Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

​در پی لغو تمامی عرضه اولیه ها در بازار سرمایه سوالات زیادی ایجاد شد. گویا مسئولین معتقدند که بازار فعلا ظرفیت ورود نقدینگی را ندارد.

شرط جدید برای ارائه مجوز به اوراق با درآمد ثابت در بازار سهام

مهرداد فرح آبادی رئیس اداره بازرسی بر نهادهای مالی در گفتگو با بورس24 در خصوص صندوق های سرمایه گذاری و فعالیت آن ها در بازار گفت: 25 درصد صندوق ها اوراق با درآمد ثابت دارند و برنامه ریزی ها صورت گرفته تا در آینده امکان سرمایه گذاری در اوراقی که بازار ثانویه نداشته باشند، نباشد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر بازار سرمایه ادامه داد: این موضوع به معنای عدم حمایت سازمان از تامین مالی نیست. سازمان سیاست تامین مالی را دنبال می کند. بازار معمولا آخر سال نیاز به نقدینگی دارد اما دولت در نظر گرفته که تا آخر سال حجم نقدینگی در بازار کاهش یابد. شرایط بازار به گونه ای نیست که نقدینگی جدید وارد بازار شود و ما حتی شاهد توقف عرضه های اولیه بودیم. با این حال همچنان درهای تامین مالی به روی افراد این حوزه باز است.

وی بیان داشت: سازمان برای قیمت گذاری های اشتباه اوراق نیز برنامه دارد. ما به دنبال شفاف سازی قیمت اوراق هستیم. اوراق باید یک یا چند بازارگردان داشته باشد. بازارگردان ها که شرکت های تامین سرمایه می توانند باشند باید از کفایت سرمایه خوبی بهره مند شوند که برای این موضوع یا باید تامین سرمایه افزایش سرمایه دهند و یا امکان انتشار اوراق را ندهیم. برای این موضوع ما مصوباتی را داریم یکی از این مصوبات بحث موسسات رتبه بندی بوده که به زودی راه اندازی خواهد شد و پس از آن هیچ اوراق با درآمد ثابتی مجوز انتشار ندارند مگر اینکه رتبه بندی شوند.

وی ادامه داد: همان طور که گفته شد تامین سرمایه ها باید کفایت سرمایه را بالا ببرند. ما به دنبال اثر مثبت کفایت سرمایه هستیم. البته می توانیم برنامه ای بچینیم که با همین کفایت سرمایه ها اوراق نیز منتشر شود. ضمن اینکه بخش زیادی از منابع صندوق ها در سپرده های بانکی متوقف شده است.

فرح آبادی افزود: صندوق ها برای تامین مالی بانک ها تاسیس نشده اند. این وضعیت صندوق ها کمکی به بازار سرمایه نمی کند. سپرده های بانکی قفل شده باید به مرور آزاد شوند. برنامه داریم تا به مرور سپرده های بانکی آزاد سازی شوند و اوراق با درآمد ثابت را جایگزین سپرده های بانکی کنیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24