Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شرکتی به نام پلنت که توسط سه نفر از دانشمندان سابق ناسا تاسیس شده است، با بیش از ۱۰۰ ماهواره که در مدار زمین قرار داده‌ است...

کل زمین زیر نظر یک شرکت به نام پلنت!

بورس24 : شرکتی به نام پلنت که توسط سه نفر از دانشمندان سابق ناسا تاسیس شده است، با بیش از ۱۰۰ ماهواره که در مدار زمین قرار داده‌ است، می تواند هر روز از کل سیاره زمین عکسبرداری کند.

به گزارش کلیک، شرکت پلنت با قرار دادن ۸۸ ماهواره دیگر در مدار زمین که هریک به اندازه یک جعبه کفش هستند، تعداد ماهواره هایش در مدار زمین را به عدد ۱۴۹ رسانده است و بدین ترتیب هرروز می‌تواند از یک تکه از زمین عکس بگیرد.

تصاویری که از این ماهواره‌ ها به دست می آید، پس از بررسی و تایید نهایی در اختیار مشتریانی مانند شرکت‌ ها، دولت‌ ها و محققان قرار می‌ گیرند تا بتوانند تغییراتی که در سطحسیاره رخ می‌ دهند را زیر نظر داشته‌ باشند. به این شکل حجم اطلاعاتی که از زمین در اختیار افراد قرار می‌ گیرد هزار برابر خواهد شد.

این شرکت در سال ۲۰۱۰ توسط سه نفر از دانشمندان سابق ساناتاسیس شد و درحال حاضر بیش از ۱۰۰ مشتری را جذب خود کرده‌ است و به محض اینکه ماهواره‌ های جدید نیز به بهره‌ برداری برسند، شرکت پلنت می‌ تواند تصویربرداری روزانه از کل زمین را آغاز کند. شایان ذکر است که اصلی‌ ترین مشتریان این شرکت بخش کشاورزی،‌ دولت‌ ها و شرکت‌ های اینترنتی هستند که می‌ خواهند نقشه‌ های به روزتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

شرکت پلنت

شرکت پلنت در نظر دارد که در بخش کشاورزی از این تصاویر برای بررسی تمامی مزارع سیاره زمین استفاده می‌ شود تا از این داده‌ ها برای مدیریت مکان ایجاد مزرعه، نوع محصولات کشت شده، مدیریت آب، کود و برداشت محصولات استفاده شود.

دولت‌ ها از این تصاویر برای طیف وسیعی از فعالیت‌ ها،‌از مدیریت بحران و مدیریت فجایع تا نقشه‌ برداری شهری استفاده خواهند کرد. مکزیک و برزیل قصد دارند از این تصاویر برای کنترل جنگل‌ زدایی استفاده کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24