Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

محسن مهر علیزاده مدیرعامل سابق صندوق ذخیره شاهد (سهامدار عمده سرمایه گذاری شاهد) ، محمد امین کیان ارثی مدیر سابق سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سعدی و رئیس هیات مدیره فعلی لیزینگ امید، عباسعلی حقانی نسب مدیر عامل شرکت سبد گردانی هدف ، هاشم باروتی، مدیر عامل کارگزاری آتی‌ساز بازار و مهدی حاجی وند خبرنگار بورس خبرگزاری تسنیم از جمله افرادی هستند که حضور در حرف مختلف بازار سرمایه فعالیت اصلی آن هاست و درانتخابات پیش روی شورای شهر حضور پیدا کرده اند...

از بورس چه کسانی نامزد شورای شهر تهران شده اند...!؟

بورس24 :بیست و نهم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم ، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر نیز برگزار می شود.در تهران بر اساس آخرین تصمیم شورای نگهبان باید 21 نفر برای حضور در شورای پایتخت انتخاب شوند.

نکته با اهمیت این دوره از انتخابات شورای شهر این که پس از گذشت 4 دوره از حیات این نهاد مدنی مردم به این نتیجه رسیده اند که ورزشکاران و هنرمندان نمی توانند شهر آن ها را طوری اداره کنند تا فجایعی همچون سقوط ساختمان پلاسکو رخ ندهد.بنابراین در این دوره حتی قبل از برگزاری انتخابات تعداد زیادی از اعضای هنرمند و ورزشکار رد صلاحیت شده اند قبل از این که رویگردانی مردم را از خود نظاره گر باشند!

اما بازار سرمایه هم با وجود 8 میلیون عضو و حضور پررنگ در پایتخت در قالب ساختمان اصلی بورس در تالار حافظ و ده ها ساختمان و دفتر کارگزاری و اجرایی دیگر در تهران نیز به این نتیجه رسیده که باید در شورای شهر آینده سهمی داشته باشد.همین دو سال پیش بود که تعیین عوارض کسب و کار سنگین صنعت کارگزاری را با مشکلات عدیده ای مواجه کرد.در تعیین این عوارض بدون توجه به صورت های مالی و ترازنامه شرکت های کارگزاری تنها بر اساس استقرار دفتر کارگزاری در مناطق مختلف تهران برای آن ها عوارضی تعیین شد تا برخی از فعالان این عرصه ناخواسته به حاشیه رانده شوند.

اما حالا در شورای پنجم بازار سرمایه چند فعال شناخته شده خود را کاندید حضور در شورا کرده که البته هیچ یکی از این کاندیداها تا این لحظه ائتلاف یا هماهنگی خاصی با یکدیگر برای حضور در عرصه انتخابات نداشته اند و فعلا به صورت مستقل وارد عرصه انتخاباتی شده اند.

محسن مهر علیزاده مدیرعامل سابق صندوق ذخیره شاهد (سهامدار عمده سرمایه گذاری شاهد) ، محمد امین کیان ارثی مدیر سابق سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سعدی و رئیس هیات مدیره فعلی لیزینگ امید، عباسعلی حقانی نسب مدیر عامل شرکت سبد گردانی هدف ، هاشم باروتی، مدیر عامل کارگزاری آتی‌ساز بازار و مهدی حاجی وند خبرنگار بورس خبرگزاری تسنیم از جمله افرادی هستند که حضور در حرف مختلف بازار سرمایه فعالیت اصلی آن هاست و درانتخابات پیش روی شورای شهر حضور پیدا کرده اند.

عباسعلی حقانی نسب ، مدیر عامل شرکت سبد گردانی هدف در خصوص دلایل کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر به خبرنگار بورس24 گفت: امیدواریم فضایی ایجاد شود تا صحبت ها بتواند از شبکه بازار سرمایه که صدای مستقل و تخصصی و کارآمدی دارد ، شنیده شود.

وی افزود: باید بدانیم که مشکلات در شهرداری و شوراها و مردم چیست و چه تصمیماتی باید گرفته شود. در مدیریت شهری باید بدانیم چه میزان بار مالی وجود دارد و بر اساس آن نیاز سنجی کنیم تا متخصصین و با تجربه ها در حوزه های مورد نیاز شهر حضور داشته باشند.

به گفته وی، بیش از 70درصد مسائل و تصمیمات شورای شهر به مسائل اقتصادی برمی گردد،به طوری که تولید غیر مولد محبوب شورای شهر است که با هزینه های پایین در اختیار جامعه قرار می گیرد.

وی افزود: رکود در مسکن و منجمد سازی آن به خصوص در واحد های تجاری و اداری به نوبه خود مشکلی بوده که شورای شهر در آن نقش بالایی داشته است که موجب افزایش قیمت تمام شده کالا و افزایش تورم می شود.

حقانی نسب افزود: آنچه که در نا کارآمدی شورای شهر مهم است نبود منابع مالی نیست بلکه عدم شفافیت و ناکارآمدی اقتصادی است.اما بازار سرمایه به عنوان یک بازار شفاف می تواند تصمیمات کارآمدی در اقتصاد بگیرد.

حقانی نسب تاکید کرد:در نظر داریم که با تشکیل کانالی به نام صدای اقتصاد شهر تهران در انتخابات پیش رو به صورت جدی حاضر شویم و در نظر سنجی اول با عضویت در آن کانال درحقیقت برآوردی داشته باشیم که چقدر در بازار سرمایه با دیدگاه های ما آشنا هستند. به هر حال اگر فعالان بازار سرمایه حمایتی نکنند ادامه دادن مسیر چندان‌منطقی نیست. باید دید پس از راه اندازی این‌کانال چقدر دوستان در بازار سرمایه به این کانال ملحق خواهند شد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24