Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

علی رحمانی مدیرعامل سابق بورس تهران و خبره بازار سرمایه می گوید : هر چند حسن روحانی در اقتصاد کارنامه چشمگیری ندارد اما در دوراهی موجود بازار سرمایه تمایل بیشتری به ماندن او دارد...

تحلیل علی رحمانی از انتخابات پیش رو و رای بازار سرمایه / نمره ١۴ روحانی در اقتصاد

بورس24 : تنها 10 روز تا انتخابات ریاست جمهوری باقیست و در روزها و هفته های گذشته نامزدهای انتخاباتی تلاش های زیادی برای جلب نظر مردم انجام داده اند. تلاش هایی که شاید بیشتر شبیه زیر سوال بردن رقبا بود تا اینکه به بیان برنامه های مدون و راهکارهای مناسب برای رسیدن به آنها ارتباط داشته باشد.

مبحث انتخابات از مهمترین موضوعاتی بوده که همواره بر بازار سرمایه تاثیرات قابل توجهی را برجای گذاشته است. فارغ از تاثیر سیاست های کلی اقتصادی دولت بر بورس،‌ جو سیاسی انتخابات نیز اثر زیادی بر شرایط روانی بازار برجای می گذارد. با وجود کشمکش های نامزدهای این دوره به نظر می رسد تا کنون شرایط آرامی دنبال شده و جو روانی بازار سرمایه نسبت به دوره های قبل التهاب کمتری دارد.

حال باید دید با توجه به اینکه در دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی شرایط بازار بورس چندان دلچسب نبود آیا فعالان بازار سرمایه یکبار دیگر روحانی را به عنوان رییس جمهور 4 سال آینده خود برمی گزینند یا خیر؟

رییس جمهور تعیین کننده اصلی جهت گیری هاست

دکتر علی رحمانی مدیر عامل سابق شرکت بورس اوراق بهادار تهران و مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره فعلی شرکت مشاور سرمایه گذاری نیکی گستر در گفتگو با بورس24 درباره تاثیر انتخابات بر بورس گفت: رییس جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور است. با وجود اینکه سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران توسط مقام رهبری تعیین می شود اما مشخص کننده اصلی جهت گیری ها رییس جمهور است.

وی افزود: به طور کلی تعیین سیاست و منش های کلی جامعه می تواند وضعیت اقتصاد و بازار سرمایه را مشخص نماید. در سال های اخیر رکود اقتصادی به نفع بازار سرمایه نبوده است. از طرفی بسیاری از اهالی بازار سرمایه امیدوار بودند که در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی مشکلات خصوصی سازی مرتفع شود که این انتظارات نیز محقق نشد.

کارنامه روحانی

در ادامه از رحمانی خواستیم که عملکرد دولت روحانی را ارزیابی نماید. او تصریح کرد: به نظر می رسد دولت آقای روحانی در حوزه سیاست خارجی و برجام نمره 20 را گرفته است. اما در حوزه ارتباط با کشورهای همسایه و تنش زدایی نمره 11 شایسته دولت است. در رابطه با حفظ دوستان اقتصادی قدیمی که چین اصلی ترین آنهاست نمره ای در حدود 15 تا 16 گرفته است. نمره اقتصاد دولت روحانی نیز در حدود 13 تا 14 بوده است.

دوراهی انتخابات

او با اشاره به اینکه فعالان حوزه بازار سرمایه به چه کسی رای می دهند اظهار داشت: مهمترین نکته ای که اهالی بازار سرمایه در خصوص دولت توجه می کنند وضعیت اقتصاد و مبنای قضاوتشان نیز شرایط بورس در سالهای اخیر است که وضعیت چندان مطلوبی را تجربه نکرده است. اما با این وجود ممکن است در دوراهی انتخاب وضع موجود را به سایر وضعیت ها ترجیح دهند و مجددا آقای روحانی را انتخاب کنند.

دکتر رحمانی در پایان افزود: امیدواریم هر دولتی که توسط مردم انتخاب شده و روی کار می آید به مردمی کردن اقتصاد متعهد باشد و حقوق مردم را به رسمیت بشناسد و همچنین بتواند تحرکی در اقتصاد کشور ایجاد نماید.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24