Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

​ورود نقدینگی به بازار سرمایه و ایجاد نقدشوندگی حسن اصلی خرید ۵ درصدی صندوق ها است. مدیریت صحیح موجب بازدهی بیشتر صندوق ها از این محل خواهد شد.

نقدینگی صندوق ها با بورس چه می کند؟

مصطفی امید قائمی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مهر آیندگان درخصوص ورود نقدینگی ناشی از اختصاص 5 درصد از منابع صندوق ها به خرید سهام، به خبرنگار بورس24 گفت: ورود حدود 5 هزار میلیارد تومان نقدینگی به بازار بسیار در روند بازار موثر است. این حرکت هم برای صندوق ها و هم برای بازار سرمایه موثر است.

وی افزود: چرا که منابعی که وارد بازار می شود موجب افزایش نقد شوندگی در بازار می شود. از طرفی هم صندوق ها می توانند در صورت مدیریت صحیح از این محل بازدهی های خوبی کسب نمایند.

امید قائمی عنوان کرد: صندوق ها با افزایش بازدهی نیز می توانند منابع بیشتری جذب کرده و توسعه نمایند. صندوق ها از این محل می توانند سرمایه گذاری های خوبی انجام دهند و با انجام سرمایه گذاری های خوب ، بازدهی مناسبی کسب کرده و درصد سود خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه بازار هم از این نقدینگی منتفع خواهد شد گفت: اولین مزیت این نقدینگی افزایش نقدشوندگی در بازار است. نکته مهم این است که صندوق ها باید 5 درصد منابع خود را در سهام برای همیشه نگه دارند. یعنی اگر سهامی را عرضه کردند سریعا با سهام دیگری جایگزین نمایند. در هر حال اگر صندوقی سهام شرکتی را بفروشد صندوق دیگری سهام شرکت مذکور را خریداری می نماید. به نوعی با مدیریت درست نقد شوندگی در بازار حفظ می شود.

امید قائمی گفت: سایر منابع صندوق ها بیشتر منابع بانکی، اوراق مشارکت و اوراق با در آمد ثابت است و به نوعی قسمت کوچکی از اوراق با درآمد ثابت و بازار پول است و در کل به نفع بازار سرمایه خواهد بود. از طرفی صورت های مالی بانک ها نشان می دهد که بانک ها موفق ترین سرمایه گذاری خود را در خرید سهام انجام داده اند و در مورد تسهیلات دهی آنقدر به دردسر برخورد کرده اند که به نظر می رسد به صلاح باشد در بازار سرمایه، سرمایه گذاری نمایند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24