Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نظر سهام عدالت این است که از این سود بگذریم درصورتی که سود ١١میلیارد تومانی ناشی از مجمع ایرالکو در صورت های مالی ما شناسایی شده و آن ها اصرار داشتند که سود واهی است. ولی ما یک سال و نیم در همین خصوص تلاش کرده ایم که این سود به شرکت برگردد ولی در نهایت اگر مجبور شویم از این سود می گذریم!

«وتوصا» در دیجی کالا ۵٠٠ درصد سود کرد/رئیس هیات مدیره : از خیر سود ایرالکو گذشتیم؛خواهش می کنیم نماد را بازکنید!

مجمع سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران عصر امروز باحضور اکثریت سهامداران در تهران تشکیل شد.
به گزارش خبرنگار بورس24 ، در این مجمع «وتوصا» 42ریال سود نقدی تقسیم کرد و این شرکت بزودی افزایش سرمایه ای از محل سود انباشته در دستور کار دارد.
این مجمع توسط هیات رئیسه ای به این شرح اداره می شد:
رئیس مجمع.....رامین ربیعی
ناظر اول..... شروین شهریاری
ناظر دوم......رضا مرادی
منشی.......آقای گلپور

رامین ربیعی رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران در مجمع امروز «وتوصا»گفت:در سال گذشته و در ادامه سیاست های دولت ، تورم از 15.1درصد در شهریور93 به 8.2درصد در شهریور 94 کاهش یافت و همزمان بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی دولت، در شش ماهه اول سال 95 رشد اقصادی کشور 7.4 درصد شد که قسمت عمده از این رشد ناشی از افزایش درآمدهای نفتی بود. در چنین شرایطی و در راستای حفظ منافع سهامداران، فعالیت های شرکت به سه حوزه اصلی تقسیم و هر یک به شکلی متمرکز پیگیری می‌شوند.
وی ادامه داد: عملیات پایش و پالایش سبد سهام بورسی شرکت توسعه صنعتی ایران، با تکیه بر سیاست های کلی مصوب هیات مدیره، در شرکت اعتبار ایران به عنوان بازوی بورسی شرکت مادر، متمرکز شده و اجرا می‌شود. نظارت بر اجرا و ساخت پروژه کوهسار به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری غیر بورسی «وتوصا» در شرکت آستانه عرش مان متمرکز است.همچنین سرمایه گذاری در حوزه های نوین و شرکت ها نوپای فعال در زمینه تکنولوژی مستقیما توسط شرکت توسعه صنعتی ایران اداره می‌شود. این تمرکز سیاست گذاری و تقسیم کار همزمان، در کنار تصمیم گیری به دور از هیجان و مدیریت منطقی سبب شد، سرمایه گذاری های انجام شده در شرکت منجر به افزایش 32 درصد خالص ارزش NAV در سال مالی مورد گزارش شود که بالاتر از رشد 23 درصدی شاخص بورس در همین دوره است.
به گفته وی، در سال مالی مورد گزارش شاهد اتمام ساخت پروژه کوهسار مطابق با برنامه زمانبندی و تحویل واحدهای خریداری شده به مالکان، بدون تاخیر بودیم. تکمیل پروژه ساختمانی با این حجم، مطابق با برنامه و با رعایت کلیه استاندارها به همراه کیفیتی مثال زدنی، موفقیت بزرگی است که اگر در کشور بی نظیر نباشد قطعا کم نظیر است.
ربیعی ادامه داد: همچنین سرمایه گذاری در شرکت سرآوا پارس(سهامدار دیجی کالا) یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ توسعه می باشد که سودآوری فوق العاده آن در این دوره نیز ادامه داشت. کسب سود پانصد درصدی از این سرمایه گذاری در مدت کمتر از چهار سال، نشانه انتخاب صحیح این حوزه و همچنین شاهدی بر وجود پتانسیل عظیمی است که باید با مطالعه و بررسی دقیق بدنبال کشف موارد جدید آن باشیم. در این دوره نیز همچنان پیگیر حل معضل شرکت آلومینیوم ایران و تبدیل این تهدید به فرصت به عنوان یکی از سیاست های اصولی شرکت توسعه بوده و با تمام توان به آن اهتمام داشته ایم. رایزنی با سهامداران عمده ایرالکو در کنار مذاکره با مقامات دولتی و مدیران سازمان بورس با قوت پیگیری شده است و امیدواریم در آینده نزدیک با بازگشایی نماد "فایرا" بتوانیم از حقوق سهامداران خود به بهترین شکل حفاظت نمائیم.
فایرا و اتفاقات اخیر ...
وی درخصوص آلومینیوم ایران گفت: شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی در اسفند ماه 86 بیست درصد سهام آلومینیوم ایران را به قیمت هر سهم بیش از14هزار ریال از طریق بورس اوراق بهادار از سازمان خصوصی سازی خریداری نمود.ثمن کل معامله 474میلیارد ریال بود که 95 میلیارد ریال آن نقدی و 379 میلیارد ریال باقیمانده با سود اقساطی به مبلغ 504میلیارد ریال طی 10 فقره چک با فاصله شش ماهه تعیین گردید که تنها قسط اول آن پرداخت و تا سال 90 هیچ پرداخت دیگری صورت نپذیرفته بود. سرانجام به دلیل پیگیری های حقوقی سازمان خصوصی سازی، شرکت از طرف دادگاه محکوم شناخته شد.

