رحیم لوی بنیس از دسترسی ساده مشتریان به ارسال سفارش های خرید و فروش، امکان استفاده ازسامانه با چند مانیتور، اضافه کردن گروهی نمادها، ارسال سفارش پیشرفته توسط مشتریان شامل کوچک کردن سفارش ها، ارسال سفارش همزمان در چند نماد، ارتباط با ارسال سفارش با پرتفوی لحظه ای یا نمای بازار به عنوان مزایای سامانه آنلاین پلاس نام برد...
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک انصار در گفت و گو با بورس امروز به تشریح عملکرد یک ساله این شرکت کارگزاری در پایان سال مالی منتهی به پایان آذرماه 95 پرداخت.
وی در اشاره به تغییرات شاخص کل بازار سرمایه، یادآورشد: در پایان آذرماه سال گذشته شاخص کل بازار سرمایه با 30 درصد افزایش از 61 هزار و 518 واحد به رقم 80 هزار و 122 واحد در پایان آذرماه 95 رسیده است. همچنین در پایان آذرماه سال گذشته شاخص فرابورس با 29 درصد افزایش از 675 واحد به رقم 868 واحد در پایان آذرماه 95 رسیده است.
عبدلله رحیم لوی بنیس در توضییح بیشتر اظهارداشت: هرچند بازار بورس، در روزهای پایانی سال 1394، به تاثیر برجام بر بهبود روند فعالیت شرکت های بورسی با احتیاط توجه کرد. اما به تدریج با ورود اخبار مثبت اقتصادی، بسیاری از سهامداران حقیقی با حضور در بورس نقدینگی خود را به خرید انواع اوراق مشارکت و صکوک با نرخ سودهای بیش از 20 درصد اختصاص داده و از معاملات بورس استقبال کردند.
به گفته وی؛ بازار بورس تهران که در 10 ماهه ابتدایی سال 1394 کمتر از پنج درصد بازدهی نصیب سهامداران خود کرده بود، تنها در مدت کوتاه یک ماهه از پایان دی تا پایان بهمن ماه 1394 با بازده شگفت انگیز 20 درصدی مواجه شد. مجموع این شرایط موجب شد تا پیش بینی شود بورس می تواند توجه سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری جلب و نقدینگی بلااستفاده در سایر بازارهای اقتصادی را جذب کند.
این فعال صنعت کارگزاری ادامه داد: تشکیل صف های خرید بزرگ در سهام برخی شرکت های بورسی، سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری در حوزه صنایع مرتبط هدایت کرد، با این اوصاف سرمایه گذاران پیش بینی کردند فضا برای کاهش نرخ سود بانکی، تثبیت نرخ ارز، کاهش بدهی های دولت، ورود دانش فنی و فناوری روز دنیا، اجرای طرح های توسعه در شرکت ها و افزایش صادرات و درآمدهای ارزی کشور بیش از پیش مهیا خواهد بود. اما در ادامه به رغم پیش بینی های انجام شده، به دلیل تاثیر منفی چالش های اقتصادی کشور بر فعالیت و انتظارات مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس، در شروع سال 1395 سرمایه گذاران شاهد ارایه پیش بینی های بودجه ای بدبینانه از سوی آنها در سال 1395 شدند.
وی تصریح کرد: با وجود تحولات مثبتی که در زمینه کاهش تورم، برنامه ریزی کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و سایر هزینه بنگاه ها برای سال 1395 به وقوع پیوست اما به دلیل پایین بودن قیمت های جهانی، پایین بودن قدرت خرید مردم در بازار داخلی و عدم افزایش تحرک بخش های اقتصادی خروج از رکود و بهبود وضعیت سود آوری بنگاه ها با تاخیر مواجه شد. از آنجاییکه بازار بورس یک بازار بلندمدت است لذا احتیاط بسیاری از سهامداران در معاملات سهام، بر نتایج پیش بینی های اولیه کارشناسان سایه افکند.
