی انجام شده که در شهریور ماه سال جاری راه اندازی خواهد شد.

بهبود شرایط ذوب

در پایان صادقی با ابراز خوش بینی به آینده شرکت ذوب آهن اظهار داشت: شرکت ذوب آهن استراتژی های جدیدی را در پیش گرفته که شامل تولید محصولات جدید، گسترش صادرات و ساماندهی شرایط مالی می باشد. امیدوار هستیم با این اقدامات شاهد بهبود شرایط ذوب آهن باشیم.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24