Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزیر انرژی عربستان گفت، کشورش تولید نفت خود را به کمتر از ۱۰ میلیون بشکه در روز رسانده که پایین تر از قم توافق شده در توافق اوپک است.

 تولید نفت عربستان به پایین ترین رقم ۲۲ ماه گذشته رسید

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت، کشورش تولید نفت خود را به کمتر از 10 میلیون بشکه در روز رسانده که پایین تر از رقم توافق شده در توافق اوپک است و اینکه عربستان تمدید تعهد خود به کاهش تولید پس از شش ماهه نخست سال جاری میلادی را مورد بررسی قرار خواهد داد.
بزرگترین صادر کننده نفت جهان در حال حاضر تولید خود را به پایین ترین رقم در 22 ماه گذشته رسانده است. عربستان در توافق کاهش تولید پذیرفته بود که تولید خود را 486 هزار بشکه در روز کاهش دهد و به 10.058 میلیون بشکه برساند. الفالح در سخنانی که در کنفرانس انرژی ابوظبی ایراد شد گفت، محدود کردن تولید در کنار افزایش تقاضا و افت طبیعی تولید در برخی کشورها به برقراری توازن در بازار و تقویت قیمت ها کمک خواهد کرد.
وی به خبرنگاران گفت: «تولید نفت عربستان در حال حاضر به زیر 10 میلیون بشکه رسیده است... بنابراین ما در حال برداشتن گام هایی فراتر از حد انتظار هستیم تا همکارانمان در درون و خارج از اوپک را رهبری کنیم تا اطمینان یابیم که بازار در جریان بودن یک اقدام جدی (برای کاهش تولید) را مشاهده می کند.»
به گفته وزیر نفت کویت، این کشور نیز از تعهد خود برای کاهش تولید فراتر رفته است. وزیر انرژی الجزایر گفته، کشورش نیز بیش از رقم تعیین شده، تولید نفت خود را کاهش خواهد داد.
عربستان و سایر اعضای اوپک قرار است در ماه می در وین تشکیل جلسه دهند تا وضعیت بازار و سیاست تولید سازمان را مورد ارزیابی قرار دهند. کشورهای عضو اوپک همچنینن اواخر ماه جاری میلادی با تولید کننندگان مهم غیر عضو تشکیل جلسه خواهند داد تا روند تبعیت تولید کنندگان از توافق کاهش تولید را رصد کنند.
الفالح گفت: «روند برقراری توازن مجدد در بازار به دلیل توافقات اخیر در داخل اوپک و با تولید کننندگان خارج از اوپک سرعت خواهد گرفت...ما تمدید این توافق پس از شش ماهه نخست را مد نظر قرار خواهیم داد.»

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24