Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

علی آقا محمدی رئیس کمیسیون علمی- راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرنگار بورس ٢۴ گفت : شفافیت در اقتصاد یکی از اولویت هایی است که در سند چشم انداز نظام مجمع به آن پرداخته است و هرگز مباحثی در خصوص خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران از سوی مجمع پذیرفتنی نیست و نخواهد بود.

نظرمجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ماجرای خروج پتروشیمی ها از بورس کالا اعلام شد

بر خلاف نظر وزارت صنعت،معدن و تجارت؛مجمع تشخیص مصلحت نظام کاملا موافق با تداوم حضور پتروشیمی ها در بازار شفاف بورس کالا است.

علی آقا محمدی رئیس کمیسیون علمی- راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص برخی تلاش ها در خصوص خروج پتروشیمی ها از بورس کالا به خبرنگار بورس24 گفت: مجمع هنوز به این موضوع ورود جدی پیدا نکرده اما اعتقاد داریم وقتی چیزی را در رقابت قرار داده ایم هرگز نمی توانیم آن را از گردونه رقابت خارج کنیم.

وی افزود: گرچه در یک وزراتخانه دراین خصوص نظرات دیگری دارند که اصلا مناسب نیست و به اعتقاد ما پتروشیمی ها باید در حوزه رقابت باقی بمانند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:شفافیت در اقتصاد یکی از اولویت هایی است که در سند چشم انداز نظام مجمع به آن پرداخته است و هرگز مباحثی در خصوص خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران از سوی مجمع پذیرفتنی نیست و نخواهد بود.

رئیس کمیسیون علمی- راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه درباره شایعه بررسی وام خرید سهام در این نهاد و اختصاص اعتبار 7 درصدی خرید سهام به کارگزاران به خبرنگار بورس24 گفت:چنین طرحی در مجمع مطرح نشده و اساسا این نهاد در امور اجرایی دولت مداخله ای نمی کند و تنها نظر مشورتی و مصلحتی می دهد.

علی آقا محمدی در خصوص رویکرد مجمع نسبت به بازار سرمایه گفت:  ما فکر می کنیم باید بازار پول و سرمایه به میزان مساوی در سرمایه گذاری سهیم باشند. یعنی باید سهم بازار سرمایه در تامین مالی با بانک متعادل شود تا کشور بتواند اقتصاد بهتری داشته باشد،گرچه این موضوع تدریجی اتفاق می افتد.البته در دو سال اخیر شاهد افزایش قابل اعتنای سهم بازار سرمایه از تامین مالی بوده ایم.به نظر مجمع بازار سهام بازار زیان دهی نیست و در کلان بازار سرمایه بازار خوبی برای سرمایه گذاری است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24