Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

جعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص عرضه بلوکی سهام نورد و لوله اهواز به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: تصور می کنم پس از انجام کارهای اداری احتمالا این ماه عرضه ۴۵.۳درصد از سهام شرکت نورد و لوله اهواز با قیمت پایه ۷۱۵ریال انجام‌خواهد شد...

حراج «فاهواز» مشروط به یک اقدام مهم توسط سهامدار جدید شد

بورس24 : رشد قیمت سهام نورد و لوله اهواز از روزهای پایانی سال 95 آغاز شد.ورود این سهم به تابلوی ب بازار پایه و برخورداری از دامنه نوسان 10 درصدی در کنار حرف و حدیث هایی در خصوص حراج این سهم توسط خصوصی سازی «فاهواز» را دستخوش نوسان های پی در پی مثبت کرد تا نهایتا سهم بازدهی 150 درصدی را از خود برجای بگذارد که نهایتا این شرایط غیرشفاف سبب انتقال سهم به همان بازار توافقی شد که پیش از رشد سنگین قیمتی ، «فاهواز» در آن جا حضور داشت!

اما این روزها برای بار دیگر حراج حدود ۵۰درصد «فاهواز» توسط سازمان خصوصی سازی مطرح شده است که دلیل آن عدم پرداخت اقساط توسط مالک جدید است.مالک جدید سهم امیر مهریزی است که در زمان خرید به عنوان نماینده مالک شرکت معروف استیل آذین در این خرید از وی یاد می شد.او بابت خرید حدود نیمی از سهام نورد و لوله اهواز متعهد به پرداخت 125 میلیارد تومان بود که 25 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.برنامه حراج این سهم در حالی دنبال می شود که شرکت دارای زیان انباشته و بدهی معادل 500 میلیارد تومان است.

جعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص عرضه بلوکی سهام نورد و لوله اهواز به خبرنگار بورس24 گفت: تصور می کنم پس از انجام کارهای اداری احتمالا این ماه عرضه ۴۵.۳درصد از سهام شرکت نورد و لوله اهواز با قیمت پایه ۷۱۵ریال انجام‌خواهد شد.

وی افزود:سازمان بورس و اوراق بهادار به ما اعلام کرده که شرکت برنامه افزایش سرمایه دارد که البته مطلع شدیم سهامدار عمده با این افزایش سرمایه مخالف است . هیات عامل نیز در این خصوص باید تصمیم بگیرد که احتمالا در بند مزایده بگنجانیم که خریدار آتی موظف است که در افزایش سرمایه شرکت نماید.

به گفته وی، سازمان خصوصی سازی در حال بررسی است که با توجه به این که شرکت در مرحله افزایش سرمایه است ، افزایش سرمایه را یکی از شروط خرید این شرکت بیاوریم یا ممکن است که هیات عامل به این‌نتیجه برسد که بدون افزایش سرمایه هم می توان این سهم را واگذار کرد. در هر حال باید این موضوع بررسی شود.

وی در خصوص قطعیت قرارداد فروش هپکو هم گفت: نامه سازمان امور مالیاتی و بورس در رابطه با معامله هپکو آمده است و طی دو روز آینده قطعا اعلام می شود. این شرکت مشکل مالیاتی داشت که مرتفع شده است و قرارداد فروش آن بزودی قطعی می شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24