Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ثرود از جمله شرکت های ساختمانی است که نسبتا علمکرد قابل قبولی داشته و پروژه های بسیاری را در شرف فروش دارد.

 پتانسیل های «ثرود» به روایت سهامدار عمده

شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود با سرمایه جدید 500 میلیارد ریالی، برای سال مالی منتهی به شهریور 96 به ازای هر سهم 142 ریال سود پیش بینی کرده که نسبت به سود سال 94 رشد حدود 41 درصدی را رشد نشان می دهد. علت این رشد نیز پیش بینی افزایش تعداد واحد قابل قابل واگذاری است. در همین زمینه، پیش فروش پروژه چهارباغ بالا تا دو ماه دیگر آغاز خواهد شد. ثرود از معدود شرکت های ساختمانی است که اصلاحیه قانون مالیات را در بودجه خود ترتیب اثر داده و برای سال مالی 96 برابر با 3/8 میلیارد ریال مالیات لحاظ کرده است. در مجمع سالانه که چندی پیش برگزار شد، از 101 ریال سود تحقق یافته در سال مالی 94 مبلغ 66 ریال را بین سهامداران خود تقسیم نمود. گفتنی است که ثرود در مدت سپری شده از سال جاری زیان حدود 20 درصدی را متوجه سهامداران خود کرده است.

امیر علی قنبری سهامدار درصدی شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود در گفتگو با بورس24 در خصوص علت خریدهای گسترده در این نماد و پتانسیل های این سهم چنین گفت: 
در پی ریزش بازار در ماه های اخیر قیمت سهم به محدوده قیمتی بسیار مناسبی رسیده و معتقدیم که امسال شرکت دو پتانسیل بسیار خوب برای شکوفایی دارد؛
1- بخش قابل توجهی از پروژه های شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود به زودی به مرحله پیش فروش می رسد که علاوه بر سودآوری مناسب برای شرکت، تامین نقدینگی خوبی هم خواهد بود. مجتمع تجاری چهار باغ بالا که سرامد پروژه های این شرکت است و بخش بزرگی از پرتفوی زاینده رود را در اختیار دارد، در این لیست قرار دارد. با توجه به قرار گرفتن پروژه در بهترین نقطه تجاری اصفهان، انتظار پیش فروش بسیار خوبی در این پروژه را داریم.
تجربه سنوات قبل شرکت در امر پیش فروش بسیار درخشان است و معمولا پروژه ها در مرحله پیش فروش واگذار شده است. همان طور که با وجود رکود سنگین، 39 واحد از پروژه 43 واحدی فرشته یزد در عرض سال مالی گذشته با قیمت بسیار مناسبی پیش فروش گردید.

2- مدیران شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود در سال گذشته ارتباط خوبی با شهرداری اصفهان برقرار کرده اند و بیش از 24 میلیارد تومان پروژه دریافت کردند که این پروژه ها جلوتر از برنامه زمان بندی شده در مراحل پایانی هستند و همین امر باعث علاقه شهرداری به ادامه همکاری با شرکت شده و همان طور که در گزارش هیئت مدیره اشاره شده، این شرکت در مزایده سه پروژه جدید با مجموع 12 هزار متر زیر بنا به صورت مشارکتی یا پیمانکاری، شرکت کرده که اجرایی شدن آن ها علاوه بر رشد سود آوری، تاثیر شگرفی بر NAV ثرود خواهد داشت. باز شدن باب همکاری ثرود با شهرداری اصفهان فصل جدیدی در تاریخ شرکت بود و می تواند موجب رشد و بالندگی شرکت در سال های آینده شود.

3. همانطور که در گزارش هیئت مدیره اشاره شده شرکت در حال برسی اغاز یک پروژه بزرگ مسکونی با زیر بنای 33500 متر مربع در میدان جمهوری یزد است. پروژه های شرکت زاینده رود در شهر یزد همیشه با استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه می شود و سودآوری بسیار خوبی برای شرکت داشته اند. در صورت ورود شرکت به پروژه میدان جمهوری یزد، NAV و سودآوری شرکت رشد مناسبی خواهد داشت. 

وی در خاتمه گفت: بر این اساس، این سهم از ارزندگی بالایی برخوردار است و به رشد سودآوری آن در آینده بیش از سهم های گروه ساختمانی خوشبین هستیم.

منبع خبر: سازمان خبری و تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24