Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

عبدالناصر همتی اعلام کرد بیمه مرکزی از شرکت های بورسی خارج خواهد شد.

بیمه مرکزی به تدریج از بورس خارج می شود

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن ها پاسخ گفت. در این نشست خبری، خبرنگار بورس24 از همتی درباره شرکت های بورسی بیمه مرکزی سوال پرسید که او در پاسخ گفت: سیاست بنده این نیست که در این شرکت ها باقی بمانم. بیمه مرکزی به دنبال خروج از سهام این شرکت ها است.

وی افزود: البته این شرکت ها شرایط و قراردادهایی دارند که کمی واگذاری شان مشکل شده است. ولی قصد ما خروج از این شرکت ها است.

همتی افزود: ما فقط در شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه ۲ کرسی هیات مدیره داریم و در این شرکت هم چندان سیاست گذار نیستیم. اما از این شرکت خارج نخواهیم شد.

خبر تکمیلی...

رییس کل بیمه مرکزی،با اشاره به خروج از شرکتهای بورسی در پرتفوی خود که سهام کمی هم دارند به خبرنگار بورس24 گفت: واگذاری شرکت های کوچک در دستور کار است اما این شرکت ها بعضا قراردادهایی دارند که ابتدا باید آنها را تعیین تکلیف کرد.

همتی در ادامه با اشاره به الزام سازمان بورس برای رعایت استانداردهای بین المللی گزارشگری (IFRS) در شرکت های بورسی و اینکه بسیاری از شرکت های بیمه در بورس فعال هستند، اظهار داشت: به نظر می رسد با توجه به آیین نامه های موجود در صنعت بیمه، رعایت این استانداردها چندان مشکلی در صنعت بیمه نظیر آنچه در صنعت بانک رخ داد، ایجاد نکند.

وی عنوان کرد: حرکت شرکت های بیمه به رعایت این استانداردهای بین المللی از سال گذشته آغاز شده است و امسال با جدیت بیشتری پیگیری می شود زیرا چند شرکت خارجی قصد دارند با خرید سهام بیمه های ایرانی به صنعت بیمه ایران ورود کنند که لازمه آن بین المللی شدن صورت های مالی این شرکتها است.

به گفته وی،  قرار است تا نیمه نخست امسال شرکت های بیمه گزارش های خود را بر مبنای صورت های ملی آی اف آر اس به بیمه مرکزی ارایه کنند و با سازمان حسابرسی نیز رایزنی ها و هماهنگی های لازم برای این کار انجام شده است.

وی در خصوص خسارت خسارت بیمه‌نامه‌های مربوط به حادثه برخورد دو قطار مشهد به تبریز گفت: من در این مورد تاکنون هیچ شکایتی دریافت نکرده‌ام و در حال حاضر این موضوع را از شما می‌شنوم، ولی حتما این قضیه را پیگیری خواهم کرد.

صورتهای مالی آماده برای کدال ...

همتی  در پاسخ به اینکه آیا بیمه مرکزی در راستای شفاف سازی صورت‌های مالی خود را روی کدال افشا خواهد کرد؟ گفت: صورت‌های مالی بیمه مرکزی هر سال منتشر می‌شود و صورت های مالی محرمانه ای نداریم ، می‌گوییم این صورت‌های مالی را روی کدال هم بگذارند اصلا مشکلی از این بابت وجود ندارد.

رییس کل بیمه مرکزی در خصوص تصویب قانون تاسیس صندوق بیمه حوادث همگانی در برابر بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله در سال گذشته گفت: با توجه به چند ایراد جزئی که شورای نگهبان به این مصوبه داشته، به نظر می رسد تا پایان فصل بهار این ایرادها برطرف شود.

همتی تشکیل این صندوق را در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با ابلاغ قانون، تاسیس این صندوق که می تواند مشکل بزرگی را در کشور برطرف کند، به سرعت پیگیری می شود زیرا در صورت بروز حوادث می تواند مشکل مالی آسیب دیدگان را تا حدودی برطرف کند.

رییس کل بیمه مرکزی با برشمردن دستاوردهای صنعت بیمه در سال 95 از اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث به عنوان یکی از رویدادهای مهم دانست و گفت: اجرای کامل این قانون نیاز به تدوین 18 آیین نامه مطول دارد که تدوین و بررسی عمده این آیین نامه ها در شورای عالی بیمه به اتمام رسیده و برخی از آنها باید در هیات دولت به تصویب نهایی برسد.

همتی تقویت نظارت بیرونی بر شرکت های بیمه و کاهش حداقل سرمایه مورد نیاز تاسیس شرکت های بیمه را از دیگر اقدام های مهم برشمرد و گفت: با تصویب دولت حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت های بیمه به 1500 میلیارد ریال برای شرکت های اصلی و 2 هزار میلیارد ریال برای شرکت های اتکایی کاهش یافت.

وی افزود: البته شرکت ها تا پایان امسال فرصت دارند این سقف قانونی را رعایت کنند وگرنه یا باید با شرکت های دیگر ادغام شوند و یا فعالیت آنها در برخی رشته ها محدود می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24