Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وقوام از علل افت قیمت سهام خود سخن گفت و نوید چند اتفاق خوش را به سهامداران خود داد.

از افزایش سرمایه تا صعود به بازار بالاتر در «وقوام»

بورس24 -حمید محمدی اصل:اواخر خردادماه بانک قوامین از انعقاد تفاهم نامه با بنیاد تعاون ناجا در خصوص تسویه بخشی از مطالبات بانک قوامین از بنیاد تعاون ناجا به مبلغ 16 هزار میلیارد تومان خبر داد. ضمن این که بانک مرکزی نیز چندی قبل با افزایش سرمایه 100 درصدی این بانک موافقت کرد و به زودی این بانک با سرمایه 800 میلیارد تومانی به کار خود ادامه خواهد داد. با این حال سهام بانک قوامین روند نزولی داشته و در قیمت های بسیار نازلی  معامله می گردد. وقوام که سال جاری را با قیمت 90 تومان آغاز کرد، هم اکنون در قیمت های 56 تومان معامله می شود. / 

حسین خدادی معاونت امور سهام بانک قوامین در گفتگو با بورس24 در خصوص وضعیت بانک بیان کرد: عمده دلیل افت قیمت سهم، وضعیت کلی بازار و جو روانی منفی ایجاد شده در مورد گروه بانکی است. از طرفی عرضه های حقوقی، سهم را با افت قیمت بیشتری روبرو ساخته است. فقدان بازارگردان و عدم حمایت حقوقی از سهام بانک قوامین و همچنین حضور در بازار پایه توافقی، از جمله مشکلات پیرامون وقوام می باشد. 

وی افزود: در بانک قوامین نه تنها اتفاق نگران کننده ای رخ نداده، بلکه وضعیت بانک مطلوب ارزیابی می‌گردد. بخشی از مطالبات بانک قوامین از بنیاد تعاون ناجا در قالب املاک تسویه شد و اطلاع رسانی نیز انجام گرفت. همچنین وصول بخش دیگری از این مطالبات در قالب سهام شرکت ها در مرحله کارشناسی است که به محض اجرایی شدن، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت. علاوه بر این، با رایزنی های صورت گرفته، فروش سهم وقوام از طرف امور مالیاتی فعلا متوقف شده است. افزایش سرمایه بانک قوامین هم در مراحل پایانی قرار دارد. در حال حاضر وضعیت نقدینگی بانک قوامین مناسب بوده و حتی به سایر بانک ها نیز تسهیلات ارائه شده است. با اتمام افزایش سرمایه و تحقق وصول مطالبات، احتمالا وقوام افزایش سرمایه دیگری انجام خواهد داد. به منظور انتقال به بازار بالاتر، جلساتی برگزار شده؛ البته با توجه به شرایط موجود، احتمالا این انتقال در سال جاری انجام نخواهد شد. بهای تمام شده پول در این بانک هم حدود 4 درصد کاهش داشته است. 

وی در خاتمه افزود: اولویت بانک قوامین، وصول مطالبات است که کمی زمان بر می باشد. با در نظر گرفتن کلیه شرایط، هیچ اتفاقی در بانک قوامین رخ نداده که آفت قیمت سهم را توجیه کند. وقوام در قیمت های فعلی، ارزنده و کم ریسک ارزیابی می گردد.

بررسی وضعیت تکنیکال وقوام حاکی از شرایط ذیل است.

طی ماه های اخیر در نمودار تعدیل شده قیمت سهم ریزش سنگینی را از حوالی 280 تومان تا 57 تومان تجربه کرده است. این گام ریزشی را می توان در قالب یک ساختار 5 موجی شمارش کرد. با توجه به واگرایی مثبت شکل گرفته در اندیکاتور MACD به نظر می رسد حوالی 48 - 50 تومان را می توان محدوده پایان اصلاح سهم دانست.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24