Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

قاضی هاوایی تعلیق فرمان ترامپ در منع ورود اتباع ۶ کشور را برای مدت نامعلوم تمدید کرد و ضربه دیگری به سیاست های دولت آمریکا زد...

فرمان مهاجرتی ترامپ به مدت نامعلوم تعلیق شد

بورس24 : یک قاضی هاوایی تعلیق فرمان رئیس جمهور آمریکا، برای ممنوعیت ورود اتباع 6 کشور مسلمان، را برای مدت نامعلومی تمدید کرد تا ضربه دیگری به سیاست های دولت جدید این کشور علیه مهاجران زده باشد. 

به گزارش فرارو، "درک واتسون"، قاضی فدرال در ایالت هاوایی،پیش از این در پانزدهم مارس فرمان ترامپ را به حالت تعلیق در آورده بود و اکنون با سختگیری بیشتری این تعلیق را تا زمان نامعلومی تمدید کرد.

وی نخستین قاضی ای بود که علیه فرمان اجرایی ثانوی ترامپ رأی داد. واتسون چهارشنبه (9 فروردین) پس از استماع اظهارات وکلای دادستان کل هاوایی و وزارت دادگستری دستور موقت خود علیه فرمان جدید رئیس جمهور آمریکا را تمدید کرد.

دستور جدید صادر شده از سوی دونالد ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان 6 کشور مسلمان بود که به گفتۀ قاضی دریک واتسون، شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌ دهد این فرمان جدید با بخشی از قانون اساسی مبنی بر جلوگیری از تبعیض مذهبی مغایرت دارد.

بر این اساس وی دستور تمدید فرمان موقت خود را تا زمان رسیدگی به دعوای حقوقی این ایالت علیه ترامپ تمدید کرد. به گفتۀ داگلاس چین، دادستان کل هاوایی، این حکم تضمین‌ کنندۀ حقوق شهروندان مسلمان بر اساس قانون اساسی در سراسر کشور است.

دولت ترامپ می‌ تواند درخواست تجدیدنظر خود را به دادگاه فرجام‌ خواهی در سان‌ فرانسیسکو ارسال کند. قاضی واتسون در حکم پیشین خود به اظهارات ترامپ اشاره و اعلام کرد فرمان یاد شده، به‌ رغم ادعاهای دولت آمریکا، درواقع به‌ منزلۀ ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا است.

قاضی واتسون در دولت قبلی و توسط اوباما به سمت قاضی فدرال ایالت هاوایی منصوب شده است.‏ پیش از این، اجرای فرمان نخست ترامپ درباره توقف موقت ورود مسافران از هفت کشور عمدتا مسلمان که روز 8 بهمن امضا ‏شد، از سوی دادگاه فدرال متوقف شده بود. ‏

دومین فرمان ضد مهاجرتی ترامپ اتباع شش کشور ایران، سودان، سومالی، لیبی، یمن و سوریه را برای 90 روز از ورود به خاک آمریکا ‏منع می‌ کند. این فرمان قرار بود دو هفته پیش به اجرا درآید که توسط دریک واتسون قاضی فدرال هاوایی تعلیق شد.‏

فرمان ضد مهاجرتی ترامپ مورد انتقاد گسترده کارشناسان و نخبگان آمریکایی قرار گرفته است. از جمله بیش از 130 کارشناس ‏سیاست خارجی این کشور با انتشار نامه ای سرگشاده، این فرمان را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانسته و از رییس جمهوری ‏این کشور خواستند که فورا آن را لغو کند.

گفتنی است، همچنین تحلیل گران شاخه اطلاعاتی وزارت امنیت ملی آمریکا درباره ادعای ترامپ درخصوص تهدید تروریستی بودن هفت کشور عمدتا مسلمان ابراز تردید کرده و صحت چنین ادعایی را زیر سئوال برده اند.‏ 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24