Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به خبرنگاری گفت: در مورد حادثه پلاسکو، هنوز کسی دستگیر نشده است...

اژه ای: در رابطه با حادثه پلاسکو، هنوز کسی دستگیر نشده است...

بورس24 : سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به خبرنگاری گفت: در مورد حادثه پلاسکو، هنوز کسی دستگیر نشده است.

درحادثه پلاسکو، دادستانی وظیفه پلمب نداشته / وظیفه رفع خطر بعهده شهرداری است /حکم بابک زنجانی ابلاغ و حکم دو متهم دیگر نقض شد

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای در یکصد و هفتمین نشست خبری خود درباره مسئولیت دادستانی درباره حادثه پلاسکو گفت: وظیفه رفع خطر در ساختمان ها به عهده دادستانی نیست و این کار بعهده شهرداری است که البته امکان پلمب آن بوسیله شهرداری هم بدلایل مختلف از جمله اینکه نیازمند به همراهی سایر دستگاه ها بوده، امکان پذیر نبوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش «انتخاب»، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ ای، ﺳﺨﻨﮕﻮی قوه ﻗﻀﺎئیه در آغاز یکصد و هفتمین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود گفت: حادثه بسیار تلخ آتش گرفتن و فرو ریختن ساختمان تجاری پلاسکو و جان باختن عده ای از عزیزان و آتشنشانان و مردم عزیز را تسلیت عرض می کنم و برای جان باختگان علّو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

او گفت: همچنین برای مجروحین و مصدومین این حادثه از خداوند برزگ شفای عاجل و کامل را درخواست داریم. انشاء الله این عبرتی باشد برای همه در مورد مسائل مشابه آینده که خدای ناکرده چنین اتفاقی تکرار نشود. اگر لازم شد و در سوالات شما نبود در پایان مختصر عرضی در این مورد خواهم کرد.

وی افزود: در ابتدا چند خبر عرض می کنم که یکی در مورد پرونده بابک زنجانی است. یکی اینکه حکم بابک زنجانی به وی ابلاغ شد و همچنین دو نفر از کسانی که در این پرونده محکوم به اعدام شده بودند، حکم آنها نقض شد و تحقیقات مجدد از این دو متهم آغاز شده است.

وی ادامه داد: متهم دیگری که در این پرونده فراری و درخارج از کشور بود، دستگیر و به ایران منتقل شد که تحقیقات از وی آغاز شده است. سخنگوی قوه قضائیه افزود: پرونده ریخته گران با 45 متهم و 160 جلد به دادگاه رفته است که رسیدگی به آن کار آسانی نیست و امیدواریم با دقت و سرعت این کار انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای گفت: در راستای مبارزه با فساد در همه سطوح جامعه از جمله در دستگاه قضایی ظرف دو هفته اخیر 5 قاضی تحت تعقیب قرار گرفتند و همچنین تعدادی کارمند و وکیل هم تحت تعقیب قرار گرفتند که بنده خواهان آن هستم که در مورد این افراد هیچ اغماضی صورت نگیرد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در خصوص پرونده بانک ملت تحقیقات مقدماتی رو به اتمام است و پس از اتمام این مرحله، کیفر خواست صادر می شود. وی افزود: یکی از بدهکاران بانکی که بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان معوقه دارد، بازداشت شده و مشغول تحقیقات از وی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای افزود: حکم 5 سال متهم امنیتی، نازنین زاغری، قطعی شده و حکم متهم امنیتی دیگر عبد صالح نیز با 5 سال حبس قطعی شده است. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به خبرنگاری گفت: در مورد حادثه پلاسکو، هنوز کسی دستگیر نشده است.

اژه ای درباره مسئولیت دادستان درباره حادثه پلاسکو گفت: وظیفه رفع خطر در ساختمان ها بعهده دادستانی نیست و این کار به عهده شهرداری است که البته امکان پلمب آن بدلایل مختلف از جمله اینکه نیازمند به همراهی سایر دستگاه ها بوده، امکان پذیر نبوده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24