Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یکی از مقامات شرکت اس ام اس آلمان گفت، این شرکت یک قرارداد ۴۰۰ میلیون دلاری برای توسعه تولید فولاد در کارخانه فولاد مبارکه ایران امضا کرده، به دلیل مشکلات در زمینه تامین مالی، مشخص نیست این پروژه چه زمانی اجرایی خواهد شد.

 شرکت آلمانی، برای تامین مالی پروژه فولاد سازی در ایران به در بسته خورد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یکی از مقامات شرکت اس ام اس آلمان، که در زمینه احداث کارخانه های تولید فولاد فعالیت دارد گفت، این شرکت یک قرارداد 400 میلیون دلاری برای توسعه تولید فولاد در کارخانه فولاد مبارکه ایران امضا کرده، اما اس ام اس برای تامین مالی این پروژه با چالش هایی مواجه است، بنابراین زمان بندی مشخصی برای اجرای این طرح وجود ندارد.

ایران که سالانه حدود 16 میلیون تن فولاد تولید می کند، بعد از توافق برجام و لغو تحریم ها به دنبال افزایش ظرفیت تولید فولاد خود به کمک شرکای خارجی است.

بلندپروازی های تهران در زمینه تولید فولاد موجب نگرانی شرکت های فولاد سازی اورپایی شده، زیرا صادرات فولاد ایران به اروپا به یک میلیون تن در سال رسیده و این کشور پس از چین و هند به سومین صادر کننده فولاد به اروپا تبدیل شده است.

شرکت فولاد مبارکه در سال مالی 15-2014، 5.8 میلیون تن فرآورده های فولادی تولید کرده است. این شرکت 1.5 میلیون تن از تولیدات خود را صادر کرده است.

به گفته دیتر روزنتال، عضو هیئت مدیره گروه اس ام اس، این شرکت که یک شرکت خصوصی تولید کننده فولاد، آلومنیوم و ورقه های مسی است، در فوریه امسال قراردادی 400 میلیون دلاری برای ساخت تاسیسات افزایش ظرفیت تولید فولاد با ایران به امضا رساند. این پروژه قرار است 3.5 میلیون تن به ظرفیت تولید سالانه فولاد ایران بیافزاید و پتانسیل رسیدن این رقم به 5 میلیون تن نیز وجود دارد. وی افزود، اما به دلیل مشکلات موجود در زمینه تامین مالی این پروژه که در تضاد با تحریم های آمریکا قرار ندارد، هنوز مشخص نیست که این پروژه چه زمانی اجرایی خواهد شد.

بسیاری از تحریم های دولت آمریکا علیه ایران همچنان پابرجاست.

اتحادیه اروپا در حال تحقیق در مورد اتهام دامپینگ چند کشور از جمله ایران در بازار فولاد اروپاست.

روزنتال گفت، وی انتظار دارد میزان تولید افزایش یافته فولاد مبارکه به جای صادرات، در بازار داخلی ایران مصرف شود، اما تحلیلگران معتقدند میزان مصرف داخلی فولاد ایران به دلیل رشد اقتصادی ضعیف تر از حد انتظار این کشور بعد از برجام، پایین باقی مانده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24