به گفته وی، با پیگیری های به عمل آمده و پرداخت کلیه اقساط معوق، پرونده فوق با سازمان خصوصی سازی بسته شده و کلیه وثائق شرکت نزد آن سازمان آزاد شد.

وی افزود: از آنجا که برنامه ایرالکو افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی است، بهای تمام شده هر سهم از فایرا را در سبد سهام توسعه صنعتی تا حد زیادی کاهش می دهد و با فروش این سرمایه گذاری ، شرکت می تواند منفعت مضاعفی متوجه خود کند.شرکت توسعه صنعتی ، در راستای خلق حداکثر ارزش برای سهامداران، برنامه های مدونی جهت استفاده از منابع آزاد شده از محل فروش سهام را در دستور کار خود دارد و هم اکنون به عنوان یکی از سهامداران عمده بیشترین مکاتبات و پیگیری های بسیار جدی را در خصوص بازگشایی نماد فایرا در بورس را انجام داده است و امیدوار است که این مهم قبل از پایان سال به وقوع پیوندد.
ربیعی در خصوص شرکت مواد ویژه لیا نیز توضیح داد: در راستای نقد شوندگی پرتفوی شرکت توسعه صنعتی ایران سهام شرکت مواد ویژه لیا در سال 93 در فرابورس ایران عرضه شد و طی چند مرحله مالکیت شرکت توسعه صنعتی ایران در آن به حداقل رسید. گروه توسعه صنعتی با برآوردی که از وضعیت سود آوری و ارزشگذاری بر اساس ارزش روز عایدات آتی شرکت و همچنین سایر روش های ارزشگذاری از شرکت مواد ویژه لیا داشت ، با رایزنی با مشتریان بالقوه شرکت ، تصمیم به خروج کامل از شرکت مذکور گرفت و طی معامله ای در شهریورماه 94 بلوک مدیریتی خود را به شرکت سرمایه گذاری سبز گلستان واگذار نمود.
«کوهسار» بزرگترین پروژه ساختمانی «وتوصا»
بالاترین مقام اجرایی «وتوصا» در خصوص پروژه کوهسار نیز گفت: پروژه مسکونی- تجاری کوهسار در منطقە شمال غربی تهران واقع شده است. پروژه کوهسار در 4 بلوک هشت طبقه ای در زمینی به مساحت700مترمربع احداث گردیده است؛ مجموعه ای که با بهره مندی از معماری نوین و مطابق با معیارهای زیبایی و امنیت امروز طراحی شده و آماده بهره برداری است.

به گفته وی، عملیات اجرائی مجتمع مسکونی تجاری کوهسار با سرعت و دقت مناسب اجرا گردیده است . استفاده از پیمانکاران حرفه ای و نظارت مستمر سبب گردیده پروژه تقریبا مطابق با برنامه و در ابتدای تیرماه 94 آماده بهره برداری گردد.
وی گفت: از مجموع چهار بلوک، واحدهای بلوک های A و B برای فروش عرضه شده اند که تاکنون از 160 واحد موجود، 90 واحد به فروش رفته است. این تعداد با توجه به وضعیت رکود مسکن در سال های اخیر تعداد قابل قبولی می باشد و با توجه به استقبال متقاضیان، به زودی بلوک های C و D نیز جهت فروش عرضه خواهند شد. همچنین، واحدهای تجاری این مجموعه در حال مذاکره جهت راه اندازی است.
حرف آخر از ایرالکو ....
ربیعی در خصوص تصمیمات «وتوصا» در خصوص ایرالکو گفت: در مجامعی که پس از ایرالکو برگزار شده عملا صورت های مالی را برای سال 93 رد شده و صورت مالی جدیدی تدوین شده است که آن سود عملا از بین رفته ، سازمان بورس معتقد است که مجامعی که پس از آن تشکیل شده غیر قانونی است. اقداماتی حقوقی توسط توسعه صنعتی انجام شده که تلاش کند تصمیمات مجمع اول را تایید نهایی کند که هنوز هیچ کدام از این اقدامات به نتیجه نرسیده است. ولی گزینه هایی که موجود است یکی این است که این سود افزایش سرمایه شود و یا این که سود شناسایی نشود ولی در همه شرایط بیشترین چیزی که به ما ضربه می زند این است که نماد شرکت بیشتر از یک سال است که متوقف شده و بیشترین ضربه را به ما می زند و افزایش سرمایه 700درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در دستور کار قرار گرفته است. از طرفی مشتری برای فروش مراجعه کرده ولی به دلیل بسته شدن نماد موفق به فروش نشدیم.
ربیعی گفت: نظر سهام عدالت این است که از این سود بگذریم درصورتی که سود 11میلیارد تومانی ناشی از مجمع ایرالکو در صورت های مالی ما شناسایی شده و آن ها اصرار داشتند که سود واهی است. ولی ما یک سال و نیم در همین خصوص تلاش کرده ایم که این سود به شرکت برگردد ولی در نهایت اگر مجبور شویم از این سود می گذریم!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24