Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: پرداخت یارانه به واحدهای زغالسنگ به عنوان یه لایحه در برنامه ششم است که...

خبری مهم برای صنعت زغال سنگ ایران

بورس24 : سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: پرداخت یارانه به واحدهای زغالسنگ به عنوان یه لایحه در برنامه ششم است که اکنون در کمیسیون صنایع و معادن در حال بررسی می باشد.

‌به گزارش ایسنا، مهندس"مهدی حسینی‌ نژاد" در جلسه با فعالان حوزه معدن در شهرستان زرند با تشریح ماده‌ های قانونی 31 و 35 قانون رفع موانع تولید اظهار کرد: تصویب دو ماده قانونی 31 و 35 قانون رفع موانع تولید ظرفیت بسیار مناسبی برای استان کرمان که 36 درصد وصول حقوق را پرداخت می‌کند و عدد قابل ملاحظه‌ای بوده، فراهم کرده است.

وی ادامه داد: هر واحد صنعتی ‌یا معدنی که در جهت بهره وری یا حفظ محیط زیست و منابع طبیعی فعالیت کند، می‌ تواند از 10 درصد معافیت مالیاتی و 10 درصد معافیت پرداخت حقوق دولتی استفاده کند.

حسینی نژاد افزو: ر راستای استفاده بهتر واحدهای صنعتی و معدنی از این دو ماده قانونی، قراردادهایی با دانشگاه‌های آزاد، شهید باهنر، تحصیلات تکمیلی، فنی و حرفه‌ای و پارک علم و فناوری منعقد شده است و مطمئنا ارتباط بهتر صنعت، معدن و دانشگاه را در پی دارد.

وی عنوان کرد: حوزه زغالسنگ با مشکلاتی مواجه است و به دلیل عدم ایجاد زنجیره تولید در سنوات گذشته و مشکلات مالی، اکنون معادن با مشکلات فنی هم مواجه شده اند و باید تلاش کنیم با زیرساختی که فراهم شده این مشکلات را به حداقل برسانیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: تاکنون با بسیاری از واحدهای صنعتی و معدنی و با حضور نمایندگان دستگاه های مربوط و نمایندگان دانشگاه‌ها جلساتی برگزار شده است تا همه واحدهای صنعتی و معدنی با ابعاد مختلف این دو ماده قانونی و ظرفیتی را که به وجود آورده است، آشنا شوند و نگاه این بوده است که وجود این دو ماده قانونی تشویقی یرای واحدها باشد تا با دانشگاه‌ها ارتباط برقرار کنند و اعتماد ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در فاز اول واحدهای معدنی می توانند تا 20 میلیارد تومان در یک سال از 10 درصد معافیت پرداخت حقوق دولتی استفاده نمایند و این کمک بزرگی است.

حسینی نژاد با اشاره به استقبال وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار کرمان از اجرای این طرح یادآور شد: بایستی ارتباط صنعت و معدن و دانشگاه را مستحکم کنیم تا از نتایج آن بهره‌مند شویم و واحدهای صنعتی و معدنی از کارهای پژوهشی که منجر به افزایش بهره وری و یا حفظ محیط زیست و منابع طبیعی استقبال کنند.

وی گفت: بحث زغالسنگ را از سال 93 به طور جدی دنبال کردیم و جلسات استانی و ملی زیادی برگزار شد و خروجی آن جلسات هم مختلف بود که یکی از آنان پرداخت یارانه به واحدهای زغالسنگ به عنوان یه لایحه در برنامه ششم بوده و اکنون در کمیسیون در حال بررسی است.

وی افزود: نگاه ما باید این باشد که بر روی فرآوری زغالسنگ کار کنیم و باید ارزش افزوده آن مورد توجه قرار گیرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24