Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در گام نخست انتقال مبلغ ٧۶٠٠ میلیارد ریال از بدهی های ذوب آهن به سازمان تامین اجتماعی رقم می خورد ، این گام در مراحل نهایی خود و در شرف اخذ مصوبه هییت وزیران است. پس از انجام این مرحله فاز دوم افزایش سرمایه ازمحل مطالبات حال شده و آورده نقدی سایر سهامداران صورت خواهد گرفت. نتیجه این اقدامات ارائه مناسب تر وضعیت مالی شرکت، افزایش قابلیت جذب اعتبار و تسهیلات نزد بانک ها و... است...

بدهی های ذوب آهن به تامین اجتماعی منتقل می شود/افزایش سرمایه جدید هم جدی است

سایت رسمی ذوب آهن از تحولات جدید این شرکت رونمایی کرده است.

به گزارش بورس24 به نقل از تارنمای ذوب آهن اصفهان،در راستای کاهش هزینه های تولید و افزایش سودآوری ذوب آهن اصفهان ، هم اکنون برنامه ها و طرح های مهمی در دست انجام است که در کنار اقدامات مورد نظر در اصلاح ساختار سرمایه ،‌در طی سال 96 شاهد به نتیجه رسیدن این طرح ها و اقدامات موثر خواهیم بود.

ذوب آهن اصفهان به عنوان یک بنگاه بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور براساس برنامه ها وسیاست های مورد نظر هم اکنون طرح ها و اقدامات مهم و موثری را دردست انجام دارد که اهم آن ها عبارتند از :
پروژه تزریق پودر زغال PCI
اجرای این پروژه باعث کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری می گردد و تا کنون 9 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است . پیش بینی می گردد تا اواخر سال 96 به بهره برداری برسد.
پروژه توسعه کارگاه 650
این پروژه برای تولید ریل (به عنوان اولین تولیدکننده ریل در خاورمیانه) و مقاطع سنگین فولادی و تیر آهن های بال پهن می باشد که با راه اندازی کامل آن سالیانه بالغ بر 400 هزار تن انواع ریل و مقاطع سنگین فولادی قابل تولید می باشد که با تولید اینگونه محصولات علاوه بر اشباع بازار داخلی و صادرات آنها، صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور حاصل می شود.
به ظرفیت رساندن واحد آهن اسفنجی قائم 2
با انجام اقدامات لازم ، ظرفیت تولید آهن اسفنجی در پروژه مذکور به 600 هزار تن تولید در سال می رسد .
اصلاح ساختار سرمایه
در این زمینه نیز فاز اول با بهره گیری از فرصت های موجود در قانون و از محل تجدید ارزیابی بخشی از املاک شرکت پس از انجام کلیه تشریفات قانونی انجام پذیرفت. فاز بعدی این امر که در حال پیگیری است در دو مرحله در دست انجام است. گام نخست انتقال مبلغ 7600 میلیارد ریال از بدهی های ذوب آهن به سازمان تامین اجتماعی است ، این گام در مراحل نهایی خود و در شرف اخذ مصوبه هییت وزیران است. پس از انجام این مرحله فاز دوم افزایش سرمایه ازمحل مطالبات حال شده و آورده نقدی سایر سهامداران صورت خواهد گرفت. نتیجه این اقدامات ارائه مناسب تر وضعیت مالی شرکت، افزایش قابلیت جذب اعتبار و تسهیلات نزد بانک ها و... است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24