Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

بر اساس پژوهش صورت گرفته شبکه‌ های اجتماعی نقش تعیین کننده‌ ای در گرایش و انتخاب مصرف‌ کنندگان در خرید خودرو در جهان دارند...

تاثیرات شبکه‌ های اجتماعی بر خریداران خودرو

بورس24 : بر اساس پژوهش صورت گرفته شبکه‌ های اجتماعی نقش تعیین کننده‌ ای در گرایش و انتخاب مصرف‌ کنندگان در خرید خودرو در جهان دارند.

مطالعات اخیر نشان می‌ دهد که برای مصرف‌ کنندگان خودرو، شبکه‌ های اجتماعی تاثیر بسیار بیشتری در مقایسه با سایت‌ شرکت‌ های خودروساز و یا ارائه دهندگان خدمات خودرو دارند.

این یافته‌ ها که بر اساس پژوهشی از نمونه آماری از دو هزار نفر از خریداران خودرو و نمایندگی‌ های خدمات خودرو صورت گرفته است، نشان می‌ دهد که ۷۵ درصد از خریداران خودرو و ۶۸ درصد از مشتریان خدمات پس از فروش خودرو معتقدند که جستجوهای اینترنتی، از جمله در شبکه اجتماعی و سایت‌ های اینترنتی، در انتخاب یک نمایندگی خودرو موثر بوده است.

همچنین ۸۳ درصد از مشتریان خدمات پاسخ داده‌ اند که بررسی سایت‌ های آنلاین کمک قابل ملاحظه‌ ای در فرآیند انتخاب نمایندگی برای آنها داشته و ۶۶ درصد از مالکان یا خریداران خودرو که در فیس‌ بوک آگهی تبلیغاتی دیده‌ اند، چنین پاسخ گفته‌ اند که آنها مطالب آن آگهی را بازدید کرده‌ اند در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۴ تنها ۳۳ درصد بوده است.

مصرف‌ کنندگانی که به دنبال خرید خودرو یا استفاده از بخش خدمات پس از فروش بوده‌ اند کار خود را در وهله اول با جستجوهای آنلاین آغاز کرده‌ اند. بر این اساس ۵۰ درصد از خریداران فعلی خودرو و ۶۰ درصد از استفاده‌ کنندگان بخش خدمات گفته‌ اند که تنها یک نمایندگی را قبل از خرید خودرو و یا استفاده از خدمات پس از فروش بازدید کرده‌ اند.

همچنین ۲۳ درصد یعنی نزدیک به یک چهارم خریداران خودرو تجربه‌ های خود را از طریق شبکه‌ های اجتماعی به بحث گذاشته‌ اند و ۸۳ درصد پاسخ دهندگان گفته‌ اند که تصمیم آنها برای خرید خودروی بعدی‌ شان متاثر از مشورت‌ هایی بوده که از طریق شبکه‌ های اجتماعی به دست آورده‌ اند.

و در نهایت اینکه ۸۴ درصد از خریداران خودرو در شبکه‌ های اجتماعی (فیس‌ بوک) عضو هستند و ۲۴ درصد از آنان اظهار کرده‌ اند که فیس‌ بوک برای آنها تنها منبع خرید خودرو بوده است. 

این روزها به سادگی می‌ توان تاثیر شبکه‌ های اجتماعی بر فرآیند خرید خودرو را مشاهده کرد. متخصصان بازاریابی معتقدند که شبکه‌ های اجتماعی یک راه نفوذ بازاریابی یکپارچه است. این شبکه‌ ها که برای برخی بیشتر جنبه سرگرمی دارند برای بسیاری از شرکت‌ ها به وسیله‌ ای موثر برای بازاریابی تبدیل شده‌ اند.

منبع: ایسنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24