Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برخی از حقوقی ها مکلفند سهامی که در بازار دارند را مدیریت کنند، فعال باشند و از ابزارهای نوین برای بهبود بازار سرمایه و مشارکت بیشتر استفاده نمایند.

در جلسه حقوقی ها با رئیس سازمان بورس چه گذشت؟

محمد ابراهیم پورزرندی، مدیرعامل موسسه اعتباری ثامن در خصوص جلسه حقوقی ها با رئیس سازمان بورس اوراق بهادار به خبرنگار بورس24 گفت: در کل در این جلسه انتظار سازمان از فعالان بازار و حقوقی ها و انتظار حقوقی ها از سازمان و مجلس مطرح شد. بحث این بود که بازار به نوعی محل کسب و کار است و باید به این بازار کمک کنیم . بالاخره شرایط اقتصادی به رکورد و رخوت رفته خوب است که برای این بازار تلاشی داشته باشیم . ضمن اینکه تلاش های بالادستی نیز در این زمینه در حال انجام است.

وی افزود: بیشتر بحث روی این بود که سازمان هم اگر در جایی می تواند کمک و مساعدت نماید و همراهی لازم را انجام دهد. چشم انداز آینده این بازار رو به مثبت است دلیل این امر این است که اقتصاد ثبات نسبی داشته و بازار به آرامش رسیده و نرخ تورم کاهش داشه است. همانطور که طبق گزارشات بانک جهانی و اکونومیک و... اعلام کردند، رشد اقتصاد ایران در سال 2017 بین 3.5تا 6.5 خواهد بود.

وی افزود: امید به آینده بالا است و از طرفی اگر کمی صبوری داشته باشیم قطعا بازار به رشد خوبی می رسد ولی در شرایط فعلی باید فعالان اقتصادی بیشتر فعال شوند و در بازار باشند.

محمود رضا خواجه نصیر، مدیر عامل تامین سرمایه آرمان در ادامه گفت: در جلسه ای که با حقوقی ها برگزار شد شاپور محمدی در رابطه با بهبود بازار سرمایه صحبت کرد. همچنین برخی از حقوقی ها در رابطه با مشکلات صنایع و شرکت ها و تصمیمات دولت در حوزه برخی از صنایع و لزوم حمایت صحبت کردند.

حقوقی ها فعال تر باشند...

وی گفت: همچنین اینکه برخی از حقوقی ها مکلفند سهامی که در بازار دارند را مدیریت کنند و فعال باشند و در حوزه مدیرت سهام فعال باشند و از ابزارهای نوین برای بهبود بازار سرمایه و مشارکت بیشتر استفاده نمایند.

خواجه نصیری افزود: همچنین قالیباف و محمدی تاکید کردند که خرید و فروش و فعالیت حقوقی ها باعث دلگرمی بازار خواهد شد و حقوقی ها با توجه به اینکه 80درصد بازار را در اختیار دارند 50درصد معاملات را انجام می دهند و بیشتر معاملات در اختیار حقیقی ها است. قرار بر این شد که فعالیت های حقوقی ها در بازار بیشتر شده و به نقدینگی و نقد شوندگی بازار کمک نماید.

ثبات مولفه اصلی در بازار است...

محمدرضا رستمی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند نیز در خصوص این نشست گفت: نگاه این بوده که همه نهادهای سرمایه گذاری بلند مدت به بازار نگاه کنند و دیدگاه این است که سینرژی در شرکت های سرمایه گذاری ایجاد شود.

وی افزود: نظر این است که مبانی که در بازار سرمایه وجود دارد باید در دولت مطرح شود. همچنین کاهش نرخ بهره، تثبیت نرخ خوراک و نرخ بهره و نرخ ارز از انتظارات بازار بوده است. از طرفی هم شرکت های سرمایه گذاری باید بازار را حمایت کنند و در افزایش سرمایه ها شرکت کرده و به هم در بزرگ شدن بازار سرایه کمک کنند.

رستمی ادامه داد: سازمان بورس هم در کاهش بروکراسی اداری کمک نماید. در کل جلسه بسیار خوبی بود که هم اندیشی بین رئیس سازمان بورس معاونین و شرکت های سرمایه گذاری مطرح شد و انتظارات از رئیس سازمان بورس و برعکس، اعلام شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24