Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

قیمت طلا در بازارهای جهانی در مبادلات روز جمعه با تغییر چندانی روبرو نشد و در حال ثبت بدترین عملکرد هفتگی خود در ۷ هفته اخیر است.

طلا در حال ثبت بدترین عملکرد در ۷ هفته اخیر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت طلا، کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری در روزهای اخیر به خصوص پس از اعلام نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تاثیر زیادی بر افتقیمت طلاداشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هراونس طلاامروز به ۱۲۶۴ دلار رسید که نسبت به روز پنج شنبه تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلادر هفته ای که گذشتتاکنون بیش از ۱.۶ درصد کاهش داشته که این میزان کاهش از هفته منتهی به ۱۰ مارس بی سابقه بوده است. البتهقیمت طلادر ماه آوریل تاکنون با رشد ۱.۲۲ درصدی روبرو شده است.

این گزارش افزود: شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در بازارهای بین المللی با رشد ۰.۲ درصدی روبرو شده و به ۹۹.۲۳ واحد رسیده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز روز جمعهبا افزایش همراه شده است. نشستبانک مرکزیاروپا نیز روز پنج شنبه برگزار شد و مقام های این بانک تصمیم گرفتند تاسیاستهای پولی ونرخ بهرهرا تغییر ندهند. این مساله موجب شد تا ارزش یورو در برابر دلار آمریکا با کاهش روبرو شود.

بانک مرکزیاروپا در حالیسیاستهای پولی انبساطی را حفظ کرده است که نرخ تورم منطقه یورو هنوز به سطح دلخواه و مورد نظر نرسیده است. البته اوضاعاقتصادی کشورهای عضو یورو طی ماه های اخیر بهتر شده است. شاخص اعتماداقتصادی منطقه یورو در ماه آوریل به بالاترین سطح در ۱۰ ماه اخیر رسیده است.

تازه ترین آمار اقتصادی آمریکا نیز نشان می دهد که سفارش کالاهای سرمایه ای در ماه مارس کمتر از انتظارات اولیه افزایش داشته است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۱ درصد کاهش به ۸۵۳ تن رسیده است. میزان صادرات طلای سوییس در ماه مارس با افزایش روبرو شده است. مهمترین کشورهای وارد کننده طلا از سوییس در ماه مارس هنگ کنگ، چین، هند بوده اند.

آمار جدید نشان می دهد تولید طلای چین در سه ماه نخست امسال با کاهش ۹.۲۹ درصدی روبرو شده و به ۱۰۱.۲ تن رسیده است. میزان مصرف طلا در این کشور نیز در این مدت با ۱۴ درصد افزایش به بیش از ۳۰۴ تن رسیده است.

به نظر می رسدقیمت طلادر کوتاه مدت بیشتر تحت تاثیر آمارهای مهماقتصادی آمریکا منطقه یورو قرار خواهد داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24