Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برخی از شرکت کنندگان در کنفرانس بررسی مسایل تجاری ایران که روز چهارشنبه در لندن برگزار شد، با اشاره به فرصت های بی بدیل اقتصادی ایران، تصریح کردند که توافق هسته ای تاثیرات مثبتی بر بازار کسب و کار این کشور گذشته است. در این کنفرانس بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به ظرفیت‌ های بی‌ بدیل اقتصادی کشورمان، گفت: همکاری‌ های تجاری با ایران، ضمن منافع اقتصادی، سبب برقراری ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد...

شرکت کنندگان در کنفرانس لندن مطرح کردند؛ تاثیرات مثبت برجام بر بازار کسب و کار ایران

بورس24 : برخی از شرکت کنندگان در کنفرانس 'بررسی مسایل تجاری ایران' که روز چهارشنبه در لندن برگزار شد، با اشاره به فرصت های بی بدیل اقتصادی ایران، تصریح کردند که توافق هسته ای تاثیرات مثبتی بر بازار کسب و کار این کشور گذشته است. 

روزی مدرسون» عضو ارشد شرکت «جی تی آر» و از برگزار کنندگان این کنفرانس در گفت و گوییگفت: در ایران فرصت های تجاری زیادی وجود دارد اما به لحاظ رویکرد منفی پیشین دولت های غربی و رسانه ها نسبت به ایران، در گذشته فضای افکار عمومی نسبت به بازار این کشور منفی بوده است؛ اما به لطف برگزاری چنین برنامه هایی، منافع ورود به بازار تجاری ایران برجسته می شود.

وی افزود: ایران به دنبال توافق هسته ای اکنون نیازمند سرمایه گذاری در بخش های زیر ساخت است؛ لذا در این کنفرانس تلاش شد تا در خصوص چگونگی ورود به بازار ایران صحبت شود.

این فعال اقتصادی بیان داشت: نمایندگان بسیاری از شرکت هایی که روز چهارشنبه در کنفرانس صحبت کردند در ایران فعالیت تجاری دارند و نسبت به بازار این کشور خوش بین هستند. لذا سایر شرکت کنندگان فرصت داشتند تا به صورت مستقیم از زبان فعالان اقتصادی خارجی در ایران نسبت به فضای کشور ایران آشنا شده و سئوالاتشان را مطرح سازند.

خانم مدرسون گفت: به نظر من برگزاری چنین کنفرانس هایی پنجره جدیدی را برای سایر شرکت های انگلیسی که علاقه مند به ورود به بازار ایران هستند را باز می کند.

وی همچنین در ادامه به تاثیر مثبت توافق هسته ای بر بازار کسب و کار در ایران اشاره کرد و گفت: این توافق سبب شده است تا شرکت ها به فکر از سرگیری فعالیت های تجاری با ایران بیفتند. البته روی کار آمدن دولت جدید آمریکا ابهاماتی را به وجود آورده، چون کسی از برنامه 'دونالد ترامپ ' در قبال ایران با خبر نیست؛ اما در کل به نظر من اوضاع خوب پیش خواهد رفت؛ توافق هسته ای به قوت خود باقی خواهد ماند و بازار تجارت با ایران رشد خواهد کرد.

خانم مدرسون مدعی شد که آمریکا در کل به دنبال منافع اقتصادی اش است و به همین خاطر تلاش خواهد کرد تا راهکارهایی را برای بهره برداری اقتصادی از برجام را ترسیم کند.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا بخواهد از توافق هسته ای با ایران عقب نشینی کند، اقدام احمقانه ای صورت داده، چون این توافق به امضاء 5 کشور دیگر رسیده و نقض آن به معنا پا گذاشتن بر خواسته این کشورها به شمار می رود.

«اما نواز» مدیر عامل شرکت حقوقی بلک استون نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: این کنفرانس نشان می دهد که شرکت های ایرانی و انگلیس خواهان گسترش روابط تجاری هستند. همه می دانیم که بزرگترین مشکل کنونی مشکل مراودات بانکی است؛ متاسفانه به رغم گذشت 15 ماه از لغو تحریم های بین المللی علیه ایران هنوز شاهد برقراری کامل روابط کارگزاری میان بانک های انگلیسی و ایرانی نیستیم.

وی افزود: البته این کنفرانس نشان داد که به رغم مشکلات بانکی، شرکت های تجاری قادر بوده اند تا راه های قانونی برای تعاملات بانکی شان پیدا کنند. به عبارت دیگر نیازی نیست تا حل کامل مشکلات منتظر باشیم؛ فعالان اقتصادی وارد بازار ایران شده و بسیار موفق بوده اند.

