Bourse24 Ads 236

حدود ٢۴ هزار نفر تقاضا را در سقف دامنه قیمتی ارائه کردند که میانگین قیمت برای عرضه رقم ٢۴٠٠ ریال بود. با عرضه سهم برکت در بازار ٨١٢ میلیارد تومان به ارزش بازار بورس اضافه شد...

دفاع معاون بورس از برکت

گروه دارویی برکت امروز در بازار بورس عرضه شد. عرضه این نماد به روش بوک بیلدینگ صورت گرفت،حال آن که بسیاری از افراد این سهم را گران می پنداشتند.
علی صحرایی معاون بازار بورس تهران در جمع خبرنگاران در خصوص عرضه اولیه نماد برکت گفت: امروز اولین روز عرضه اولیه به روش بوگ بیلدینگ در بورس بود که این کار با نماد برکت صورت گرفت.گروه دارویی برکت اولین عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ در بازار بورس به حساب می آید.
وی ادامه داد: در این عرضه حدود 340 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت. قیمت پایه این سهم 2200 تومان ریال بوده و تا قیمت 2420 ریال تقاضا داشته است. اغلب تقاضا ها هم در سقف مجاز دامنه قیمتی صورت گرفت.
وی افزود: حدود 24 هزار نفر تقاضا را در سقف دامنه قیمتی ارائه کردند که میانگین قیمت برای عرضه رقم 2400 ریال بود. با عرضه سهم برکت در بازار 812 میلیارد تومان به ارزش بازار بورس اضافه شد.
صحرایی خاطر نشان کرد: خانواده بازار بورس امروز بزرگتر شد و با ورود یک شرکت جدید حجم معاملات بیشتری را به خود اختصاص داد. چنین موضوعاتی منجر به تنوع بخشی در بازار می شود. این عرضه نسبت به عرضه های مشابه در فرابورس منجر شد که کشف قیمت از طریق رنج صورت بگیرد یعنی ما در این عرضه، تقاضا برای کف قیمتی هم داشتیم. لازم به ذکر است که این عرضه نیاز به متعهد خرید نداشت و تمام آن از طریق بازار خریداری شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این سهم گران قیمت گذاری شده، گفت: این موضوع که برخی از اهالی بازار سهم را گران می پندارند دلیل بر صحت این موضوع ندارد. این نظر به عدم ارائه پتانسیل های این شرکت به طور گسترده تر بازمی گردد. بخشی از این پندار نیز به شرایط فعلی بازار باز مربوط می شود. شرایط فعلی این تفکر را برای معامله گران ایجاد کرده که این سهم گرانی است در صورتی که قیمت گذاری منصفانه و خوب بوده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان این عرضه مناسب بود، بیان داشت: تصمیم گیری برای اینکه آیا زمان عرضه مناسب بوده یا خیر، به شرایط و پیگیری های شرکت و بورس بازمی گردد. بورس دائما در حال پیگیری برای ورود شرکت های جدید به این بازار است.
صحرایی تاکید کرد: شرکت گروه دارویی برکت نیز به اندازه کافی برای این موضوع معطل مانده بود و حدود 7 ماه است که پیگیری ها از طرف شرکت صورت گرفته است. به نظر زمان عرضه این سهم در بازار بورس نامناسب نبود است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 240


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24