Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

این موضوع هنوز در مرحله فاز مطالعاتی خود بوده و راه اندازی آن در نیمه ابتدای سال جاری خوشبینانه است. اینکه در بازارها دامنه نوسان متفاوت داشته باشیم باید هنوز مورد بررسی قرار گیرد.

جزئیاتی جدید از برنامه سازمان برای حذف حجم مبنا و ایجاد دامنه نوسان پویا

حذف حجم مبنا و ایجاد دامنه نوسان پویا توسط سازمان بورس دنبال می شود. به موجب این موضوع دامنه نوسان سهم ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس های سازمان در گفتگو با بورس24 در خصوص حذف حجم مبنا و ایجاد دامنه نوسان پویا گفت: دامنه نوسان پویا با توجه به شرایط بازار تغییر خواهد کرد و شرایط بازار تعیین کننده این دامنه خواهد بود.

وی افزود: شرایط بازار مشخص می کند که نوسان سهم ها به چه صورتی باشد و نوسان سهم ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود، یعنی هر سهم نوسان متفاوتی خواهد داشت و بازه درصدی نخواهد داشت. این اقدامات باید صورت گیرد تا بازار سرمایه شفاف تر و علمی تر شود.

وی تاکید کرد: این که این موضوع به چه صورت عملی شود هنوز مشخص نیست و در مرحله مطالعه قرار دارد. برنامه های چگونگی اجرایی شدن آن هنوز قطعی نشده و نمی توان جزئیات آن را بیان کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازارگردان ها نقش پررنگ تری پیدا خواهند کرد، گفت: نمی توان این موضوع را با قطعیت عنوان کرد، در واقع بازارگردان ها به نقش فعلی خود ادامه خواهند داد و این شرایط بازار خواهد بود که نوسان سهم ها را منجر خواهد شد.

خدابخش عنوان کرد: این موضوع هنوز در مرحله فاز مطالعاتی خود بوده و راه اندازی آن در نیمه ابتدای سال جاری خوشبینانه است. اینکه در بازارها دامنه نوسان متفاوت داشته باشیم باید هنوز مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: به سیستم نرم افزاری سازمان قابلیت های جدیدی افزوده خواهد شد و نیازی به راه اندازی سیستم جدید نرم افزاری نیست. این قابلیت در بازار سرمایه و سامانه معاملاتی آن وجود دارد و در تلاشیم تا بتوانیم دقیق تر و بهتر آن را اجرایی نمائیم.

وی تصریح کرد: مطمئنا هر گونه تغییری ریسک های خود را داشته و یک سری تبعاتی را نیز به دنبال دارد. وظیفه ما نیز این است که قبل از این که کاری را آغاز کنیم این تبعات را بسنجیم و ریسک ها را تا جایی که می توانیم کاهش دهیم. اما اینکه به علت وجود این ریسک ها و تبعات آن را عملی نکنیم، دور از انتظار است.

وی تاکید کرد: هنوز در مورد عملی شدن آن نمی توان با قطعیت صحبت کرد این موضوع در فاز مطالعاتی و مقدماتی خود قرار دارد اما عملی خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24