Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با توجه به شرایط خاص محصولاتی که در آینده عرضه می شوند، قیمت گذاری آن ها عموما زیر ارزش ذاتی اتفاق خواهد افتاد، بنابراین اگر چه اثرات عرضه کالا به خصوص ورق می تواند تا حدودی تعادل کنونی را بر هم زده و منجر به کاهش قیمت گردد، اما.............

آیا این تهدید برای فولاد جدی است؟؟؟

بورس24 : یکی از وظایف اصلی بورس کالا ایجاد شفافیت در قیمت عادلانه و فضای رقابتی برای ورود کالاست که بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا انجام می شود. وجود نرخ مرجع در بازار، واسطه گری را از میان برمی دارد و بدین ترتیب شفافیت قیمت ها موجب استقبال بیشتر خریداران داخلی و خارجی از محصولات با شرایط خاص می شود. از میان محصولات با شرایط خاص در هفته های اخیر شاهد اخباری در خصوص عرضه کالاهای متروکه در بورس کالا بودیم. دلیری، مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از نهایی شدن عرضه کالاهای متروکه این سازمان در بورس کالا خبر داده بود که چهارشنبه هفته گذشته معامله نخستین محموله این سازمان در بورس کالا رقم خورد. لازم به ذکر است، چنانچه از تاریخ ورود کالا به گمرک بیش از 4 ماه گذشته باشد و کالا از گمرک ترخیص نگردد و یا صاحب کالا بر انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا مراجعه ننماید، کالا متروکه نامیده می شود که جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی از این قبیل به سازمان اموال تملیکی واگذار می شود. 
درمجموع 34 هزار و 412 تن ورق های فولادی از کشورهای کره جنوبی، ایتالیا و بلژیک در سازمان اموال تملیکی پذیرفته شده که قرار است به صورت عرضه های متفاوت روی تابلوی بورس کالا برود. در اولین اقدام روز چهارشنبه هفته گذشته، 1600 تن از این محصول که از کره جنوبی وارد شده بود، با قیمت پایه 1500 تومان در هرکیلو عرضه شد که با توجه به تقاضای 4800 تنی برای این کالا به واسطه رقابت خریداران به نرخ 1575 تومان به فروش رسید. 

کلام آخر
با توجه به شرایط خاص محصولاتی که در آینده عرضه می شوند، قیمت گذاری آن ها عموما زیر ارزش ذاتی اتفاق خواهد افتاد، بنابراین اگر چه اثرات عرضه کالا به خصوص ورق می تواند تا حدودی تعادل کنونی را بر هم زده و منجر به کاهش قیمت گردد، اما این روند کوتاه مدت بوده و بر قیمت محصولات شرکت های بزرگی همچون فولاد مبارکه تاثیری نخواهد داشت. هم چنین ذکر این نکته ضروری است که تحویل ورق های فولاد مبارکه که در بهمن یا اسفندماه به صورت سلف انجام می گیرد در سال 96 عملی خواهد شد به همین دلیل عطش تقاضای نقدی در ماه های پایانی سال 95 می تواند با عرضه کالاهای متروکه فروکش کند.

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24