Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در ماه های اخیر، ایران به یکی از مقصدهای پرطرفدار گردشگری برای گردشگران آمریکایی تبدیل شده است. اما اکنون چند شرکت گردشگری مجبورند به دلیل محدودیت های ویزایی ناشی از دستور مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا سفر خود به ایران را لغو کنند.

 دستور مهاجرتی ترامپ موجب لغو سفر گردشگران آمریکایی به ایران شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اسوشیتد پرس،پس از آنکه ترامپ دستور داد تا از ورود اتباع 7 کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا جلوگیری شود، ایران نیز در اقدامی تلافی جویانه اعلام کرد که دیگر برای شهروندان آمریکایی وزیرا صادر نخواهد کرد، هرچندکه وزیر امور خارجه ایران گفته ممکن است استثناهایی نیز در نظر گرفته شود.

ممنوعیت مهاجرتی ترامپ توسط دادگاه های داخلی آمریکا به چالش کشیده شده و اجرای آن متوقف گشته است، اما همچنان سرنوشت سفرهای اتباع دو کشور به ایران و آمریکا در هاله ای از ابهام قرار دارد.

باربارا بنکس، سخنگوی موسسه گردشگری وایلدرنس تراول گفت این موسسه سفرهای ماه های آوریل و می خود به ایران را «با ناخرسندی فراوان» لغو کرده است. این شرکت پس از یک سفر موفق در سال 2016 اخیرا 3 برنامه سفر به ایران را در فهرست سفرهای خود گنجانده بود که یکی از آنها قرار بود با قطار انجام گیرد. این شرکت گفته: «افزایش علاقمندی به سفر به ایران یک تحول شگفت انگیز بود و تبادل و تفاهم فرهنگی اساس صلح جهانی به شمار می آید.»

تنها 2 هفته قبل، گرگ گرونموس، از مدیران شرکت اسمار تورز اعلام کرده بود که بلیط چند تور گردشگری به ایران در عرض 48 ساعت به فروش رسیده است. وی در آن زمان گفته بود: «ما معتقدیم ایران یک کوبای جدید است.» اما محدودیت های ویزایی موجب شده تا این شرکت نیز تور ماه جولای خود به ایران را لغو کند. اسمار تورز از مسافران خواسته تا برای سفر به ایران تورهای اواخر سال این شرکت را مجددا رزرو کنند. گرونموس گفت: «چند ماه طول می کشد تا این فراز و نشیب ها خود به خود حل شوند، اما چالش های حقوقی و مخالفت های سیاسی داخل آمریکا با دستور مهاجرتی ترامپ موجب دلگرمی ما شده است.»

ایران می گوید، سالانه پذیرای 5 میلیون گردشگر خارجی است که اکثر آنها از کشورهای همسایه نظیر عراق به این کشور وارد می شوند. گردشگران آمریکایی کمتر از یکدرصد گردشگران ورودی به ایران را تشکیل می دهند.

اما این از این جهت جالب توجه است که گردشگران آمریکایی با همه تنش هایی که در تاریخچه روابط ایران و آمریکا دیده می شود قصد سفر به این کشور را دارند. از جمله این تنش ها می توان به نقش برجسته سازمان سیا در کودتای سال 1953 ایران، ماجرای گروگان گیری در سال 1979 و محور شرارت خواندن ایران توسط جورج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا اشاره کرد.

اتحادیه تورهای گردشگری آمریکا نام ایران را در کنار میانمار و کوبا در بین 10 مقصد گردشگری نوظهور خود در سال 2017 قرار داده است.

جانت مور، سخنگوی موسسه گردشگری دیستانت هورایزنز گفت، علاقمندی به ایران به حدی بالاست که «با وجود اینکه ما گفته ایم نمی توانیم گرفتن ویزای ایران را تضمین کنیم» مردم همچنان در حال ثبت نام هستند. وی معتقد است که گردشگران آمریکایی ای که به ایران سفر می کنند، با استقبال ایرانی ها مواجه خواهند شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24