Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ایران خودرو طی نامه ای اعلام کرد: بلوک ١۶.۶ درصدی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو پس از طی مراحل کارشناسی و از طریق مزایده عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار واگذار خواهد شد.کامیار عطایی معاون اقتصادی ایران خودرو از واگذاری بلوک ١۶.۶ درصدی خگستر خبر داد، بلوکی که پس از طی مراحل کارشناسی واگذار خواهد شد و مشتری دارد...

خریدار بلوک «خگستر» کیست؟؟؟

بورس24 :ایران خودرو طی نامه ای اعلام کرد: بلوک 16.6 درصدی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو پس از طی مراحل کارشناسی و از طریق مزایده عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار واگذار خواهد شد.کامیار عطایی معاون اقتصادی ایران خودرو از واگذاری بلوک 16.6 درصدی خگستر خبر داد، بلوکی که پس از طی مراحل کارشناسی واگذار خواهد شد و مشتری دارد.

مشتری بلوک 16 درصدی کیست؟

به گزارش خبرنگار بورس24 ،فروش «خگستر» در راستای تهاتر بدهی های ایران خودرو به شرکت های تابعه خواهد بود و از این طریق بخشی از بدهی های ایران خودرو از صورت های مالی حذف خواهد شد.

خبرهای رسیده حاکی از آن است:خریدار بلوک «خگستر» بانک پارسیان و احتمالا شرکت لیزینگ خودرو کار خواهند بود. ایران خودرو با این استراتژی هم مدیریت بر «خگستر» را حفظ خواهد کرد،هم از طریق تهاتر سهام برخی شرکت ها در راستای کاهش زیر مجموعه های اقدام خواهد کرد و شرکت را سبک می کند،در این شرایط شرکت از بدهی های معوق خود خلاص خواهد شد.

این روزها گزارشات ارسال شده ایران خودرو بر روی کدال حاکی از وضعیت مطلوب این مجموعه است و تعدیل مثبت اخیر این شرکت هم گویای آینده ای مثبت از خودروست.

با توجه به استراتژی فروش زیر مجموعه ها در خودرو، این شرکت هم پرتفوی خود را سبک خواهد کرد، هم نقدینگی به شرکت وارد می کند و هم بخش بدهی ها صورت مالی خود را سبک خواهد کرد که همگام با افزایش فروش، کاهش بدهی و ورود نقدینگی شرکت چالاک تر خواهد شد، با توجه به این استراتژی و شرایط مطلوب تولید و فروش خودرو می توان انتظار داشت خودرو روزهای خوبی را در پیش خواهد داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24