Bourse24 Ads 236

اولین عرضه اولیه در بورس به روش بوک بیلدینگ امروز در نماد «برکت» انجام شد.

نظر عضو هیات مدیره «برکت» درباره عرضه اولیه امروز

به گزارش بورس24 ؛ پس از انجام این عرضه اولیه، رضوانی مدیرعامل گروه دارویی البرز و عضو هیئت مدیره برکت در جمع خبرنگاران صحبت کرد. رضوانی گفت: گروه دارویی برکت زیرمجموعه گروه اقتصادی تدبیر است. گروه دارویی برکت برای فعالیت های توسعه ای های تک تشکیل شد. برای این کار نیاز به ایجاد شهرک دارویی در نزدیکی تهران است که با سرمایه گذاری بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان آماده سازی شده است‌.

وی گفت: بیش از ۱۰۰ هکتار زمین برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف دارویی آماده است. در فروردین ماه شاهد افتتاح رسمی این شهرک خواهیم بود. سرمایه گذاری در حوزه بایو‌تکنولوژی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیاردی نیز صورت خواهد گرفت.

رضوانی گفت: سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی در حال انجام است.سرمایه گذاری در حوزه سلول درمانی نیز توسط گروه دارویی برکت صورت می گیرد.سرمایه گذاری بعدی در حوزه سلامت الکترونیک خواهد بود که توسط شرکت برنامه ریزی شده است. مقدمات ورود به حوزه تجهیزات پزشکی نیز صورت گرفته است. استراتژی ما در شهرک دارویی علاوه بر سرمایه گذاری شرکت های خود گروه، مشارکت و سرمایه گذاری با انواع شرکت ها اعم خارجی و داخلی است.

رضوانی گفت: در سه ماهه ابتدای سال خبر مشارکتی بزرگ با یکی از مطرح ترین کشورهای دارویی خارجی به اهالی بازار داده خواهد شد. افزایش سرمایه نیز در چارچوب سیاست های گروه دور از انتظار نیست و مقدمات آن نیز آماده شده است.

همچنین علی صفر علی معاون نظارت بر گروه تدبیر و عضو هیئت مدیره برکت در خصوص قیمت گذاری سهم گفت: این شرکت پتانسیل های زیادی برای رشد دارد، پروژه های زیادی برای بهره برداری دارد. پس قیمت مناسبی برای این سهم در نظر گرفته شده است.

خبر تکمیلی...

جلسه نشست خبری عرضه اولیه گروه دارویی برکت در بورس تهران به روش بوک بیلدینگ برگزار شد. در ابتدای این جلسه محمدرضوانی فر مدیرعامل گروه سرمایه گذاری البرز گفت: گروه دارویی برکت از زیرمجموعه های گروه اقتصادی تدبیر است. این گروه متشکل از دو بخش عمده است. یک مجموعه از فعالیت ها در دل گروه سرمایه گذاری البرز است.

وی ادامه داد: ما برای توسعه فعالیت های خود و فعالیت در حوزه های های تک و دانش بنیان گروه دارویی برکت را به وجود آوردیم. برای این کار اقدام به ایجاد شهرک دارویی در نزدیکی تهران کرده ایم. زیرساخت های این شهرک با سرمایه گذاری بیش از 280 میلیارد تومان آماده است. بیش از 100 هکتار زمین در این شهرک وجود دارد که برای سرمایه گذاران حوزه های دارو در دسترس است. در فروردین ماه شاهد افتتاحیه رسمی این شهرک دارویی خواهیم بود.

وی ادامه داد: برآورد ما این است که در این شهرک حدود 60 تا 70 درصد شرکت دارویی مستقر خواهد شد و قسمتی از این زمین ها در حال حاضر هم خریداری شده است. بخش دوم سرمایه گذاری گروه برکت در حوزه بایو تکنولوژی است که تقریبا با سرمایه گذاری 400 میلیاردی در حوزه های مختلف دارویی و در شهرک مورد نظر صورت می گیرد. همچنین سرمایه گذاری در حوزه گیاهی دارویی در حال انجام است که فاز اول این پروژه در فروردین ماه افتتاح خواهد شد.

رضوانی عنوان کرد: یک حوزه دیگر، سرمایه گذاری در حوزه سلول درمانی است که ما جزو کشورهای پیشرو در این حوزه هستیم. موفق شده ایم تا با موسسه رویان شرکتی را ایجاد کنیم تا در خصوص این موضوع فعالیت داشته باشد. فاز یک این موسسه در فروردین ماه افتتاح خواهد شد. این مجموعه ظرفیتی دارد که مشابه آن در دنیا انگشت شمار است.

وی در ادامه از سایر برنامه های گروه دارویی برکت یاد کرد و گفت: گروه دارویی برکت در حوزه سلامت الکترونیک نیز وارد خواهد شد که موجب ایجاد بستری برای عدالت دسترسی به خدمات درمانی خواهد شد. همچنین در نظر داریم یکی از بزرگترین کارخانه های جنریک ساز را افتتاح کنیم که به واسطه آن موفق به حضور پررنگ تر در بازار کشورهای CIS ، خاوردور، عراق و حتی اروپا شویم.

رضوانی عنوان کرد: برنامه هایی برای ورود به حوزه تجهیزات پزشکی نیز در شرکت وجود دارد که در سال 96 مقدمات ورود به این حوزه نیز آماده خواهد شد. این گروه دارویی با سرمایه گذاری هایی که صورت داده و خواهد داد ظرف 3 تا 5 سال آینده به یکی از بازیگران اصلی در بازار سرمایه و در صنعت دارو تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: ظرفیت شهرک دارویی ایجاد شده به گونه ای است که این توانایی را دارد که برخی از شرکت های زیر مجموعه نیز به آن جا منتقل شوند. مقدمات قانونی برای تبدیل به یک منطقه ویژه اقتصادی دارویی نیز طراحی شده و حتی در صحن علنی مجلس نیز به این موضوع پرداخته شده است.

در ادامه علی صفرعلی معاون نظارت بر گروه تدبیر در خصوص قیمت این سهم در بازار و گران بودن این سهم گفت: این شرکت طرح ها و پروژه های زیادی دارد که در سال های آتی به بهره برداری خواهد رسید، مجموعه برکت از پتانسیل رشد بالایی برخوردار است و به نظر نمی رسد این سهم، سهم گرانی باشد. ایمان داریم که قیمت برکت در بازار رشد خواهد داشت.

پس از آن محمد رضوانی فر عضو هیئت مدیره گروه دارویی برکت عنوان کرد: نوعا گروه دارویی البرز و سایر شرکت های زیرمجموعه از رشد با ثباتی در بازار برخوردار هستند و این سازوکار به برنامه ریزی های صورت گرفته در تمام شرکت های موجود در گروه اقتصادی تدبیر اجرایی خواهد شد. در سه ماهه سوم آینده نیز خبر از مشارکت بزرگی با یک شرکت دارویی خارجی به اهالی بازار تقدیم خواهد شد.

وی در پایان خبر داد: برنامه افزایش سرمایه در مجموعه برکت مانند سایر شرکت های گروه دنبال می شود و حتی مقدمات آن آماده و گزارش های اولیه نیز تدوین شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 240


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24