Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

توسعه کارتخوان های فروشگاهی و بهبود کیفی این دستگاه ها از برنامه های بانک است. همچنین...

مدیر عامل بانک ایران زمین: توسعه کارتخوان های فروشگاهی جزو برنامه های ماست / کار توسعه خودپردازها را ادامه می دهیم

بورس24 : عبدالمجید پورسعید مدیر عامل بانک ایران زمین در مجمع این بانک در گفتگویی با خبرنگار بورس24 ، گفت: اعتبارات اسناد داخلی به تازگی شروع شده و ادامه خواهد یافت. از فضای بانکداری الکترونیک بیشترین استفاده را خواهیم برد. 

وی ادامه داد: توسعه کارتخوان های فروشگاهی و بهبود کیفی این دستگاه ها از برنامه های بانک است. همچنین توسعه خودپردازها ادامه دارد و خواهد داشت.

پورسعید نیز بیان داشت: مجوز بانک مرکزی برای راه اندازی فعالیت های ارزی اخذ شده و توسعه خواهد یافت‌. بخش ارز غیر بازرگانی تا پایان سال ۹۵ و بازرگانی در سال ۹۶ راه اندازی می شود.

معاون مالی بانک خبر داد: در اسفند ماه آگهی مزایده اموال منتشر خواهد شد. مصوبه ای برای افزایش سرمایه از آورده نقدی طراحی شده که به زودی به سازمان بورس تحویل خواهد شد.  

بر اساس این گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ایران زمین با حضور اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل، نماینده سازمان بورس، بازرس قانونی و جمعی از سهامداران تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین گزارش هیئت مدیره را قرائت کرد و ‌گفت: تجهیز منابع سپرده ای در بانک بسیار حائز اهمیت است که تقریبا تمامی فعالیت های بانک براساس عملکرد در این حوزه است.

وی ادامه داد: ما در بانک ایران زمین تلاش کرده ایم قیمت تمام شده پول را پایین آوریم و به همین علت ترکیب سپرده های بانک را بسیار مدیریت می کنیم. طی چند سال گذشته روند افزایش تعداد سپرده ها را شاهد بودیم.

وی بیان داشت: تلاش بانک ایران زمین بر این اساس است که بر روی تعداد بیشتر حساب ها داشته باشیم و سپرده های با مانده کمتر را نیز مرکز توجه قرار دهیم. البته این به معنای عدم توجه به سپرده های بلند مدت نیست.

وی عنوان کرد: سهم بانک ایران زمین از کل سهم بازار پول کشور ۱.۳ درصد آن است. از نظر مانده سپرده نیز ما در سال ۹۴ رتبه ششم کشوری را از آن خود کرده ایم.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه هایی که در سال ۹۵ انجام خواهیم داد، صدور ضمانت نامه و ال سی داخلی بوده که مجوز اعتبارات و اسناد داخلی به تازگی از بانک مرکزی گرفته شده و این مهم ادامه خواهد داشت.

پراکندگی شعب در بانک ایران زمین به صورتی خواهد بود که از توجیه مناسب برخوردار باشد تا با عدم افزایش هزینه ها، سپرده های بانک بالا رود. در نظر داریم تا از فضای بانکداری الکترونیک بیشترین استفاده را ببریم. افزایش کارتخوان های فروشگاهی و بهبود کیفیت این دستگاه ها نیز جزو برنامه های بانک ایران زمین است.

پور سعید عنوان کرد: گسترش بانکداری مجازی نیز در سال های متمادین زیاد شده و این موضوع در سال ۹۴ به نسبت گذشته دو برابر شده است. هزینه های اداری عمومی در سال ۹۴ به نسبت گذشته حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اهم برنامه های سال ۹۶ بانک تصریح کرد: حرکت بیشتر بانک و‌تمرکز بیشتر روی بانکداری دیجیتالی، تمرکز و توسعه خدمات کارمزدی، برنامه در حوزه تسهیلات پرداختی، بازسازی شعب و... از جمله برنامه های پیش روی ما در سال ۹۶ خواهد بود.

در ادامه جلسه علی مشرقی بازرس قانونی گزارش حسابرس را قرائت کرد و گفت: به شرح مندرجات در یادداشت های صورت های همراه، این موسسه عدم اظهار نظر نسبت به صورت های مالی را دارد.

در ادامه رئیس جلسه در پاسخ به سوال سهامداران مبنی بر عدم‌ فروش دارایی های مازاد و املاک این بانک گفت: بانک ایران زمین به تمامی این موضوعات آگاهی دارد، چاره ای جز آنچه که اتفاق افتاده برای بانک نیست. 

وی ادامه داد: بسیاری از املاک بانک طی اسفند ماه به مزایده خواهد رفت و آگهی آن منتشر خواهد شد. بانک برای اصلاح ساختار سرمایه در نظر دارد تا افزایش سرمایه ای از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران داشته باشد.

او گفت: این موضوع توسط مسئولین بانک دنبال شده و به زودی گزارش توجیهی برای سازمان بورس ارسال خواهد شد. در پایان جلسه نیز صورت های مالی بانک مورد تایید قرار گرفت و بانک به علت زیان دهی سودی بین سهامداران تقسیم نکرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24