Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره انتخاباتی گفت: اینکه فردی موفق می‌ شود بیش از ٣.٨ میلیارد دلار از اموال ملت ایران را به جیب بزند، هر کس این خبر را می‌ شنود متوجه می‌ شود که جامعه به سمت بی‌ عدالتی رفته یعنی عده‌ ای با فساد و زد و بند به ثروت‌ های باد آورده رسیده‌ اند و متأسفانه عده‌ ای به حداقل‌ های زندگی نیاز دارند...

 جهانگیری: برای مسکن چند اولویت در دستور کار است / بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار ارزش واحدهای مسکونی خالی است

بورس24 : نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره انتخاباتی گفت: حاشیه‌ نشینی یکی از مهمترین آسیب‌ های اجتماعی است که در مقطع فعلی در تمام شهرها وجود دارد.

اسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری عصر امروز جمعه با حضور در سازمان صدا و سیما در نخستین مناظره زنده با موضوع اجتماعی که از شبکه اول سیما، شبکه خبر و رادیو ایران شرکت کرد و به سؤالات مجری برنامه و دیگر کاندیداها پاسخ داد.

محور سخنان جهانگیری بدین شرح است:

*حاشیه‌نشینی یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است که در مقطع فعلی در تمام شهرها وجود دارد.

*نباید به حاشیه‌نشینان به عنوان افراد اضافی نگاه کرد، بلکه باید مسائل آنها را مورد توجه قرار دادد.

*در دولت یازدهم به مسئله حاشیه‌نشینی به صورت علمی نگاه شد و برای بافت‌های فرسوده و مسئله حاشیه نشینی، برنامه‌ریزی شد.

*تمام حاشیه نشین‌ها در دولت یازدهم بیمه شدند.

*جوانان حاشیه‌نشین که از تحصیل محروم بودند شناسایی شدند.

*عدالت یکی از آرمان‌های مهم نظام جمهوری اسلامی و همه نظام‌های سیاسی در دنیاست.

*محدود کردن عدالت فقط به مسائل اقتصادی ظلم به عدالت است، عدالت آموزشی هم باید باشد یعنی هر فرزندی بتواند در هر خانواده تمام مدارج علمی را طی کند، عدالت سیاسی یعنی هر فردی نه صرفاً فقط به دلیل وابستگی به یک تفکر یا جناح سیاسی در جایی قرار بگیرد، بلکه در بین نیروهای سیاسی، عدالت برقرار شود، عدالت قضایی یعنی تمام مردم که به دستگاه‌های قضایی مراجعه می‌کنند احساس عدالت داشته باشند.

*متأسفانه احساس عدم عدالت در کشور بالا رفته است.

*مهمترین کار این است که ما باید اقداماتی انجام دهیم که همه جامعه احساس کنند، مسئولان در سطوح مختلف بر مبنای عدالت تصمیم‌گیری می‌کنند.

*عدالت اقتصادی یکی از نمایه‌های مهم عدالت است، بخشی از آن، عدالت منطقه‌ای و جغرافیایی است که مناطق مرزی کشور از محرومیت‌های بیشتری برخوردار هستند و باید آنها را رشد داد.

*عدالت توزیعی نیز به این صورت است که برخی افراد به ثروت‌های بادآورده دست یافته‌اند، کسی که موفق می‌شود در اثر ارتباط با مسئولین به چیزهایی دست می‌یابد، سبب می‌شود که بی‌عدالتی توسعه یابدد.

*اینکه فردی موفق می‌شود بیش از 3.8 میلیارد دلار از اموال ملت ایران را به جیب بزند، هر کس این خبر را می‌شنود متوجه می‌شود که جامعه به سمت بی‌عدالتی رفته یعنی عده‌ای با فساد و زد و بند به ثروت‌های بادآورده رسیده‌اند و متأسفانه عده‌ای به حداقل‌های زندگی نیاز دارند.

*در رابطه با یارانه‌ها مطالبی که دوستان گفتند، یارانه‌ها در سال اول ضریب جینی را تغییر داد و در بین تمام مردم، 45 هزار تومان توزیع شد و در زندگی طبقات ضعیف تأثیر بیشتری گذاشت، ولی اینکه دوستان می‌گویند به سه دهک یارانه بیشتری می‌دهیم، نتیجه این خواهد شد که دهک چهارم و پنجم به دلیل فاصله کم دهک‌ها ضعیف‌تر می‌شوند.

*مسکن یکی از مهمترین نیازهای جامعه و از مهمترین ر شته‌های اقتصادی کشور است.

*متأسفانه به دلیل صدور پرونده‌های بی‌حساب و کتاب در شهرها و دلالی شدن مسئله مسکن، ما امروز با تعداد قابل توجهی واحد مسکونی خالی روبه‌رو هستیم.

*در یک محاسبه بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار ارزش واحدهای مسکونی خالی است، یعنی این سرمایه کشور راکد مانده که در جاهای دیگر نیاز است.

*در بررسی دقیقی که انجام دادیم، چند اولویت برای مسکن گذاشته‌ایم، یکی مسکن اجتماعی برای گروه‌های کم‌درآمد که نیاز به حمایت‌های نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی دارند که برای زن‌ها سرپرست خانوار ۱۰۰ هرار واحد باید ایجاد کنیم و منابع مورد نیاز از منابع بانکی تأمین می‌شود و دولت در یارانه سود کمک می‌کند.

*مسکن روستایی به این صورت است که سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی باید استحکام بخشی شود، روستائیانی که موفق شدند مسکن خود را استحکام ببخشند، در سیل و زلزله آسیب کمتری دیده‌اند.

*سقف تسهیلات مسکن به ۶۰ میلیون تومان برای زوج‌های جوان و ۱۶۰ میلیون تومان افزایش داده شده.

*برای مسکن خانه اولی‌ها یعنی زوج‌هایی که برای اولین بار صاحب مسکن می شوند صندوق پس‌انداز ایجاد شده که شش ماه در صندوق سپرده‌گذاری می‌کنند و تسهیلات موردنیاز دراختیار آنها قرار می‌گیرد.

*علاوه بر بانک مسکن که در سال ۹۵، ۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داشت، به بقیه بانک‌ها هم اجازه داده شد که در مسئله مسکن ورود یابند.

*اگر ما موفق شویم مسکن حمایتی، مسکن روستایی و بافت‌های فرسوده که بیشتر از باب سرمایه‌گذاری سودآوری مدنظر است را بهبود بخشیم، مسئله حل می‌شود.

*من چند منطقه را بازدید کرده‌ام، گروه های توسعه‌گری که برای بازسازی بافت‌های فرسوده ایجاد شده، آن روش می‌تواند مسکن ما را در بافت فرسوده احیا کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24