و اما شرکت کارگزاری بانک انصار در یک سال مالی
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک انصار به اعمال افزایش سرمایه 2.861 درصدی شرکت در تیرماه 95 اشاره کرد که به موجب این امر، سرمایه شرکت به 200 میلیارد ریال افزایش یافت.
وی در خصوص لزوم اعمال این افزایش سرمایه، به عملکرد شرکت در سال مالی 93 اشاره کرد که به موجب اقدامات صورت گرفته، شرکت کارگزاری بانک انصار موفق به دریافت مجوز برای خرید و فروش اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس و فرابورس، سبدگردانی اختصاصی، خرید و فروش اوراق بهادار از طریق معاملات قراردادهای آتی، مشاور پذیرش، معاملات آنلاین، صندوق سرمایه گذاری مشترک شد. همچنین در پایان سال مالی 95 نیز شرکت مجوزهایی چون آموزش، صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازار گردانی آرمان انصار، صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت امید انصار، صندوق اختصاصی بازارگردان گروه صنایع بهشهر، رینگ محصولات فلزی در بورس کالا، رینگ محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی در بورس کالا را دریافت کرده است.
رحیم لوی بنیس از مبادله قرارداد سوپر مارکت مالی با بانک انصار، قرار دادهای مشتقه کالایی، بورس انرژی، سلف موازی استاندارد فلزی، سلف موازی استاندارد پتروشیمی، گواهی سپرده کالایی محصولات فلزی، گواهی سپرده کالایی محصولات پتروشیمی، مشاور عرضه نیز به عنوان دیگر اقدامات این مجموعه در سال مالی 95 نام برد.
وی ادامه داد: در این میان در نیمه اول سال مالی منتهی به پایان آذرماه 96، شرکت در تلاش برای دریافت مجوز بورس کالای رینگ کشاورزی، شرکت سبدگرانی، شرکت پردازش اطلاعات مالی و شرکت مشاوره سرمایه گذاری است.
افزایش معاملات در شرایط رکودی بازار
این فعال صنعت کارگزاری در خصوص وضعیت معاملات این شرکت کارگزاری در سال مالی مورد گزارش، بر بهبود مجموع در آمدهای ناشی از معاملات اوراق بهادار شرکت در حوزه معاملات عمده و خرد و بلوک نسبت به سال قبل در حالی اشاره کرد که این شرکت با ریسک هایی چون نوسانات فعالیت های بازار بورس در سال مالی منتهی به پایان آذرماه 95 و عدم استقبال مطلوب سرمایه گذاران به دلیل ناپایداری شاخص کل (که در واقع بیانگر میانگین بازدهی سرمایه گذاران در بورس است) مواجه بود.
به گفته وی؛ کارمزد معاملات عمده این شرکت کارگزاری با 22 درصد افزایش و کارمزد معاملات خرد و بلوک با 150 درصد افزایش نسبت به سال قبل روبه رو بوده است که منتج به رشد 149 درصدی در آمدهای شرکت شده است. همچنین با توجه به افزایش ارزش حجم معاملات خرد و بلوک در بازار " ارزش حجم معاملات خرد و بلوک شرکت" در مقایسه با سال قبل به میزان 2.2 درصد از کل حفظ شده است.
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک انصار ادامه داد: ضمنا تاثیر کاهش 22 درصدی " ارزش حجم معاملات عمده در بازار" موجب شده است تا "ارزش حجم معاملات عمده شرکت" در مقایسه با سال قبل 48 درصد کاهش یابد. اما به رغم اتفاقات فوق الاشاره، با رشد 95 درصدی " ارزش خرید و فروش کل بازار" و " ارزش خرید و فروش کل شرکت" در حد 2.2 درصد مشابه سال قبل حفظ شده است.
این کارگزاری و بورس کالای ایران
وی در اشاره به مشتریان شرکت در بورس کالای ایران گفت: سهم معاملات بازار فیزیکی از کل معاملات بورس کالا در حجم معاملات برابر 41 درصد و در ارزش معاملات برابر 48 درصد است. همچنین سهم صنعت پتروشمیی و فرآورده های نفتی از معاملات بازار فیزیکی بورس کالا در ارزش معاملات 45 درصد و در حجم معاملات 49 درصد است.