این وکیل انگلیسی افزود: من به عنوان یک وکیل حقوقی ضمن کسب اطلاع از راهکارهای موجود برای انجام مراودات مالی با ایران، اکنون قادر هستم تا اطلاعات بهتری را در اختیار مشتریان ایرانی ام قرار دهم.

«کریس پارکر» رئیس اجرایی شرکت 'ایران بیزنس هاب' نیز در گفت وگو با ایرنا ابراز امیدواری کرد که به رغم موانع سیاسی موجود، گام ها به سوی حل مشکلات باقی مانده در برقراری و گسترش مناسبات کامل تجاری با ایران پیش رود.

وی افزود: به نظر من تا یک سال آینده شاهد تحولات چشم گیری در این عرصه خواهیم بود.

«رضا شیبانی» رئیس شرکت «بی پی وی» ای نیز به ایرنا گفت: شرکت کنندگان در این کنفرانس هم به اتفاقات مثبتی که حوزه فعالیت های تجاری در ایران رخ داده اشاره کردند و هم در خصوص مسائل بانکی، سیاسی، اقتصادی و حقوقی کارکردن با ایران صحبت کردند.

وی افزود: این نوع کنفرانس ها اجازه می دهد تا افراد با خاستگاه های مختلف به بیان دیدگاهشان در زمینه فعالیت های تجاری با ایران پرداخته و جواب هایی را برای نیازهای خود پیدا کنند.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: نکته خوبی که امروز در این کنفرانس مورد اشاره قرار گرفت این بود که در ایران پروژه های بزرگی اتفاق می افتد که موید روند رو به جلوی فعالیت های اقتصادی در کشور است.

در این کنفرانس بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به ظرفیت‌ های بی‌ بدیل اقتصادی کشورمان، گفت: همکاری‌ های تجاری با ایران، ضمن منافع اقتصادی، سبب برقراری ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد.

وی ضمن اعلام آمادگی ایران برای ارتقاء همکاری‌ های اقتصادی با دیگر کشورها، تأکید کرد که ایران با ظرفیت‌ های وسیعی که دارد تنها مایل است، این همکاری‌ ها در حوزه‌ های صنایع پیشرفته، فن‌ آوری‌ های نو و صنایع مولد، نه در حوزه‌ های مصرفی و غیر مولد شکل بگیرد؛ همکاری‌ هایی که برای هر دو طرف برد - برد باشد و برای ایران نیز بتواند اشتغال و فن‌ آوری‌ های جدید و پیشرفته همراه بیاورد.

وی تصریح کرد: این همکاری‌ ها نه‌ تنها منافع اقتصادی در پی خواهد داشت، بلکه سبب برقراری ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد.

'جک استراو'وزیر خارجه پیشین انگلیس نیز با تاکید بر لزوم دخالت دولت انگلیس برای حل مشکل تعاملات بانکی با ایران، گفت: به دنبال برجام و عادی شدن روابط تهران و لندن، مراودات تجاری دو کشور 42 درصد رشد داشته است.

وی افزود: موضع رسمی دولت انگلیس در خصوص تجارت با ایران، برابر با آنچه در تارنمای وزارت تجارت بین الملل نوشته شده، موید گسترش و توسعه کسب و کار تجاری با ایران است.

وی افزود: به دنبال توافق هسته ای با تهران و عادی سازی روابط میان انگلیس و ایران، روابط تجاری دو طرف طی یک سال گذشته 42 درصد افزایش یافته است. هر چند سایر کشورهای اروپایی مانند، فرانسه، ایتالیا و آلمان قادر به بهره برداری بیشتری از برجام و توسعه روابط تجاری شان با ایران نسبت به انگلیس بوده اند.

کنفرانس یک روزه 'بررسی مسایل تجاری ایران' روز چهارشنبه با حضور شماری از کارشناسان و فعالان اقتصادی و نمایندگان شرکت‌ های تجاری در لندن گشایش یافت.

گفتنی است، شرکت کنندگان در این کنفرانس ضمن اشاره به فرصت های تجاری وجود در ایران پس از توافق هسته ای، تلاش داشتند به سئوالات علاقه مندانی که هنوز وارد بازار ایران نشده و با نگاهی مشتاقانه بازار ایران را رصد می کنند، پاسخ دهند.

منبع: ایرنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24