Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به درخواست نمایندگان برای لغو مصوبه سهام عدالت دولت این مصوبه را به نفع سهام داران و ارزش ریالی آن برای مردم را بالاتر دانست.

جابجایی پالایشگاه ها در قالب سهام عدالت به نفع مردم است به گزارشخبرگزاری صدا و سیما؛ علی پوری حسینی با اشاره به اینکه پالایشگاه های شرکت نفت در گروه 2 جای می گیرند و 20 درصد آن ها قابلیت نگهداری سهام دولتی را دارند ؛ به رادیو اقتصاد گفت : پیش تر تصیمیم گرفته شد پالایشگاه نفت آبادان و شازند در اختیار دولت باشد اما به دلایل مختلف، دولت مردان صلاح ندیدند 20 درصد پالایشگاه ها در دو مورد فوق خلاصه شود!
وی این تصمیم را ناظر بر لغو مصوبه قبلی و تصویب مصوبه جدید در هیئت وزیران دانست و ادامه داد: قرار شد دولت در همه پالایشگاه ها دارای سهام 20 درصدی باشد که تصمیمی معقول است؛ چراکه اگر حضور دولت در دو پالایشگاه خلاصه شود و دیگر پالایشگاه ها را از یاد ببرد، در صورت بروز مشکل دیگر پالایشگاه ها رها خواهند شد.
پوری حسینی ایراد مجلس را مبتنی بر این نکته دانست که حقی از مشمولان سهام عدالت ضایع می شود و تصریح کرد: مجلس تصور می کند در قالب این مصوبه سهام خوب برداشته و سهام خوب جایگزین آن شده است که به هیچ وجه اینگونه نیست! در حالی که قیمت سهام برخی پالایشگاه ها کاهش یافته است و شاید تا پایان سال به صفر تنزل کند.
رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد : کاهش و جایگزینی چنین پالایشگاه هایی در سهام عدالت و جا به جایی آن با شرکت هایی که از قیمتی بالاتر برخوردار هستند، به نفع سهامداران خواهد بود و باید تاکید کرد اگر در مصوبه دولت پالایشگاهی خارج می شود، در ازای آن شرکت های دیگر جایگزین خواهند شد.
پوری حسینی با اشاره به اینکه خروج پالایشگاه ها به ارزش سهام عدالت لطمه ای وارد نمی آورد، گفت : ارزش سهام جاگزین شده بالاتر از ارقام قبلی است. با خروج 7 تا 20 درصد پالایشگاه ها 27 هزار و 200 میلیارد تومان در قالب سهام در اختیار است و این در حالی است که هنوز پالایشگاه های آبادان و شازند را خارج نکرده ایم که در صورت این کار، بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان سهام در اختیار خواهیم داشت.
وی با اشاره به آمار و ارقام آورده های مردمی در طرح سهام عدالت، وضعیت موجودی را به میزان سهام فروخته شده و واریزی به خزانه براورد کرد و افزود: اگر آورده نقدی مشمولان جمع آوری نشود، نیازی به سهام پالایشگاه های شازند و آبادان و سایر شرکت ها نخواهد بود؛ بنابراین این آورده تا شهوریور ماه متغیر است و در این صورت قادر به مطالبه خواهند بود؛ اما اگر آورده نقدی واریز نشود، نیازی به ورود سهام این دو پالایشگاه نیست.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24