باشگاهی برای مشتریان
رحیم لوی بنیس در اشاره به باشگاه مشتریان این شرکت نیز عنوان کرد: در بین 108 کارگزاری فعال در بازار سرمایه، تنها 19 شرکت کارگزاری بورس به مشتریان خود، خدمات باشگاه مشتریان را ارایه می دهند که کارگزاری بانک انصار از جمله آنهاست.
وی از تخصیص امتیاز بابت خرید و فروش اوراق و اهدای جوایز، خدمات مشاره های تحلیلی بازار سرمایه، ارایه بسته های آموزشی در چارچوب باشگاه مشتریان به عنوان خدمات شناسایی شده از سوی این مجموعه نام برد که به مشتریان خود ارایه می شود.
وی ادامه داد: در این میان شرکت خدماتی نظیر تخصیص سهمیه مازاد در عرضه های اولیه سهام شرکت ها به مشتریان خود را با توجه به روش جدید عرضه اولیه ( بوک بیلدینگ) از طیف خدمات خود حذف کرده است. همچنین کارگزاری بانک انصار خدماتی مانند تخفیف کارمزد به صورت وجه نقد و تخصیص بسته های اعتباری به مشتریان خود را در دستور کار دارد.
روند پیش روی کارگزاری بانک انصار
این فعال صنعت کارگزاری در خصوص دیگر برنامه های این شرکت عنوان کرد: از منظر بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار، کارگزارانی که اهم فعالیت خود را بر جذب مشتریان حقیقی متمرکز کنند، قطعا خدمات باکیفیت تری به مشتریان حقیقی و حقوقی ارایه می کنند، بر این اساس شرکت به استناد ماده 3 و ماده 11 آیین نامه اعطای مجوز و فعالیت کارگزاری بورس و به تناسب توسعه جغرافیایی فعالیت بورس در سطح کشور، با امکان سنجی لازم و اختساب هزینه و فایده سعی بر آن دارد تا انتظارات مشتریان را در شهرستان ها تامین کند.
وی ادامه داد: بر این اساس شرکت مصمم است که در آینده نیز مشروط به توجیه پذیر بودن عملکرد، در مراکز استان هایی که تالار بورس راه اندازی شده و یا مناطق آزاد تجاری اقدام به تاسیس شعبه یا نمایندگی کند. در این میان با توجه به اینکه خدمات کارگزاری به مرور زمان به سمت الکترونیکی شدن پیش می رود، بنابراین با دسترسی آحاد جامعه به امکانات فن آوری و اینترنت، اهمیت این فاکتور به مرور کمتر خواهد شد.
مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک انصار در اشاره به معاملات آنلاین شرکت نیز گفت: در این شرکت نیز امکان ارتقاء سیستم معاملات آنلاین و جایگزین کردن نرم افزارهای آنلاین پلاس در دستور کار قرار گرفته است که در صورت تحقق آن، امکان اختصاصی سازی رابط کاربری فراهم می شود. با استفاده از امکان این سامانه، مشتریان می توانند بر حسب کاربرد شخصی، چیدمان ابزارک های مختلف را با سلیقه شخصی در صفحه مونیتور انجام داده و به راحتی بر اساس اطلاعاتی که از چیدمان تخصصی خود استخراج می کنند، هر لحظه اقدام به انجام معامله کنند.
رحیم لوی بنیس از دسترسی ساده مشتریان به ارسال سفارش های خرید و فروش، امکان استفاده ازسامانه با چند مانیتور، اضافه کردن گروهی نمادها، ارسال سفارش پیشرفته توسط مشتریان شامل کوچک کردن سفارش ها، ارسال سفارش همزمان در چند نماد، ارتباط با ارسال سفارش با پرتفوی لحظه ای یا نمای بازار به عنوان مزایای سامانه آنلاین پلاس نام برد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.