Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

طی ٩ ماه امسال به تناسب کاهش سهم مسکن از تسهیلات بانکی، سهم بانک مسکن از کل تسهیلات پرداخت شده به این بخش نیز از بالای ٥٠ درصد در سال های گذشته به حدود ٤٠ درصد افت کرد.تداوم این وضعیت باعث شروع رکودی بازار مسکن در سال ٩٦ خواهد شد...

رکورد کمترین تزریق بانکی به مسکن/کجاست وام دهنده؟

سهم مسکن از کل تسهیلات بانکی در ٩ ماه اول امسال بر خلاف نیاز حداکثری این بخش به شارژ مالی برای خروج کامل از رکود، به کمترین حد ٢٠ سال اخیر رسید.
به گزارش بورس24 ،طی ٩ ماه اول امسال، نزدیک به ٤٠٠ هزار میلیارد تومان انواع تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی (صنعت. کشاورزی، خدمات، مسکن و ...) توسط کل سیستم بانکی پرداخت شد که کمتر از ٣٥ هزار میلیارد تومان از این رقم، نصیب بخش مسکن شد.در سال جاری عملا سهم بخش مسکن ( تسهیلات ساخت و خرید) از کل وام های بانکی، به ٨ درصد نزول کرد.
این در حالی است که بانک ها با اولویت قرار دادن بازار معاملات و ساخت و ساز برای شارژ مالی در دهه ٨٠، همواره بطور متوسط ، بالای ١٥ درصد از تسهیلات را به این بخش اختصاص می دادند.
سهم مسکن از تسهیلات بانکی اما در اوایل دهه ٩٠ به حدود ١٢ درصد رسید و در حال حاضر از ١٠ درصد در سال ٩٤ به ٨ درصد سقوط کرده است.
کارشناسان معتقدند: در مقطع فعلی که بازار ملک از رکود وارد فاز پیش رونق شده و محرک ها برای هدایت بازار به فاز رونق باید قوی تر عمل کند، لازم است تا بانک ها نرخ تزریق تسهیلات به بخش مسکن و ساختمان را افزایش دهند.
طی ٩ ماه امسال به تناسب کاهش سهم مسکن از تسهیلات بانکی، سهم بانک مسکن از کل تسهیلات پرداخت شده به این بخش نیز از بالای ٥٠ درصد در سال های گذشته به حدود ٤٠ درصد افت کرد.تداوم این وضعیت باعث شروع رکودی بازار مسکن در سال ٩٦ خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24