Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بر اساس اعلام سامانه رهگیری معاملات ملک مبتنی بر داده های مربوط به خرید و فروش های ٣٠ روز اسفند در بنگاه های املاک، بازار معاملات مسکن در سال ٩٥ با متوسط قیمت ٤ میلیون و ٥٣٠ هزار تومان به ازای هر متر مربع واحد مسکونی، به کار خود پایان داد...

مظنه قیمت مسکن در شروع سال ٩٦

بورس24 :مظنه قیمت مسکن برای شروع معاملات ملک در اولین روزهای کاری از سال ٩٦، بر اساس آخرین سطح قیمت رسمی آپارتمان در تهران مشخص شد.
بر اساس اعلام سامانه رهگیری معاملات ملک مبتنی بر داده های مربوط به خرید و فروش های ٣٠ روز اسفند در بنگاه های املاک، بازار معاملات مسکن در سال ٩٥ با متوسط قیمت ٤ میلیون و ٥٣٠ هزار تومان به ازای هر متر مربع واحد مسکونی، به کار خود پایان داد.
به این ترتیب، شروع معاملات مسکن در سال ٩٦، با همین سطح قیمتی یعنی کمتر از میانگین متری ٥ میلیون تومان، خواهد بود.بنگاه های املاک از صبح امروز بصورت محدود، فعالیت خود را در سطح شهر تهران آغاز کردند اما مطابق تحقیقات میدانی خبرنگار بورس24 ، هنوز هیچ مراجعه ای به مشاوران املاک بخصوص از سمت خریداران وجود ندارد.
سال گذشته قیمت مسکن ٩ درصد افزایش پیدا کرد و از متری ٤ میلیون و ١٠٠ هزار تومان در یکسال ٩٤ به متری ٤ میلیون و ٥٠٠ هزار تومان در سال ٩٥ رسید.
این میزان افزایش در مقایسه با تورم، به معنای رشد ارزش ملک کمتر از رشد قیمت سایر کالاها بوده است.این در حالی است که میزان رشد حجم معاملات خرید و فروش ملک؛ بیشتر از رشد قیمت ملک بوده است.
انتظار می رود در سال جاری نیز دامنه رشد قیمت مسکن در حد تورم عمومی باشد.در سال ٩٥، بالاترین سطح قیمت ملک، در اسفند ماه رقم خورد. در مابقی ماه های سال گذشته، میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان، بین ٤ میلیون و ٢٠٠هزار تا ٤ میلیون و ٤٠٠ هزار تومان در نوسان بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24