Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

​گروه خودرویی اروز با افزایش تقاضا رو به رو هستند و اکثر معامله گران دست کم یکی از سهم های این گروه را در پرتفوی خود دارند. لیدری این صنعت در هفته های اخیر مشاهده شده و همین موضوع نیز به افزایش حضور سهامداران بازار در این سهم ها منجر می شود.

خودرویی ها دقایقی پیش صف خرید شدند ؛ چرا؟؟

حسین ملکی تحلیلگر بازار سرمایه و یکی از سهامداران درصدی سایپا آذین در گفتگو با بورس24 در خصوص تقاضای زیاد در گروه خودرویی گفت: با توجه به این که در شش ماهه گذشته گروه خودرو افت شدید داشتند و ما شاهد عدم رشد در گروه خودرویی بودیم، تقریبا 8 تا 10 درصد افت قیمت را در این نمادها داشتیم.

وی ادامه داد: در بهمن ماه سال 95 با توجه به نزدیکی به انتخابات و شرایط سیاسی دولت، این گروه از توانمندی خود استفاده کرد و لیدری بازار را به دست گرفت. همه معتقدند که بازار با لیدری گروه خودرو تکان می خورد.

وی در خصوص سهم خاذین بیان داشت: شرکت سایپا آذین از فروردین ماه سال 95 افزایش سرمایه ای داشت که این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بود که منجر شد تا شناوری سهم بالا رود. این سهام شناور بالا منجر شد تا جمع آوری و مدیریت سهم کمی دشوار باشد.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی بعدی این سهم مبنی بر این بود که افزایش سرمایه دیگری برای این سهم در نظر گرفته شود که سازمان بورس به این دلیل که شناوری سهم با فاصله کمی بالاتر خواهد رفت این موضوع را به تعویق انداخت، به گونه ای که در اسفند 95 اجرایی شدن افزایش سرمایه در اختیار هیئت مدیره بود و تا یک سال به تعویق افتاد.

ملکی تصریح کرد: پیگیری ما و سایر سهامداران منجر شد تا این افزایش سرمایه که در اختیار هیئت مدیره بود در فروردین ماه سال جاری اجرایی شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: این شرکت در سال 95 توانست تولید پیش بینی شده 310 هزار دستگاه صندلی خود را به اندازه 440 هزار دستگاه محقق نماید. از طرفی این شرکت سه محصول جدید نیز داشته و تمام صندلی های مجموعه سایپا و پارس خودرو را تولید می کند. در نتیجه هر گونه تغییری در بودجه سایپا و یا حتی معاملات سهم سایپا منجر به تغییر در سهم خاذین می شود.

وی تاکید کرد: از طرفی بازار و معامله گران بازاری تصور می کنند گروه خودرویی می تواند رشد فوق العاده ای داشته باشد و به همین دلیل به سمت این سهم ها و خرید آن می روند. تمامی این موارد منجر به رشد قیمتی و افزایش تقاضا می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24