Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در سناریوی برکناری آخوندی از این سمت، بلافاصله ناامیدی در سرمایه­ گذاران ساختمانی ناشی از توقف سیاست­ های تحریک عرضه و تقاضای مسکن، حاکم خواهد شد که نتیجه آن، به احتمال زیاد بازگشت رشد منفی سرمایه ­گذاری ساختمانی و نزول دوباره تیراژ ساخت مسکن خواهد بود...

اثر برکناری احتمالی آخوندی در بازار مسکن...؟

وزیر راه و شهرسازی، مطابق برنامه­ ریزی هفته گذشته و نامه ­نگاری­ هایی که بین عباس آخوندی و هیات رئیسه مجلس انجام شد، یک شنبه هفته آینده در صحن علنی استیضاح می شود.

به گزارش بورس24 ،این استیضاح که با امضاء 34 نفر از نمایندگان به شدت منتقد دولت یازدهم، پس از هفته ­ها پیگیری استیضاح ­کننده­ ها، سرانجام در هفته آتی، کلید می­ خورد، برخی مشکلات، حوادث ناگوار و اتفاقات اخیر در بخش حمل و نقل ریلی و هوایی را محور سوال از وزیر قرار داده است اما در صورتی که نتیجه استیضاح به برکناری وزیر راه و شهرسازی از مسولیتش منجر شود، بازار مسکن از پس ­لرزه­ های این برکناری، آسیب ­هایی خواهد دید.

در سناریوی برکناری آخوندی از این سمت، بلافاصله ناامیدی در سرمایه­ گذاران ساختمانی ناشی از توقف سیاست­ های تحریک عرضه و تقاضای مسکن، حاکم خواهد شد که نتیجه آن، به احتمال زیاد بازگشت رشد منفی سرمایه ­گذاری ساختمانی و نزول دوباره تیراژ ساخت مسکن خواهد بود.

از طرف دیگر، برخی سیاست­ های جدید همچون افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، تسهیل شرایط پرداخت وام خرید مسکن به شکل حذف شرط خرید اوراق برای بخشی از تسهیلات 110 میلیون تومانی یا افزایش سقف وام تعمیرات نیز به کما خواهد رفت.

اجرای طرح مسکن اجتماعی برای ساخت و تامین 100 هزار واحد مسکونی نیز به دولت بعد منتقل خواهد شد.

در حال حاضر بانک ­ها کمترین همکاری را با سرمایه ­گذاران در نوسازی بافت فرسوده دارند اما وزارت راه و شهرسازی با مذاکرات چند جانبه با بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی، به دنبال باز کردن قفل تسهیلات نوسازی است. در صورت برکناری وزیر راه و شهرسازی توسط مجلس، بازار ساخت و سازهای ارزان قیمت در بافت فرسوده نیز بطور کامل از تسهیلات نوسازی محروم خواهد شد که این اتفاق به معنای بی پاسخ ماندن حداقل 25 درصد تقاضای مسکن است.

حدود یک چهارم معاملات مسکن در تهران در 10 منطقه واقع در بافت فرسوده انجام می ­شود.

همچنین 54 درصد معاملات نیز به واحدهای زیر 80 متر مربع و کمتر از 300 میلیون تومان تعلق دارد که هر نوع اختلال در بازار ساخت و سازهای ارزان قیمت در مناطق مصرفی، بر کاهش معاملات در این بخش و در نتیجه بازگشت رکود مسکن، اثر آنی دارد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24