Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه بانک‌ها در شرایط ویژه‌ای که معادن در خطر تعطیلی هستند، جوابگوی تقاضای تولیدکنندگان برای تأمین نقدینگی نیستند، گفت: دولت در هیچ برهه‌ای در کنار تشکل‌ها فضا را برای حضور در بازارهای صادراتی بوجود نیاورده است.

 رئیس خانه معدن ایران خبر داد/ چالش تعطیلی در معادن/بانک اصلاً شریک تولید نیست

محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه متأسفانه در سال جاری تشدید رکود باعث شد تا مشکلات خاصی در بخش معدن بوجود آید، اظهار داشت: متأسفانه بانک هنوز شریک تولید نیست و به دنبال منافع خود است در این شرایط تولیدکننده امکان تأمین نقدینگی خود را نداشته و مجبور به کاهش حجم تولید خواهد بود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در این شرایط ویژه جوابگوی تقاضای تولیدکنندگان برای تأمین نقدینگی نیستند، گفت: دولت در کنار سیاست‌هایی که برای رونق بخش تولید به کار گرفت تخصیص تسهیلات 16 هزار میلیاردی را اعلام کرد که این رقم اصلاً نتوانست گردشی را در بخش معدن بوجود بیاورد.

رئیس خانه معدن ایران اضافه کرد: در حال حاضر در بخش سنگ‌های تزئینی با تشدید رکود و کاهش ساخت و ساز فضای مطلوبی وجود ندارد. البته تعدادی از واحدها که گردش مالی مناسبی دارند بر رکود فائق شده و به دنبال بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه رفتند که در این مسیر به نتایج مناسبی نیز دست پیدا کردند. اما آن دسته از واحدهای معدنی که مشکلات زیادی در تأمین نقدینگی داشتند در رقابت بازار نتوانستند دوام بیاورند.

وی با بیان اینکه در بخش سنگ‌های سخت نیز وضعیت خوب نیست، تصریح کرد: براساس پیشنهاداتی تصمیم گیری شده این معادن با استخراج واقعی تاپایان سال فعالیت کنند تا بتوانیم بعداً برای آنها تصمیم مناسبی اتخاذ کنیم. اما تقاضا در بازار پایین است و اگر دولت همسویی مناسبی با تولیدکنندگان داشته باشد، آنها به طور حتم می‌توانند حضور پررنگی در بازارهای صادراتی داشته باشند.

بهرامن با بیان اینکه متأسفانه نتوانسته‌ایم بازار هدف را به صورت مدیریت شده برای خود نگه داریم، گفت: دولت در هیچ برهه‌ای در کنار تشکل‌ها فضا را برای حضور در بازارهای صادراتی بوجود نیاورده است و این تولیدکننده است که باید با مشقت بسیار به حفظ بازار خود اقدام کند.

وی به مشکلات بخش معادن سنگ آهن که این روزها تعطیلی بسیاری از معادن را در این حوزه بوجود آورده است اشاره کرد و اظهار داشت: حدود سه سال اخیر کاهش قیمت مواد معدنی باعث شده تا معادن کوچک با حداقل تولید فعالیت کنند و با بحرانی شدن موضوع به تعطیلی کشیده شوند. در این شرایط واحدهای بزرگ توانستند سرپا بوده و به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس خانه معدن ایران با اعلام اینکه بخش معدن حوزه بسیار خاص است و نباید تفسیرهای نادرست از قوانین این حوزه شود گفت: متأسفانه ما شرایط را برای حضور پررنگ سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش معدن مهیا نمی‌کنیم وقتی سرمایه گذار اطمینانی از شرایط و اوضاع نداشته باشد، به طور حتم سرمایه گذاری نیز نخواهد کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24