Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تاپیکو با این روش به صورت ترکیبی از ابزار های نوین مالی به نام call optionو Put Option استفاده کرده است. در حال حاضر هم شرکت توسعه اعتماد مبین بعد از تاپیکو به عنوان دومین شرکت از این روش برای تامین مالی استفاده می کند. به طوری که تاپیکو روی سهام پتروشیمی جم این روش را پیاده کرده و توسعه اعتماد مبین نیز روی سهام مخابرات این روش را انجام می دهد. در کل ، شرکت های سرمایه گذاری و یا هلدینگ که تامین مالی و تسهیلات بانکی را به سختی انجام می دهند از این روش استفاده می کنند...

زیرکی تاپیکو در استفاده از یک روش تامین مالی نوین

هلدینگ نفت و گاز تامین برای نخستین بار با استفاده از اوراق اختیار فروش تبعی تامین مالی کرد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، تاپیکو «شرکت هلدینگ سرمایه گذاری نفت و گاز تامین» در نیمه آذر ماه امسال با جدید ترین مدل که تاکنون انجام نشده ، تامین مالی کرده است. در این روش ، 3درصد از سهام پتروشیمی جم را واگذار کرده ودر ازای آن معادل این 3درصد اوراق اختیار فروش تبعی منتشر شده است.

لازم به ذکر است که این میزان فروش ، معادل 280میلیارد تومان بوده است . به این ترتیب تاپیکو سهام و اختیار فروش تبعی را فروخته و از مجموع فروش این دو دارایی ( پتروشیمی جم و ابزار مالی ) تامین مالی کرده و یک اختیار خرید دریافت نموده است. در نتیجه با این روش، فروش سهام و فروش اختیار فروش تبعی و خرید اختیار خرید توسط تاپیکو انجام شد.

این روش مورد اقبال بازار واقع شده و در کمیته فقهی بورس مورد تصویب قرار گرفته است. تاپیکو با این روش به صورت ترکیبی از ابزار های نوین مالی به نام call optionو Put Option استفاده کرده است. در حال حاضر هم شرکت توسعه اعتماد مبین بعد از تاپیکو به عنوان دومین شرکت از این روش برای تامین مالی استفاده می کند. به طوری که تاپیکو روی سهام پتروشیمی جم این روش را پیاده کرده و توسعه اعتماد مبین نیز روی سهام مخابرات این روش را انجام می دهد. در کل ، شرکت های سرمایه گذاری و یا هلدینگ که تامین مالی و تسهیلات بانکی را به سختی انجام می دهند از این روش استفاده می کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24