Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به زودی خبرهای خوشی را اعلام خواهیم کرد و مشکلات انتقال وجه نیز درمراحل پایانی خود قرار دارد...

چه خبر از سرنوشت حضور حقوقی ها در هپکو...

بورس24 : به زودی خبرهای خوشی را اعلام خواهیم کرد و مشکلات انتقال وجه نیز درمراحل پایانی خود قرار دارد.

عزمی جدی برای خرید هپکو...

دکتر علی احمد بیگی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره گروه اقتصادی M.B.P (بصیر) در گفتگو با خبرنگار بورس24 ، ضمن بیان این مطلب ادامه سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت نقل و انتقال وجه برای ورود سرمایه گذار جدید به هپکو گفت: همان طور که از قبل اعلام شده بود، عزم شرکت برای خرید سهام هپکو جدی است.

وی افزود: برای عبور از لایه های بانکی موجود در اروپا و نقل وانتقال وجه اقداماتی صورت پذیرفته است، اما مشکلات زیادی در راه است و در مسیر انتقال به دلیل اینکه تمام سرمایه از خارج از کشور تامین می شود، با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

ساختارهای منظم

نماینده شرکت اینوما ادامه داد: به هر حال خوشبختانه به نتایج مثبتی رسیده ایم، اما در خصوص هپکو و اختیار خصوصی سازی به منظور مذاکره با مشتریان و...؛ آنها می تواند با هر کسی که در این زمینه ورود می کند وارد مذاکره شوند اما انتخاب موردی که تجربه ناموفق گذشته تکرار نشود امری دشوار است.

او گفت: برای اینکه چارچوب منطقی به عنوان یک طرح صنعتی و سرمایه گذاری خارجی در این خصوص صورت پذیرد، می بایست ساختارهای این کار منظم باشد. این مهم در چارچوب قوانین داخلی و بین المللی، به دلیل فشارهای سنگین موجود در ساختار اقتصادی منجر به این می شود، که کار به سختی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: به هر حال کار تاکنون صورت پذیرفته و به زودی نتایج مثبت آن را خواهیم دید .

برنامه ای ویژه برای هپکو...

نماینده خریدار شرکت سوییسی خاطرنشان کرد: چیزی که در خصوص هپکو طراحی شده است، هم به نفع صنعت، هم به نفع دولت و هم به نفع شاغلین است.

به گفته او اینکه ورود سهامدار جدید به هپکو بسیار زمان برده امری کاملا صحیح است، اما نهایت تلاش و برنامه ریزی را برای این کار انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: برای دریافت وجوه لازم توسط بانک های ایرانی باید قوانین و مقررات بانکی در خارج از ایران را رعایت کنیم. رعایت کردن این قوانین مستلزم طی اقداماتی است؛ از قبیل بیمه تا مسائل دیگر بایستی انجام شود.

وی افزود: یکی از گلوگاه ها که منجر به طولانی مدت شدن انجام انتقال وجه بوده است، زمان است. سه روز فرصت انجام این فرآیند ها را در هفته داریم و این امر مشکل ایجاد می کند.

این مقام مسئول در شرکت گفت: باید به این موضوع توجه داشت که کل سرمایه گذاری از طریق منابع خارجی انجام خواهد شد و این امر مستلزم ملاحظات گسترده ای بوده است که بخش عمده ای از آن مرتفع شده است و امیدواریم در آینده بسیار نزدیک خبرهای خوشی را به سهامداران منتقل کنیم.

او گفت: در تلاش هستیم تا کارها زودتر از زمان مد نظر خصوصی سازی صورت پذیرد.

انتقال وجه...

احمد بیگی در پاسخ به سوالی در خصوص انتقال وجه نیز گفت: کارهایی باید صورت می گرفت که مقدمات آن انجام شده است. فرآیند انتقال وجه نیازمند فعالیت هایی بود. از جمله بیمه، گارانتی و وجوه انتقال که قراردادهای بیمه ای در این خصوص صورت پذیرفته است.

وی اضافه کرد: مراحل دشواری را برای طی مسیر پشت سر گذاشته ایم. حالا هم منتظر مجوز لازم جهت انتقال وجه به بانک ملی لندن بوده و هستیم. من امیدواریم تا آغاز هفته که بانک ها در اروپا بازگشایی می گردد مجوزهای لازم اخذ گردد.

وی تصریح کرد: البته این امر قطعی نیست و باید منتظر نتیجه نهایی بود. چرا که تاکنون با مشکلات عدیده ای روبرو بودیم و به زودی منتظرخبرهای خوبی در زمینه انتقال وجه خواهیم بود.

او ادامه داد: از نظر نگهداری منابع هزینه هایی را متحمل شده ایم و طبق برنامه بایستی پیش برویم تا هزینه های نگهداری وجه بیشتری را متحمل نشویم. بنابراین حداکثر تلاش را برای انتقال وجه در سریع ترین زمان ممکن داریم.

احمد بیگی گفت: البته انتقال وجه صرفا مشمول هپکو نیست. چند برنامه، طرح توسعه در بخش های فولاد، نفت و پتروشیمی نیز بوده و به خاطر شفاف سازی موضوع باید به عنوان یک مجموعه بورسی موجود باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه سرمایه گذاری خارجی سیستم باید شفاف باشد و اقداماتی هم صورت داده ایم.

خبرهای خوشی در راه است...  

او گفت: مجموعه ما به صورت یک هلدینگ وارد بورس خواهد شد و همزمان با کار خارجی برنامه ها در دست انجام است. یکی از حوزه ها نیز هپکو است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ها دستور کاری مان طرح توسعه است و تا زمانی که انتقال پول صورت نپذیرد، این اتفاق نخواهد افتاد اما به زودی خبرهایی خوش درباره هپکو خواهید شنید. خبرهایی همانند حضور سهامدار سوییسی در هپکو، افزایش سرمایه و برطرف نمودن هزینه های سنگین تامین مالی شرکت از جمله این خبرها خواهد بود. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24