Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رشد قیمت فولاد چندان تحت تاثیر صحبت های اخیر ترامپ نبوده و بیشتر به قیمت نفت و قدرت خرید شرکت ها و کشور های تولید کننده نفت بستگی دارد و تغییر قدرت اقتصادی، روی فولاد تاثیر گذار است...

مبارکه تعدیلی ندارد/نرخ فولاد بنیادی رشد کرده نه فقط به خاطر ترامپ+تحلیل خبر

رشد قیمت فولاد با توجه به روند تغییرات اقتصادی جهان ، متغیر خواهد بود و با توجه به روند اجرایی شدن طرح های فولادمبارکه، سود حاصل از بهره برداری طرح های این شرکت ، بیشتر در درآمد های سال آینده لحاظ می شود.

بهرام سبحانی، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان درخصوص رشد قیمت فولاد با توجه به انتخابات آمریکا طی روزهای اخیر به خبرنگار بورس24 گفت: با وجود سخنرانی اخیر رئیس جمهور آمریکا ، باید دید چه میزان برای کارهای زیر بنایی بودجه تخصیص داده می شود و چه میزان برنامه برای زیر ساخت ها دارند.اما در کل کشور های صنعتی حتی در صورت ایجاد زیر ساخت مصرف بالایی در فولاد و سایر فلزات ندارند که بخواهند بازار یک میلیارد و 600میلیون تنی فولاد را تحت تاثیر قرار دهند و اگر هم تاثیر گذار باشند این اثرگذاری نامحسوس است.

به گفته وی، البته رشد قیمت فولاد چندان تحت تاثیر صحبت های اخیر ترامپ نبوده و بیشتر به قیمت نفت و قدرت خرید شرکت ها و کشور های تولید کننده نفت بستگی دارد و تغییر قدرت اقتصادی، روی فولاد تاثیر گذار است.

سبحانی در خصوص عرضه فولاد هرمرگان و همچنین واگذاری آن به سهامدار خارجی گفت: بخشی از سهام فولاد هرمزگان در بورس عرضه شد و اینک ما مایل به فروش بلوکی بخشی از سهام این شرکت هستیم.برای واگذاری سهام این شرکت به سهامدار خارجی هم برنامه داریم ولی به دلیل طرح های توسعه این شرکت به دنبال شریکی هستیم که سهامدار شده و در این سرمایه گذاری شریک شود و آورده بیاورد. این شرکت موقعیت خوبی دارد و بیش از 50درصد تولید آن صادراتی است.

سبحانی با اشاره به این که ظرفیت فولاد مبارکه تا هفته گذشته از5.4 میلیون تن به 7.2میلیون تن فولاد خام رسید در خصوص سایر طرح های شرکت هم عنوان کرد:افزایش ظرفیت طرح توسعه فولاد مبارکه از 5.4 میلیون تن به 7.2میلیون تن در بودجه دیده شده است.تا جایی که شرکت هم طرح تولید آهن اسفنجی و هم توسعه و افزایش ظرفیت فولاد سازی و ماشین جدید ریخته گری تبدیل فولاد مذاب به تختال را در دستور کار دارد که سال آینده اجرایی خواهند شد.

وی درخصوص دو طرح فولاد صبا و پروژه سنگان هم گفت: طرح توسعه 1میلیون و 600هزارتنی فولاد صبا تا پایان سال وارد مدار می شود .همچنین دو مجموعه 5میلیون تن گندله سازی و کسانتره سنگان در حال اجرایی شدن است که سال آینده در درآمد های شرکت منظور خواهد شد.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه درخصوص بودجه امسال و تحقق آن گفت: در حال حاضر فولاد مبارکه با تمام ظرفیت تولید می نماید و تا پایان سال طبق پیش بینی جلو می رویم چرا که روی حداکثر تولید قرار داریم و در نهایت پایان سال ممکن است در حد 2تا3 درصد بالاتر از بودجه هم محقق شود.

بنیادی نگر:

فولاد مبارکه هم با رشد قیمت محصولات و هم رشد فروش همراه شده و کمانه زنی هایی در خصوص رشد عایدی سال جاری شنیده می شود اما عمده پتانسیل شرکت سود سال آینده می باشد که می تواند سود فولاد را با رشد خوبی همراه سازد.

همچنین متمرکز شدن فولاد به فروش داخلی که دارای قیمت بالاتری به نسبت صادرات می باشد می تواند سود شرکت را با رشد بیشتری همراه سازد در نهایت این شرکت می تواند همچنان با دید میان مدت روند رو به رشد سودآوری و قیمتی را تجربه نماید.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24