Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

امسال قوانین بسته شدن و بازگشایی نمادها اصلاح خواهد شد. بسته بودن نماد تنبیه سهامدار خرد است. قوانین نقد شوندگی در بازار باید اصلاح شود. رییس سازمان بورس افزود: نباید فرد یا افرادی خاص، انحراف در قیمت سهام ایجاد کنند و سهام خوب را از دست مردم در آورند. من سالی پر بازده و نقد شونده را برای فعالان بازار سرمایه آرزومندم و به اعتقاد من تمامی کالاها باید در بورس کالا عرضه شود...

رییس سازمان بورس: بسته بودن نماد تنبیه سهامدار خرد است / قوانین نقد شوندگی در بازار باید اصلاح شود

بورس24 : امسال قوانین بسته شدن و بازگشایی نمادها اصلاح خواهد شد. بسته بودن نماد تنبیه سهامدار خرد است. قوانین نقد شوندگی در بازار باید اصلاح شود.

رییس سازمان بورس ضمن بیان این مطلب در ادامه سخنان خود گفت: در سال جدید در تلاشیم تا نمادها حتی المقدور بسته نشود و در صورت اجتناب ناپذیر بودن توقف این زمان کمتر از یک هفته باشد. 

شاپور محمدی افزود: من سالی پر بازده و نقد شونده را برای فعالان آرزومندم. به اعتقاد من تمامی کالاها باید در بورس کالا عرضه شود، چون در این بازار ریسک عدم ایفای تعهد در حداقل قرار دارد.

او گفت: امسال رفع محدودیت ها باید با قوت بیشتری صورت گیرد، هیچ محدودیتی برای سهامداری کارگزاران نباید وجود داشته باشد.امسال برای بازار سرمایه باید سال رفع محدودیت باشد.

وی تصریح کرد: معنی اینکه کسانی که در کارگزاری ها کار می کنند، ٢٥ میلیون باشد یعنی چه؟ چرا باید این محدودیت باشد؟هر جا هر محدودیتی که هیچ ریسکی را کنترل نمی کند بیخود است، محدودیتی که مانع توسعه است و ریسکی را کنترل نمی کند، بد است، اول توسعه بازار بعد نظارت.

رییس سازمان بورس ادامه داد: باید محدودیت ها را با رفع نگرانی نهاد ناظر حل کنیم.در بازار سرمایه قوانین کم است، اما مقررات زیاد، برخی مقررات باید به قانون تبدیل شود، در تلاشیم تا لایحه بازار سرمایه امسال تدوین شود.بازار سرمایه باید طوری تنظیم شود که سرمایه زیاد جذب و حفظ شود.

وی تاکید کرد: تنوع ابزار باید آنقدر بالا باشد تا منابع مالی را در بازار حفظ کنیم.

او گفت: هیچ نمادی بدون دلیل و علت در بورس بسته نیست. فرض اصلی ما این است که همه فعالان بازار سرمایه با سلامت کار می کنند. من هم به همکارانم توصیه کرده ام، حتی الامکان نمادی در بورس متوقف نشود و در صورت توقف در کوتاه ترین زمان ممکن بازگشایی شود.  

به گفته محمدی هیچ یک از توقف نماد ها با دستور شخص خاص و سلیقه کسی نبوده و طبق آیین نامه و دستور العمل صورت گرفته است.

به گفته او عمده کارگزاران در خصوص اعتبارات مشکلی ندارند، این دستورالعمل وضع شد تا احیانا اگر کارگزاری به سقف خورد کنترل شود و از کنترل خارج نشود.

وی ادامه داد: در خصوص اسناد خزانه؛ هر آنچه که به موجب قانون است، باید اجرا شود در تلاشیم تا بیشتر برای بخش خصوصی تامین مالی کنیم، منتها قانون نیز باید اجرا شود اما مدیریت شده، بازار سهام حتما در اولویت ما قرار دارد، اولویت ما شادابی سهام موجود است، بعد عرضه اولیه.

وی تصریح کرد: اگر گلی به سر سهام موجود نزنیم، عرضه اولیه چه سودی دارد؟

او گفت: در تلاشیم تا نگذاریم فرد یا افرادی خاص، انحراف در قیمت سهام ایجاد کنند و سهام خوب را از دست مردم در آورند، اول حفظ شادابی سهام موجود را باید در دستور کار قرار دهیم.

شاپور محمدی تاکید کرد: از گام های خوبی که در سال گذشته برداشته شد، ارائه آمار تولید و فروش ماهانه در خصوص افشای اطلاعات بوده است. وی خاطر نشان کرد: بوک بیلدینگ یکی از موفقیت های بازار سرمایه است که تهمت های ناروا در خصوص نوع عرضه را از بورس برداشت. 

این مطلب تکمیل می شود... 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • المیرا ناجی امیرنژاد
    المیرا ناجی امیرنژاد

    وگردش سهامدارنش را نابود کرده هیچ کس هم پاسخگو نیست

    7 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24