Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

صندوق جدید و جالبی به زودی فعالیت خود را از طریق بازار فرابورس آغاز می کند.

صندوق سرمایه گذاری ریسکی «لوتوس»

برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه است که ابزاری تحت عنوان «صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه» یا به اصطلاح «Venture Capital Fund» آمده است تا با جمع‌آوری منابع اشخاص حقیقی و حقوقی، نقش تأمین مالی را این بار برای کارآفرینی و خلق ارزش ایفا کند. 

خلق ارزش بعنوان کلیدی‌ترین کارکرد سرمایه‌گذاری کارآفرینی در اقتصاد کشور مطرح می‌شود. خلق ارزش و ظهور کسب‌وکارهای جدید زمانی ممکن خواهد بود که در کنار تیم بنیان‌گذاران و یک ایده کسب‌وکار، سرمایه کافی نیز در اختیار باشد. در حال حاضر در کشور، تزریق سرمایه عمدتا به تأمین مالی کوتاه‌مدت از طریق بازار پول یا تأمین مالی بلندمدت‌تر برای پروژه‌ها در قالب انواع اوراق مشارکت یا افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی از طریق بازار سرمایه صورت می‌پذیرد. اما برای شرکتی خارج از این استانداردها و شرایط، تأمین مالی تبدیل به چالشی اساسی برای ادامه حیات و رشد کسب‌وکار می‌گردد. در این میان، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ابزاری مناسب برای پر کردن جای خالی تأمین مالی کارآفرینی محسوب می‌شود. 

صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس به مدیریت شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان اولین صندوق جسورانه بازار سرمایه می‌باشد که قرار است مبلغ 50 میلیارد تومان را از طریق بازار سوم فرابورس از تاریخ 4 الی 6 دی ماه پذیره‌نویسی نماید. 

شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان پس از اخذ موافقت اصولی از سازمان بورس با تمرکز بر تأمین مالی رشد (Growth Finance) در چرخه عمر کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سهامی خصوصی اقدام به راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس کرده‌ است. صنایع هدف این صندوق، بطور کلی به دو بخش سلامت و فناوری ارتباطات و اطلاعات تقسیم‌بندی می‌شود. 

بررسی‌ها حاکی از نرخ رشد سالیانه قابل توجه دو حوزه سلول درمانی و فناوری مالی در مقایسه با صنایع بالغ‌تر و پیر تر در جهان و ایران دارد. نرخ رشد سالیانه بایوتکنولوژی و سلول درمانی در جهان به ترتیب برابر 9 درصد و 30 درصد می‌باشد. همچنین حوزه فناوری مالی نیز از نرخ رشد سالیانه 18 درصدی برخوردار است. 
صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش در حوزه سلول‌درمانی اقدام به همکاری با پژوهشگاه رویان بعنوان بزرگ‌ترین تأمین کننده سلول‌های بنیادی در خاورمیانه نموده است و قرار است تعدادی از طرح‌های درمانی جدید مبتنی بر سلول درمانی از طریق این صندوق سرمایه‌گذاری شود. همچنین این صندوق در حوزه فناوری مالی با تمرکز بر خلق خدمات مالی نوین برای موسسات مالی فعال در بازارهای مالی کشور وارد ساختار مالکیت تعدادی از طرح‌های نوپای این صنعت شده است.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24