Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

:شفاف سازی پیش بینی سود سال ٩۵ توسط سازمان حسابرسی به بورس ارسال شده و امیدورایم در هفته جاری بورس اقدام به بازگشایی نماد پست بانک کند چرا که تمام ملاحظات مد نظر بورس کارسازی شده است و با همکاری نهاد ناظر بازار سرمایه امیدواریم ظرف چند روز آتی نماد بازگشایی شود...

پست بانک بر می گردد!

بورس24 :بودجه سال 96 پست بانک به روی کدال آمده است. بودجه ای که نشان دهنده وضعیت مطلوب بانک در صنعت بانکداری است.با توجه به صورت های مالی بارگذاری شده پست بانک در کدال این بانک برای سال 96 زیانی شناسایی نکرده است و سود هم عاید سهامداران خود خواهد کرد. خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک در گفت و گو با بورس24 در خصوص اقدامات صورت گرفته در این بانک گفت:در سال95 تقریبا تمام فعالیت های زیر ساختی برای بسترهای ارائه خدمات مهیا شد، هم بسترهای قانونی و هم بسترهای عملیاتی که این موارد وقت و انرژی زیادی را مصروف کرده است. اقداماتی که می توانست قبلا انجام شود اما سال 95 این اقدامات برای توسعه فعالیت های بانک و گام برداشتن در راستای ماموریت بانک به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی بخش آی سی تی و بانک توسعه روستایی طبق قانون تسریع پیدا کرد که قابلیت های فوق العاده زیادی را به بانک وارد می کند و در نهایت هم سپرده گذاران و هم سرمایه گذاران از منافع آن منتفع خواهند شد.

فرحی گفت: بحث سیستم یکپارچه بانکداری پست بانک در سال جاری استقرار داده شده است و این امر بستر فوق العاده ای را برای بانک که گستردگی های زیادی را دارد فراهم می کند تا خدمات بانکی حوزه آی سی تی را گسترش دهد و این ظرفیت در این بانک بیشتر از هر جایی فراهم است.

وی گفت: برنامه افزایش سرمایه بانک در دستور کار است و امیدواریم که این اقدام هم نهایی شود تا به پتانسیل های بانک اضافه کند و قابلیت های فوق العاده ای را در بحث های تسهیلات دهی و سایر مسائل به بانک تزریق کند.

فرحی ادامه داد:سایر بحث های زیر ساختی از جمله ساماندهی شعب و دفاتر در دستور کار است و انجام شده است. این ها تماما نمایانگر این است که بانک توانایی آن را دارد تا در سال 96 عملکرد مطلوبی ارائه دهد. فعلادرآمد ها در این حد پیش بینی شده است و با توجه به توسعه زیر ساخت ها و اقدامات صورت گرفته در بانک امیدواریم که وضعیت سود آوری و رشد درآمدی بانک نسبت به بودجه جلوتر هم حرکت کند.

مدیرعامل پست بانک در خصوص مطالبات این بانک از دولت هم گفت:مطالبات از دولت به تایید سازمان حسابرسی و به تایید اداره کل دارایی بدهی های دولت مستقر در وزارت اقتصاد و دارایی رسانده شده است. منتظر هستیم تا هماهنگی های لازم در ارتباط با نرخ سود مترتب براین مبالغ مشخص شود که تا صورت های مالی بانک شفاف تر شود. ملاحظات مد نظر بانک مرکزی اجرایی شود و هم این که مراحل تسویه این مطالبات از طریق قوانین حاکم فراهم شود.

وی در خصوص خروج پست بانک از بنگاه داری هم گفت: خوشبختانه پست بانک فاقد بنگاه خاصی است و در این زمینه ورود نکرده است. عمده منابع بانک در راستای ارائه خدمات بانکداری مصروف شده است و بانک دو شرکت صرافی و سرمایه گذاری دارد و بحث خروج از بنگاه داری در این بانک موضوعیت ندارد.

فرحی از اقدامات بانک در زمینه جذب منابع بخش آی سی تی هم این طور گفت:خوشبختانه به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی بخش آی سی تی اعلام کردیم که کلیه نیاز های خدماتی و اعتباری فعالان این حوزه از جمله اپراتورها و فعالین بزرگ این بخش از سوی پست بانک عملیاتی می شود. لذا طی ده ماهه گذشته حدود هزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات در حوزه آی سی تی بوده است و خوشبختانه فعالین این حوزه به بانک برای تامین مالی اعتماد کرده اند چه در تامین سرمایه در گردش و چه تامین مالی به منظور اجرای طرح ها. فعالین این حوزه برای تامین مالی به پست بانک رجوع می کنند که این امر منجر به افزایش گردش مالی در بانک و به تبع آن افزایش درآمد های بانک خواهد شد.در حال حاضر برخی شرکت های فعال در حوزه آی سی تی صد در صد فعالیت های مالی خود را و برخی دیگر هم در حال آغاز انتقال فعالیت های مالی خود به پست بانک هستند و امیدواریم این امر روز به روز بهبود داشته باشد.

فرحی در خصوص بازگشایی نماد پست بانک هم گفت:شفاف سازی پیش بینی سود سال 95 توسط سازمان حسابرسی به بورس ارسال شده و امیدورایم در هفته جاری بورس اقدام به بازگشایی نماد پست بانک کند چرا که تمام ملاحظات مد نظر بورس کارسازی شده است و با همکاری نهاد ناظر بازار سرمایه امیدواریم ظرف چند روز آتی نماد بازگشایی شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24