Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

زیر مجموعه دیگری از گروه توسعه ملی در راه ورود به بورس است.

شرکت ساختمانی «وبانک» در صف عرضه اولیه ایستاد+تحلیل خبر

شرکت بین الملل ساختمان و صنعت ملی که در زمینه سرمایه گذاری و مشارکت در انواع طرح ها و پروژه های ساختمانی و مهندسی، تولیدی و خدماتی فعالیت دارد به زودی از سوی وبانک در بازار سرمایه عرضه خواهد شد. این شرکت با سرمایه ای بالغ بر 900 میلیارد ریال فرآیند پذیرش در بورس را سپری می کند.

خداد غریب پور مدیر عامل گروه توسعه ملی در خصوص عرضه اولیه زیر مجموعه دیگری از گروه توسعه ملی به بورس24 گفت: در راستای شفاف سازی هر چه بیشتر شرکت های گروه توسعه ملی و ارزش گذاری صحیح دارایی های شرکت، برنامه ورود شرکت ساختمانی وبانک به بورس در دستور کار است. شرکت اقدامات اولیه در خصوص پذیرش در بورس را انجام داده است.

مدیرعامل گروه توسعه ملی در خصوص شرکت بین الملل ساختمان و صنعت ملی گفت: این شرکت در زمره شرکت هایی است که از نظر مالی در وضعیت خوبی قراردارد و در حال توسعه است. صورت های مالی شرکت از نظر حسابرس مقبول است و گزارش مالی شفافی ارائه داده است و خوشبختانه درگیر بدهی نیست. شرکت دارایی های قابل قبولی دارد و ان ای وی این شرکت به ازای هر سهم در حدود 450 تومان است اما با قیمت پایین تری در بورس عرضه خواهد شد و نقدینگی مناسبی را به گروه توسعه ملی وارد می کند.

او گفت: پرونده این شرکت به هیئت پذیرش وارد شده و امیدوار هستیم که به زودی فرآیند پذیرش را پشت سر بگذارد و برای عرضه اولیه آماده شود.

وی در خصوص پروژه های در دست اجرای این شرکت گفت: پروژه های خوب تجاری، اداری و مسکونی از سوی شرکت بین الملل ساختمان و صنعت ملی اجرا شده و در حال اجراست؛ مانند: پروژه تجاری – اداری قطعات خودرو، مساحت کل پروانه این پروژه 135 هزار متر مربع است و در جاده مخصوص کرج توسط این شرکت در حال اجراست. از دیگر پروژه های در دست اجرای این شرکت مجتمع مسکونی تجاری الدوز تبریز به مساحت 128233 متر مربع در حال اجراست. همچنین مجتمع مسکونی همایونفر با 50 واحد مسکونی در 16 طبقه در منطقه نیاوران و مجتمع مسکونی الماس جمشیدیه در 9 طبقه در حال اجرایی شدن است. این دو پروژه حداکثر تا خرداد ماه سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

این شرکت پیشتر پروژه های اداری- تجاری برزیل، پروژه مسکونی احتشامیه، پروژه اداری دیدار، پروژه مسکونی دژمجو و پروژه اداری لیدا را اجرا نموده است.

بنیادی نگر:

این شرکت با سرمایه 90 میلیارد تومانی در مالکیت کامل وبانک قرار دارد به طوری که وبانک مالک شرکت با بهای تمام شده هر سهم 100 تومان می باشد که با توجه به بهای تمام شده در سطوح قیمت اسمی عرضه اولیه این شرکت قطعا سود بسیار خوبی را برای وبانک به ارمغان خواهد داشت.

به طور کلی عرضه سهام شرکت های زیر مجموعه از یک سو و فروش سهام دارای بازدهی پایین برنامه ای بسیار مناسب در جهت بهبود وضعیت پرتفو و رشد عایدی برای سهامداران است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24